ثبت جهانی تالاب جازموریان/ لزوم جذب اعتبارات بین المللی

کرمان – معاون سازمان محیط زیست از تلاش برای ثبت جهانی تالاب جازموریان در استان کرمان خبر داد. به گزارش فت فتو، سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تالاب جازموریان یکی از اکوسیستم‌های مهم در کشور محسوب می‌شود که بحث ثبت جهانی این تالاب […]

کرمان – معاون سازمان محیط زیست از تلاش برای ثبت جهانی تالاب جازموریان در استان کرمان خبر داد.

به گزارش فت فتو، سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تالاب جازموریان یکی از اکوسیستم‌های مهم در کشور محسوب می‌شود که بحث ثبت جهانی این تالاب در دستور کار قرار دارد و به صورت جدی پرونده این تالاب در حال پیگیری است.

مجتبی ذوالجودی عنوان کرد: این تالاب به عنوان تنها تالاب آب شیرین کشور محسوب می‌شود و پیش بینی می‌کنیم ثبت این تالاب زمان گیر نباشد این تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت نشده اما این قابلیت وجود دارد و یکی از اهداف این مساله جذب اعتبارات بین المللی برای احیای این تالاب مهم است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در پی بارندگی‌های مطلوب سال جاری شاهد آبگیری کامل این تالاب بودیم اما به دلیل عدم تداوم بارندگی و تبخیر آب هم اکنون حجم آب این تالاب ۵۰ درصد است.

ذوالجودی عنوان کرد: احیای این تالاب مطالبه استانی و ملی است و در صورت احیای این تالاب مراتع گسترده این منطقه بار دیگر توسعه می‌یابد و در توسعه دامداری و اقتصاد مردم بومی و محلی منطقه تأثیر گذار است.

وی گفت: احیای تالاب جازموریان نیاز به همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف دارد و در این زمینه جلسات متعدد برگزار شده است.

کد خبر ۵۴۶۶۴۵۳




ثبت جهانی تالاب جازموریان/ لزوم جذب اعتبارات بین المللی

منبع: مــهر
? ثبت جهانی تالاب جازموریان/ لزوم جذب اعتبارات بین المللی