ثبت ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال استان در سامانه رصد و اشتغال وزارت کار

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۶۷ هزار و ۶۲۴ شغل را در سامانه رصد و اشتغال استان کرمان برای سال گذشته به ثبت رسانده‌ایم. مجتبی مصباح در کارگروه اشتغال استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان به ریاست امیر حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان برگزار شده بود، گفت: […]

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۶۷ هزار و ۶۲۴ شغل را در سامانه رصد و اشتغال استان کرمان برای سال گذشته به ثبت رسانده‌ایم.

مجتبی مصباح در کارگروه اشتغال استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان به ریاست امیر حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان برگزار شده بود، گفت: خوشبختانه در سال گذشته توانستم ۱۱۰ درصد تعهد اشتغال استان را که به میزان ۶۴ هزار نفر بود را با کمک دستگاه‌های دولتی، کمیته امداد، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان و … محقق کنیم.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  ادامه داد: ما در سال گذشته توانستیم  ۶۷ هزار و ۶۲۴ شغل را در سامانه رصد و اشتغال استان کرمان به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته فنی‌و‌حرفه‌ای ۱۰۵ درصد، کمیته امداد ۱۳۷ درصد، بهزیستی ۱۳۹ درصد، تعاون کار و رفاه اجتماعی ۱۱۸، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۹۲، جهادکشاورزی ۱۰۳ و اموزش و پروش ۱۰۸، میراث فرهنگری ۹۵، صنعت، معدن و تجارت ۹۷،فرهنگ و ارشاد اسلامی ۸۹، آب منطقه‌ای ۸۹، ورزش و جوانان ۸۶، شرکت گاز ۱۰۸، دامپزشکی ۱۰۷،علوم پزشکی ۱۱۲،بانک مسکن۴۳ درصد، مجموعه مناطق ویژه اقتصادی ۲۶۸، شرکت آب و فاضلاب ۸۴، راه و شهرسازی۹۹، بسیج سازندگی ۱۰۵، پارک علم و فناوری ۹۳ سازمان راهداری ۱۲۳ به تعهدات  اشتغال خود در سال جاری عمل کردند.

مصباح عنوان کرد: بنیادبرکت علوی در حالی که هیچ سهمی از تعهد اشتغال استان نداشته‌ است اما  ۶هزار اسم را در سامانه رصد و اشتغال استان به ثبت رسانده است که جای تقدیر از این نهادمردمی دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به عملکرد شهرستان‌ها در تعهد به اشتغال عنوان کرد: بردسیر رتبه بالای اشتغال را د راستان دارد اما به علت دیر ثبت کردن اسامی در سامانه رصد جایگاه خود را به شهرستان بم داد، به وجود اشتغال خوب در منطقه ویژه اقتصادی با ۱۶۷درصد در جایگاه اول ایستاد.

وی ادامه داد: بعد از بم بردسیر با ۱۶۱ درصد، نرماشیر ۱۵۵، راور۱۴۸، بافت ۱۳۷، ارزوئیه ۱۳۰، رودبار جنوب ۱۱۷، کوهبنان ۱۱۷، زرند ۱۱۵، رابر ۱۱۹، عنبرآباد ۱۱۱، ریگان ۱۱۱، سیرجان ۱۱۰، فهرج۱۰۹، رفسنجان ۱۰۸، کرمان۱۰۶، انار۱۰۳، منوجان ۱۰۰، کهنوج ۹۳، فاریاب ۹۳، قلعه گنج ۹۰، جیرفت۸۷ و شهربابک ۶۷ درصد تعهد اشتغال خود به استان را انجام داده‌اند.

مصباح تاکید کرد: شهربابک با وجود صنعت مس رشد اشتغال بهتری را از امار اعلام شده دارد که متاسفانه به علت عدم ثبت اسامی درسامانه رصد واشتغال در جایگاه پاینی قرار گرفته است که مسئولان مربوطه باید در این زمینه توجه بیشتری از خود نشان دهند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در سطح کشور تعهد اشتغال استان کرمان را برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۶ هزار و ۱۴۸ نفر در نظر گرفته شده است که ما این آمار را به صورت تفکیک دستگاهی به مدیران کل اعلام کرده‌ایم که خودشان بر اساس ظرفیت‌های شهرستانی این عدد را تقسیم کنند و از سوی استان هیچ تقسیم بندی انجام نشده‌است.

وی اضافه کرد: ما آمار را اعلام کرده‌ایم که منتظریم دستگاه‌ها برش های شهرستانی خود را به ما اعلام کنند تا بر اساس ماتریکس اماری در سامانه رصد و اشتغال به ثبت برسد، که به جز ۵ دستگاه مابقی پیش نویس عدد خود را بر اساس برش های استانی به ما اعلام کرده‌اند.

مصباح عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان صنعت، معدن وتجارت ۱۰هزار، بنیاد مسکن ۵۷۰، کمیته امداد۵۲۶۵، امورش و پرورش ۳هزار، بهزیستی ۴۴۰۰، صنعت ومعدن جنوب۲۸۰۰، سازمان جهادکشاورزی شمال ۲۸۰۰ و سازمان جنوب ۱۸۰۰، میراث فرهنگی ۱۹۰۰، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ۱۵۰۰، علوم پزشکی کرمان ۱۶۰۰، راهداری و حمل و نقل ۷۵۰، بسیج سازندگی ۳۰۰، راه و شهرسازی استان۵۷۸، منطقه ویژه رفسنجان ۲۴۰، منطقه ویژه بم ۱۰۰۰، علومپزشکی بم ۱۹۰، منطقه ویژه سیرجان ۳۵۰، آب منطقه‌ای ۳۰۰، بنیاد شهید ۵۰۰، اداره کل راه و شهرسازی جنوب ۱۰۰، شرکت آب و فاضلاب ۲۸۵، فنی وحرفه‌ای ۲۹۰ و دیگر دستگاه‌ها تعهد اشتغال در سال جدید دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: همه مبنای تعهد اشتغال استان را در سال گذشته قرار بدهیم و بتوانیم تعهدات خوبی را در سامانه بارگذاری کنیم که می‌تواند بیش از این عدد تعیین شده باشند، بنابراین همانگونهه که سال گذشته خوشدرخشیدیم و رتبه ۴ کشوری را به دست آوردیم در سال جار یبه رتبه اول برسیم.

مصباح به کسب جایگاه چهارم استان کرمان در کشور اشاره کرد و گفت: این رتبه حاصل تعداد ثبت اسامی در سامانه رصد و اشتغال است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




ثبت ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال استان در سامانه رصد و اشتغال وزارت کار

منبع:آرمـان
? ثبت ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال استان در سامانه رصد و اشتغال وزارت کار