تولید سالانه ماءالشعیر از ۷۰۰ به ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش یافت

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران با بیان اینکه سرانۀ مصرف ماءالشعیر کم شده و این محصول از سبد خانوار فاصله گرفته،گفت:«طی پنج سال اخیر تولید سالانۀ این محصول از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون لیتر به ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون لیتر رسیده است». حمیدرضا کمال‌علوی با بیان اینکه به دلیل […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران با بیان اینکه سرانۀ مصرف ماءالشعیر کم شده و این محصول از سبد خانوار فاصله گرفته،گفت:«طی پنج سال اخیر تولید سالانۀ این محصول از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون لیتر به ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون لیتر رسیده است».

حمیدرضا کمال‌علوی با بیان اینکه به دلیل مشکلات معیشتی،مردم بیشتر به دنبال تامین نیازهای اساسی خود هستند،افزود:«معمولا در فصل سرما شرکت‌های تولیدکنندۀ نوشیدنی ازجمله ماءالشعیر ضعیف‌تر هستند».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی همچنین با اشاره به اهمیت ثبات نرخ ارز در بحث تولید،گفت:«تامین نقدینگی یکی از مشکلات واحدهای تولیدی است. مشکلاتی در زمینۀ تامین مواد اولیه نیز وجود دارد. برای مثال مالت،عصارۀ مالت و گیاه رازک مواد اصلی تشکیل‌دهندۀ ماءالشعیر هستند که در این زمینه وابستگی‌هایی به واردات وجود دارد».

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران ادامه داد:«در بخش بسته‌بندی،یعنی قوطی‌های آلومینیومی،چند شرکت در کشور تولید می‌کنند،اما ظرفیت تولید آن‌ها جوابگوی نیاز کشور نیست. مشکلاتی در تامین اسانس هم وجود دارد که در مراحل بعدی است». /پ




تولید سالانه ماءالشعیر از ۷۰۰ به ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش یافت

منبع:خبر کرمان
?

تولید سالانه ماءالشعیر از ۷۰۰ به ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش یافت

:اخبار استان کرمان – اقتصادی