جانباز شیمیایی شهربابکی به همرزمان شهیدش پیوست

پاسدار محمد طهماسبی، جانباز شیمیایی شهربابکی یکی از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس و راوی کتاب تاول‌های ماندگار به همرزمان شهیدش پیوست. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک، جانباز شیمیایی پاسدار محمد طهماسبی، یکی از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس و راوی کتاب تاول‌های […]

پاسدار محمد طهماسبی، جانباز شیمیایی شهربابکی یکی از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس و راوی کتاب تاول‌های ماندگار به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک، جانباز شیمیایی پاسدار محمد طهماسبی، یکی از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس و راوی کتاب تاول‌های ماندگار به نویسندگی افسر فاضلی شهربابکی، در تاریخ هفتم مرداد مصادف با یازدهم محرم، پس از تحمل ۳۸ سال رنج و بیماری ناشی از عوارض شیمیایی در بیمارستان رفسنجان به لقاء الله پیوست.

 
محمد طهماسبی که اصالتا شهربابکی و ساکن رفسنجان بود در سال ۱۳۴۲ در راویز به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۳ بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث صدام در منطقه عملیاتی به درجه جانبازی نائل و چند روز بعد به علت وخامت حال به کشور انگلستان اعزام شد. 
 
خاویر پرز دکوئیار، دبیر کل سازمان ملل متحد شخصا از این جانباز در بیمارستان لندن عیادت کرد و محمد طهماسبی در حضور ایشان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، شجاعت رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشت.
 
این جانباز سرافراز بر اثر عوارض ناشی از گازهای شیمیایی خردل، تاول‌زای پوستی و عامل خون و اعصاب به بیماری های صعب العلاج ریوی، کبدی و خونی دچار و همزمان به سه سرطان مبتلا شده بود و زندگی سخت و دردآوری داشت. تاول‌های دردناک آخرین بار، چند هفته پیش بر بدن او ظاهر شده بودند.
 
کتاب تاول‌های ماندگار خاطرات این جانباز سرافراز در سال ۱۴۰۰ به نویسندگی افسر فاضلی شهربابکی، با حمایت روابط عمومی مس سرچشمه و توسط انتشارات حاج قاسم سلیمانی منتشر شد و در سال ۱۴۰۲ به چاپ دوم رسید.

انتهای پیام/ شهربابک 




جانباز شیمیایی شهربابکی به همرزمان شهیدش پیوست

منبع:آرمـان
? جانباز شیمیایی شهربابکی به همرزمان شهیدش پیوست