جامعه دانا، چالش های کمتری خواهد داشت/ اجرای پویش کتابخوانی "خانواده دانا" در هفته کتاب

فت فتو/کرمان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: یکی از جدی ترین مقولات جامعه بشری دانائی است و مردم به هر میزان که داناتر می شوند، بیناتر شده و چالش های آن جامعه کمتر خواهد بود. حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح امروز ۲۱ آبان ماه در نشست خبری با گرامیداشت […]

فت فتو/کرمان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: یکی از جدی ترین مقولات جامعه بشری دانائی است و مردم به هر میزان که داناتر می شوند، بیناتر شده و چالش های آن جامعه کمتر خواهد بود.

حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح امروز ۲۱ آبان ماه در نشست خبری با گرامیداشت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه، هفته کتاب نمادی برای جریان کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: یکی از جدی ترین مقولات جامعه بشری دانائی است و مردم به هر میزان که داناتر می شوند، بیناتر شده و چالش های آن جامعه کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از گذرگاه های حوزه دانائی، کتاب و کتابخوانی است، افزود: خداوند با هر پیامبری کتابی فرستاده که نشان از اهمیت موضوع است و جامعه ای که رابطه مستمری با کتاب داشته باشد، قطعا جامعه آگاهی خواهد بود و مسیر توسعه در همه حوزه های آن فراهم خواهد شد.

گرجی بیان کرد: یکی از مزیت ها و کارکردهای کانون های مساجد، موضوع کتاب و کتابخوانی است و در مسجد علاوه بر حوزه مناسکی، موضوعات فرهنگی و هنری رونقی را به این سازه مقدس داده و در کانون ها محورهای دیگری از قبیل قصه گوئی، کارگاه های داستان نویسی و به تناسب زمان تولید پادکست های صدا از کتاب دنبال می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در ادامه گفت: ۷۰ کتابخانه مخزن دار در سطح کانون های مساجد استان داریم و در سال جاری اهداء تجهیزات به پنج کتابخانه تازه تاسیس در نرماشیر، ریگان و کرمان انجام شده و سه مرحله توزیع کتاب شامل ۳۰۰۰ جلد کتاب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح پالایش کتاب در ۲۵ کتابخانه مساجد استان کرمان افزود: واریز سرانه کتاب به ۹ کتابخانه جدید التاسیس، اجرای طرح “شنبه ها با کتاب” در اداره و ویژه رده های سنی مختلف در کانون الجواد مسجد سیدالشهداء علیه السلام، اجرای طرح بهترین برداشت از کتاب “آن ۲۳ نفر” در کوهبنان ویژه اعضای کانون های مساجد، کارمندان و دانشجویان و برگزاری نشست های کتابخوان در مساجد با حضور نویسندگان مختلف به صورت ماهیانه از دیگر برنامه های سال جاری در سطح کانون های مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است.

گرجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های سی امین دوره هفته کتاب ویژه کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد در استان کرمان گفت: اجرای پویش کتابخوانی “خانواده دانا” با شعار نهضت بازگشت به مساجد، مشارکت کانون ها در فعالیت رواق کتاب (در فعالیت های بچه های مساجد ۱۲ رواق داریم و یکی از آنها رواق کتاب است)، برگزاری مسابقات کتاخوانی، طرح شنبه های کتاب، فهرست نویسی و ثبت و به روزرسانی کتابخانه ها، طرح صدای کتاب (خوانش از کتاب حوض خون) و برگزاری نشست کتابخوان و نقد کتاب با حضور نویسندگان در مساجد استان، انتشار فرمایشات مقام معظم رهبری و صاحب نظران پیرامون کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه هاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: تکریم فعالان حوزه کتاب در قالب سه شنبه های تکریم، برپایی ایستگاه دانائی در مساجد، و برگزاری نمایشگاه های محله محور کتاب در استان کرمان و اجرای پویش کتابخوانی “من و کتابخانه مسجد” از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان کرمان است و محور فعالیت در این پویش، نشست های کتابخوان و خوانش کتاب است.

وی اظهار کرد: همچنین جشنواره قاصدک های داستان، رویداد نوشتن داستان کوتاه ویژه نوجوانان و جوانان ۱۰ تا ۳۵ سال با موضوع آزاد در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. جشن کتاب ویژه برنامه کانون الجواد شهر کرمان ۲۸ آبان ماه خواهد بود و اردوی یک روزه بچه های مسجد همراه با جنگ کتاب را نیز در این هفته داریم.

انتهای پیام




جامعه دانا، چالش های کمتری خواهد داشت/ اجرای پویش کتابخوانی "خانواده دانا" در هفته کتاب

منبع: ایـسنا
? جامعه دانا، چالش های کمتری خواهد داشت/ اجرای پویش کتابخوانی "خانواده دانا" در هفته کتاب