تولید استان کرمان در حال مستهلک شدن است

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به میزان واردات ماشین آلات به استان گفت: تولید استان کرمان در حال مستهلک شدن است و در صنایع کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری نمی‌شود. سیدمهدی طبیب زاده غروب امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان با اشاره […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به میزان واردات ماشین آلات به استان گفت: تولید استان کرمان در حال مستهلک شدن است و در صنایع کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

سیدمهدی طبیب زاده غروب امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: کرمان به لحاظ حجم تولید مشکل ندارد اما باید تولیدات صادرات محور باشد.

او بر لزوم هموار نمودن مسیر صادرات استان تاکید کرد و افزود: طبق آمار سازمان صمت، هر کیلو صادرات استان کرمان کمتر از یک دلار است و به معنای این است که کالای با ارزش افزوده صادر نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به حجم واردات استان عنوان کرد: مواد خام بدون ارزش افزوده صادر و کالای گران قیمت وارد می‌کنیم. مس کاتد تنی ۱۰ هزار دلار صادر و با قیمت حدود ۸۰ هزار دلار آن را که به محصولات دیگر تبدیل شده، وارد می‌کنیم.

او تاکید کرد: صادرات کرمان باید معنادار باشد و صادارت کالای با ارزش افزوده داشته باشیم.

طبیب زاده با بیان این مطلب که تعداد کالاهای صادراتی استان باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: محصولات صادراتی استان باید در کشورهای زیادی به فروش برسد و به پنج یا شش کشور اکتفا نکنید.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به میزان واردات ماشین آلات به استان گفت: تولید استان کرمان در حال مستهلک شدن است و در صنایع کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

او تصریح کرد: نمایشگاه‌ها متعدد و متفرق هستند و باید نمایشگاه با هم هماهنگ برپا شوند و یک سازمان متولی صادرات باشد و این تجربه کشورهای موفق در بحث صادرات است.

انتهای پیام




تولید استان کرمان در حال مستهلک شدن است

منبع: ایـسنا
? تولید استان کرمان در حال مستهلک شدن است