توضیح معاون وزیر علوم درباره اعطای مجوز پارک علم و فناوری به رفسنجان

فت فتو/کرمان معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم درباره اعطای مجوز پارک علم و فناوری به رفسنجان توضیح داد. به گزارش فت فتو، همزمان با افتتاح پردیس علم و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با حضور علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان […]

فت فتو/کرمان معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم درباره اعطای مجوز پارک علم و فناوری به رفسنجان توضیح داد.

به گزارش فت فتو، همزمان با افتتاح پردیس علم و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با حضور علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان نیز عصر ۲۹ شهریورماه در مجموعه فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر(عج) گشایش یافت.

معاون وزیر علوم در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصور نمی‌کردم فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد رفسنجان در این حد باشد، که جای تبریک دارد.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی به‌ویژه در بخش کشاورزی و تخصصی در حوزه پسته در رفسنجان انجام شده است، افزود: حوزه کشاورزی در جی‌دی‌پی سهمی حدود ۱۸ درصد دارد اما شرکت‌های دانش‌بنیان سهم حدود چهار درصدی دارند که باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

خیرالدین بیان کرد: خوشبختانه امروز با تفاهمی که در وزارت علوم انجام شد پردیس علم و فناوری دانشگاه ولیعصر(عج) را افتتاح می‌کنیم که امیدوارم با شروع به کار پردیس این شرکت‌ها هویت جدی‌تری پیدا کنند و بتوانند در سطوح فناوری بالا حرکت کنند و بتوانند شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنند و دانشگاه هم امکانات کافی در اختیار آنان قرار دهد.

معاون وزیر علوم درباره مجوز ایجاد پارک علم و فناوری در رفسنجان گفت: ایده‌ای که ما دنبال آن هستیم؛ جزء به کل است و فکر می‌کنیم بهترین روش و جوابگو است، ابتدا مرکز رشد ایجاد می‌شود و به سطح بلوغ که رسید مجوز پردیس علم و فناوری داده می‌شود و پردیس، پارک‌داری را یا به‌صورت مستقل یا مشترک یاد می‌گیرد و بعد مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه را صادر می‌کند. تا زمانی که پردیس ایجاد نشود کمیسیون فناوری و نوآوری وزارت و شورای گسترش موافقت نمی‌کند. این کار را حتی برای دانشگاه‌های تبریز و شیراز با مدل پردیس جلو رفتیم و امیدواریم یک یا دو سال دیگر این اتفاق بیفتد و این به نفع دانشگاه رفسنجان است.

به گزارش فت فتو، پردیس علم و فناوری دانشگاه ولیعصر(عج) به منظور حمایت از فرصت‌های کارآفرینانه شهرستان رفسنجان از طریق ایجاد فضای استقرار برای شرکت‌های نوپا در مدیریت رشد و فناورانه دانشگاه ولی عصر(عج) تأمین بودجه، آموزش، مربیگری و اتصال به اکوسیستم نوآوری‌های فناوری منطقه‌ای و ملی و همچنین جهت تشویق و ترغیب شرکت‌های خصوصی در راستای توسعه محصولات، هموارسازی و همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی با جذب و حمایت از کارآفرینان و با تمرکز بر توسعه محصولات و خدمات علمی- فناوری افتتاح شد.

انتهای پیام




توضیح معاون وزیر علوم درباره اعطای مجوز پارک علم و فناوری به رفسنجان

منبع: ایـسنا
? توضیح معاون وزیر علوم درباره اعطای مجوز پارک علم و فناوری به رفسنجان