تولید فرش برای قالیبافان نمی‌صرفد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کاهش صادرات فرش دستباف را در کاهش تولید و بی‌میلی صادرکنندگان فرش موثر دانست و گفت:«هنگامی که صادرات فرش کاهش می‌یابد بر بدنۀ تولید هم تاثیر می‌گذارد. از سویی به‌دلیل افزایش قیمت مواد اولیه،تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست و موجب خروج تدریجی قالیبافان از […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کاهش صادرات فرش دستباف را در کاهش تولید و بی‌میلی صادرکنندگان فرش موثر دانست و گفت:«هنگامی که صادرات فرش کاهش می‌یابد بر بدنۀ تولید هم تاثیر می‌گذارد. از سویی به‌دلیل افزایش قیمت مواد اولیه،تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست و موجب خروج تدریجی قالیبافان از این چرخه شده است».

عبدالله بهرامی،نبود بیمه را ازجمله مشکلات قالیبافان بیان کرد و افزود:«از سال ۱۳۹۲ تاکنون قالیبافان از پوشش بیمه اجتماعی محروم هستند در حالی که بیمه در امنیت شغلی و اجتماعی آن‌ها اثرگذار است لذا از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم که به این صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم با رونق آن به ایجاد اشتغال و توسعه بخش صادرات در کشور کمک کنیم».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا،وی با بیان این‌که صنعت فرش دستباف ازجمله صنایع بومی ایران است که در اشتغال و ارزآوری موثر است،اظهار کرد:«این شغل مکمل شغل‌های دامپروری و کشاورزی است و نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیۀ شهرهای بزرگ ایفا می‌کند».

رئیس کمیسیون فرش،صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون تعداد تعاونی‌های فرش دستباف کشور را بیش از ۱۷۸۰ تعاونی ذکر کرد و گفت:«صنعت فرش تمام مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را دارد و باید بیش از پیش به آن توجه شود».

وی با اشاره به ایجاد مرکز تجاری مسکو توسط اتاق تعاون ایران،اظهار کرد:«ایجاد مرکز تجاری در روسیه یک فرصت ایده‌آل برای رشد صادرات در حوزۀ فرش دستباف ایرانی است و بازار روسیه پایگاه خوبی برای صادرات فرش‌های ایرانی به شمار می‌رود». /پ




تولید فرش برای قالیبافان نمی‌صرفد

منبع:خبر کرمان
?

تولید فرش برای قالیبافان نمی‌صرفد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی