جان باختن روزانه ۴ نفر در تصادفات استان کرمان/ افزایش کشف مواد مخدر صنعتی

نذیر کرمان/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از مهرماه سال قبل تاکنون بیش از ۲۳ هزار تصادف در استان کرمان رخ داده که به طور میانگین روزانه چهار نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. سردار ناصر فرشید امروز ۱۲ مهرماه در نشست خبری با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: […]

نذیر کرمان/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از مهرماه سال قبل تاکنون بیش از ۲۳ هزار تصادف در استان کرمان رخ داده که به طور میانگین روزانه چهار نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

سردار ناصر فرشید امروز ۱۲ مهرماه در نشست خبری با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تنها سازمانی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد، نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های روزانه پلیس از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور در همه زمینه‌ها را شامل می‌شود، افزود: آخرین ماموریت ما اربعین بود؛ من و همه همکارانم باید تلاش کنیم این افتخار را حفظ و خدمت بدون منت و وقفه را به مردم ارائه دهیم.

فرشید با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی از فردا ۱۳ مهرماه با شعار “شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار” آغاز می‌شود، بیان کرد: اگر هر کدام از ما به عنوان یک شهروند مقررات، ابلاغیه‌ها، دستورات و قوانین را به درستی رعایت کنیم، با کمترین مسئله و حادثه روبه‌رو می‌شویم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری، برپایی چادر سلامت در نماز جمعه، برگزاری رالی خانوادگی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در روز شنبه ۱۵ مهرماه، مسابقات ورزشی کارکنان انتظامی، اهدای خون، رونمایی از سامانه‌های هوشمند، نشست اخوت نیروهای مسلح، تقدیر از کارآگاهان برتر پلیس آگاهی، ارتباط مستقیم با مردم و … از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان است.

وی در ادامه با گلایه از رفتار ترافیکی شهروندان گفت: در طرح ویژه ترافیکی که در شهر کرمان آغاز کردیم، همکاران ما طی دو هفته اخیر بیش از ۵۴ هزار جریمه ثبت کردند.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری ایام هفته نیروی انتظامی افزود: ما برای آرامش مردم در ماموریت‌های مختلف جانمان کف دستمان است و این در حالی است که در سال جاری بیش از ۵۰ پلیس در کل کشور شهید شده است.

فرشید با بیان اینکه در روزهای اخیر برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادین متجاهر را داشتیم، گفت: تامین امنیت دانش آموزان در اطراف محیط‌های آموزشی و مسیرهای تردد را در قالب طرح ویژه آغاز کردیم.

نظارت بر گشت‌های هوشمند پلیس

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در راستای پلیس هوشمند، استفاده از تجهیزات به‌روز و استفاده از سامانه‌ها و نرم‌افزارها در دستور کار پلیس است و سامانه‌هایی برای هوشمند کردن واحدهای گشتی در اختیار گرفته‌ایم و کنترل و نظارت صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بیش از ۱۰۰ مقر انتظامی ارتباط الکترونیک با دستگاه قضائی را برقرار کردیم و بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها از این طریق ارسال می‌شود. همچنین ارتباط الکترونیک با پزشکی قانونی داریم.

فرشید با اشاره به اینکه در پلیس+۱۰ بیش از ۳۵ خدمت به مردم ارائه می‌شود، گفت: بیش از ۳۰ خدمت در نرم‌افزار “پلیس من” به مردم ارائه می‌شود؛ برای جلب اعتماد بیشتر مردم سامانه ۱۹۷ راه‌اندازی شده و بعد از پیگیری مطالبه مردم که از این طریق به ما می‌رسد و اصلاح و بهبود روش، قطعاً می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری ۲۵۰۰ جلسه در راستای اقدامات ایجابی و فرهنگسازی پلیس در مدارس، ادارات و … اظهار کرد: علاوه بر مرکز مشاوره پلیس، خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌ها برای جلوگیری از تشکیل پرونده قضائی ارائه می‌شود و طی یک سال اخیر بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ پرونده به مشاوران و مرکز مشاوره پلیس ارجاع و ۶۸ درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: از هفته نیروی انتظامی سال قبل در استان کرمان چهار شهید و پنج جانباز را تقدیم کرده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: از مهرماه سال قبل تا روز گذشته، بیش از ۷۸ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده که بیش از ۸۳ درصد آن تریاک بوده و در کشفیات مواد مخدر صنعتی نسبت به دوره مشابه قبل افزایش داریم.

فرشید با اشاره به دستگیری ۲۶۰۰ قاچاقچی مواد مخدر و ۶۵۰۰ خرده فروش بیان کرد: در یک سال اخیر ۱۷۲ باند قاچاق مواد مخدر منهدم و قریب به ۱۶ هزار پرونده در حوزه مبارزه با مواد تشکیل و ۱۸۰۰ خودرو توقیف شده است.

رشد ۹۷ درصدی کشف سوخت قاچاق

وی تصریح کرد: در راستای برخورد با قاچاق سوخت نیز طی یک سال اخیر بیش از شش میلیون و ۵۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان کشف شده که ۹۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی جرائم رایانه‌ای اظهار کرد: بیش از ۴۲۰۰ جرم رخ داده و توانسته‌ایم ۸۴ درصد آنها را کشف کنیم و جزء سه استان برتر کشور در کشف این جرائم قرار داریم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از تصادفات رانندگی و تلفات این حوادث عنوان کرد: از مهرماه سال قبل تاکنون بیش از ۲۳ هزار تصادف در استان کرمان رخ داده که ۵۱ درصد آن درون شهری و ۴۹ درصد برون شهری بوده است که قریب به ۱۳۰۰ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند و ۸۰ درصد مربوط به حوادث برون شهری و ۲۰ درصد درون شهری و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فوتی و مجروحان درون شهری، عابر پیاده بوده‌اند، اظهار کرد: امیدوارم با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها توانیم وظایف خود را در زمینه کاهش تصادف و تلفات انجام بدهیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در نیمه نخست امسال به طور میانگین روزانه ۶۳ تصادف در سطح استان رخ داده و چهار نفر روزانه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری مربوط به کرمان، سیرجان، بم و جیرفت است، گفت: ۵۱ درصد فوتی تصادفات در جاده‌های استان نیز در محورهای کرمان، سیرجان، بردسیر، زرند، رودبار و جیرفت بود است.

فرشید در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ارزش ریالی مجموع کالاهای قاچاق کشف شده توسط همکاران ما ۵۹۹ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری قریب به ۳۸ تن مواد مخدر کشف کردیم، افزود: در زمینه برخورد با اتباع غیرمجاز و خودروهای حامل آنها هر روز دستگیری و برنامه داریم.

وی با اشاره به وقوع بیش از ۹۹۰۰ نزاع در استان کرمان در نیمه اول امسال گفت: افزایش ۱۷ درصدی وقوع قتل که بیش از ۸۰ درصد آنها کشف شده است.

انتهای پیام




جان باختن روزانه ۴ نفر در تصادفات استان کرمان/ افزایش کشف مواد مخدر صنعتی

منبع: ایـسنا
? جان باختن روزانه ۴ نفر در تصادفات استان کرمان/ افزایش کشف مواد مخدر صنعتی