تولید محصولات دانش بنیان به جای پرداختن به حواشی

محمد ضیایی گفت: این گروه صنعتی آنقدر وقتش برای تولید، ساخت محصولات دانش بنیان و مرقون به صرفه با تکنولوژی روز دنیا هست که فرصتی برای پرداختن به حواشی که جز غفلت از امر تولید نیست، ندارد. محمد ضیایی جانشین مدیر عامل لاستیک بارز کرمان در گفتگو با “فت فتو ” با بیان اینکه مجموعه […]

محمد ضیایی گفت: این گروه صنعتی آنقدر وقتش برای تولید، ساخت محصولات دانش بنیان و مرقون به صرفه با تکنولوژی روز دنیا هست که فرصتی برای پرداختن به حواشی که جز غفلت از امر تولید نیست، ندارد.

محمد ضیایی جانشین مدیر عامل لاستیک بارز کرمان در گفتگو با “فت فتو ” با بیان اینکه مجموعه بارز در سال ۱۴۰۱ حدود سیزده محصول جدید تولید کرده است،گفت: گروه بارز توانسته ۵ محصول خود را به عنوان محصولات دانش بنیان معرفی کند و مجوز دانش بنیان را از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بگیرد؛ در تولید این محصولات جدید، یا مواد اولیه تغییر کرده یا فرایند تولید خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است، بنابر این  هرکدام به نوعی دانش فنی جدید محسوب می شوند.

صرفه جویی سالانه  ۸۰۰ میلیون لیتر بنزین با لاستیک سبز

وی اظهار کرد: این محصولات هرکدام ویژگی های خاصی دارد؛ به عنوان مثال یکی از آنها محصولی است که حدود ۵ درصد مصرف سوخت را کاهش می دهدف و به لاستیک سبز معروف است، در صورتی که کلیه خودروها از آن استفاده کنند، حدود ۸۰۰ میلیون لیتر بنزین در سال کمتر مصرف خواهد شد؛ این محصول از خردادماه سال جاری بهره برداری و به صورت تولید انبوه به بازار عرضه شده است.

درپنج ماهه اول سال از ۸ محصول رونمایی کردیم و در ماه های بعد از مردادماه نیز ۵ محصول دیگر تولید شده و آماده عرضه به بازار است که در روزهای آینده رونمایی می شوند؛ از جمله محصولات جدید تولید شده در گروه صنعتی بارزمی توان به تایر لیفتراک وهمچنین تایرهای SUV و ماشین های شاسی بلند اشاره کرد.

۱۳ محصول دانش بنیان حاصل تلاش ۹ ماهه بارز کرمان

مدیر مجتمع بارز کرمان اذعان داشت: تایر هواپیماهای مسافربری به دلیل  تکنولوژی خاصی که دارند، به راحتی در کشور تولید نمی شوند و بعضا وارداتی هستند؛ اما مرکز تحقیقات و توسعه ما که بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه کشور در حوزه لاستیک با بیش از ۹۰ نفر نیرو است، سعی دارد که روی این موضوع نیز کار کند تا نیاز کشور را بتواند تامین کند البته این طرح هنوز در مراحل اولیه تحقیقاتی است.

محمد ضیایی جانشین مدیر عامل لاستیک بارز در کرمان گفت: گرچه در سطح کشور موضوعاتی مطرح می شود و اعتراض و اغتشاشی صورت گرفت، اما این گروه صنعتی آنقدر وقتش برای تولید، ساخت محصولات دانش بنیان و مرقون به صرفه با تکنولوژی روز دنیا هست که فرصتی برای پرداختن به حواشی که جز غفلت از امر تولید نیست، ندارد.

وی در ادامه افزود: جامعه کار و تولید استان حتی لحضه ای به دنبال فعالیت هایی غیر از موضوعات تولیدی و خدمات اجتماعی خود نسیت به کشور نیست و تولید لاستیک سبز که استفاده از آن کاهش سوخت بسیار زیادی را به همراه دارد، مزید بر علت است.

انتهای پیام/ طهماسبی




تولید محصولات دانش بنیان به جای پرداختن به حواشی

منبع:آرمـان
? تولید محصولات دانش بنیان به جای پرداختن به حواشی