جامعه اسلامی از توهین به قرآن نخواهد گذشت

کرمان- رئیس جمهور گفت: توهین به قرآن، توهین به بشریت و ارزشهای اسلامی است و جامعه اسلامی از آن نخواهد گذشت. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع پرشور نماز گزاران جمعه در مصلای شهر رفسنجان با تبریک اعیاد قربان و غدیر به تفسیر معنای ولایت بر اساس آیات […]

کرمان- رئیس جمهور گفت: توهین به قرآن، توهین به بشریت و ارزشهای اسلامی است و جامعه اسلامی از آن نخواهد گذشت.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع پرشور نماز گزاران جمعه در مصلای شهر رفسنجان با تبریک اعیاد قربان و غدیر به تفسیر معنای ولایت بر اساس آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: بر اساس آیه شریفه «انما ولیکم‌الله و رسوله والذین آمنوا والذین یقیمون‌الصلوه و یؤتون‌الزکواه و هم راکعون» و ذیل این آیه شریفه در کتب، فریقین به فرموده خدای متعال در قرآن کریم ولی مردم اشاره به وجود مقدس امیرالمومنین (ع) دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما خدا را شاکریم که امروز زیر سایه ولایت هستیم افزود: مشروعیت این نظام و دستگاه‌ها و سازمانها و بخش‌ها آن در اتصال به ولایت است و امروز مردم‌سالاری دینی در کشور ما در پرتو ولایت تجلی یافته است.

تا دو سال آینده مشکلات تنش آبی در کشور رفع خواهد شد

رئیسی در ادامه با اشاره به سفر به استان کرمان عنوان کرد: طرح‌هایی که امروز بازدید شد حیاتی و مورد نیاز مردم کرمان است.

وی با بیان اینکه ما با تنش‌های آبی در گوشه گوشه کشور روبرو هستیم، ادامه داد: از اول دولت برای این کار برنامه‌ریزی کردیم و تا دو سال آینده مشکلات تنش آبی در کشور رفع خواهد شد.

رئیسی عنوان کرد: آب مسئله مهم و مورد نیاز مردم کرمان است، دولت مردمی هم در این سال‌ها با تنش‌های آبی بسیاری روبرو بوده است؛ با بررسی گزارشات، از امروز در کنار سه جبهه کاری آب‌رسانی به کرمان، یک جبهه هم برای آب‌رسانی به رفسنجان آغاز به کار می‌کند

رئیسی افزود: کار انتقال آب به کرمان و رفسنجان ۵۰ درصد پیشرفت دارد و به سرعت پیگیری می‌شود و ۱۶ کیلومتر باقیمانده تا سه ماه اینده تکمیل می شود.

وی یادآور شد: وضعیت کشاورزی منطقه به خصوص برق مورد نیاز باغات پسته و همچنین کمبود برق از دیگر دغدغه‌های مردم است که وزیر نیرو برای آن برنامه‌ریزی خواهد کرد.

پسته‌کاران رفسنجانی نگران قطع برق باغات خود نباشند

رئیس جمهوری با بیان اینکه پسته‌کاران رفسنجانی نگران قطع برق باغات خود نباشند، افزود: بحث کشاورزی در منطقه مهم است، یکی از محصولاتی که در منطقه برای آن زحمت بسیاری کشیده می‌شود و همه هم آن را می‌شناسند پسته است؛ در مورد برق کشاورزان منطقه با وزیر نیرو صحبت کردم و قرار شد مدیریت به نحوی صورت بگیرد که مشکلی برای کشاورزان عزیز در باغات پسته پیش نیاید.

رئیسی ادامه داد: هم تقسیم برق مدیریت می‌شود و هم کاری می‌کنیم که کشاورزان بدون دغدغه و مشکل پسته برداشت کنند.

رئیس جمهوری در مورد هویت فرهنگی رفسنجان نیز گفت: هویت رفسنجان باید توسط جوانان عزیز و دستگاه‌های فرهنگ‌ساز هم حفظ و هم تقویت شود و غفلت نباید کرد چرا که این مسئله جوانان را از تهاجم فرهنگی مصون نگه می‌دارد.

دشمن به دنبال لطمه‌زدن به ایمان و از بین بردن امید است

وی افزود: دشمن به دنبال تضعیف ایمان و امید در مردم بوده و وظیفه همه است که برای این کار برنامه‌ریزی کنند و در این زمینه شهید سلیمانی الگوی خوبی است.

رئیسی عنوان کرد: آنچه که رهبر انقلاب در روز ١٤ خرداد در حرم امام راحل فرمودند بسیار مهم است؛ طبق گفته ایشان باید از ایمان و امید ملت صیانت شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال لطمه‌زدن به ایمان و از بین بردن امید است، به خصوص در مورد جوانان ما، افزود: وظیفه همه دولت‌هاست که با فعالیت جهادی خود، امید را در دل مردم زنده نگه‌دارند.

توهین به قرآن، توهین به همه ادیان آسمانی است

رئیسی در مورد اهانت به قرآن کریم هم گفت: تمام مردم و پیروان همه ادیان الهی و آسمانی نسبت به توهین به قرآن آزرده خاطر شدند و این توهین به بشریت و ارزش‌های اسلامی است و جامعه اسلامی از آن نخواهد گذشت.

رئیس جمهوری یادآور شد: مسلمانان که در همه نقاط عالم هستند بیزاری خودشان را از این اهانت اعلام کردند.

وی ادامه داد: کسانی که مدافع آزادی بیان و عقیده هستند چگونه مقدسات را مورد اهانت قرار داده‌اند؟ این برای جوانان ما مهم است که بداند آنها با آزادی مخالف هستند و فقط تابلوی آزادی را بالا برده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه توهین به قرآن، توهین به همه ادیان آسمانی است، گفت: امروز تهدیدهای زیادی علیه دین و ارزش‌های دینی وجود دارد.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی که مدعی آزادی بیان و احترام به همه عقاید هستند، به راحتی به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر نازل شده توهین می‌کنند؛ آتش زدن قرآن نه فقط قلب ٢ میلیارد مسلمان، بلکه قلب پیروان همه ادیان آسمانی و ابراهیمی را آتش زد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کسانی که با قرآن مخالف هستند، در اصل با آزادی بشریت مخالفت می‌کنند، گفت: جوانان ما بدانند کسانی که ادعای توجه به آزادی بیان و عقیده را دارند، مستبد و مستکبر هستند؛ آن‌ها مقدسات مسلمانان را به راحتی مورد اهانت قرار می‌دهند، این موضوع قابل گذشت نیست.

رئیسی ادامه داد: جوانان ما بدانند و بشناسند که این مستکبران دروغ می‌گویند که طرفدار آزادی بیان و اندیشه هستند؛ اگر آن‌ها طرفدار آزادی بودند، قرآن را که نماد آزادی است و به بشریت آزادی می‌آموزد را آتش نمی‌زدند، آن‌ها با قرآن مخالف هستند چون با آزادی مخالفند.

کد خبر ۵۸۲۳۵۲۳




جامعه اسلامی از توهین به قرآن نخواهد گذشت

منبع: مــهر
? جامعه اسلامی از توهین به قرآن نخواهد گذشت