توسعه پایدار در گردشگری مقاومت وصنایع دستی کرمان

استاندار کرمان : در همه زمینه های توسعه ای استان راهبردها و اسناد تدوین شده اما نیازمند اجرایی شدن است. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان علی زینی وند امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی راهکارهای توسعه صنایع دستی استان افزود :رویکردها به مسائل استان روشن است و […]

استاندار کرمان : در همه زمینه های توسعه ای استان راهبردها و اسناد تدوین شده اما نیازمند اجرایی شدن است.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان علی زینی وند امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی راهکارهای توسعه صنایع دستی استان افزود :رویکردها به مسائل استان روشن است و مدیران استان باید برای عملیاتی کردن برنامه های بالادستی همت کنند .

وی بر استفاده از تجارب و ظرفیت صاحب نظران و هنرمندان استان بویژه در توسعه صنایع دستی تاکید و خاطر نشان کرد استان کرمان با ۵ شهر ثبت ملی در حوزه صنایع دستی باید در صدر جدول این صنعت کشور قرار گیرد .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از تلاش دست اندرکاران ثبت ملی ۵ شهر استان کرمان در زمینه صنایع دستی گفت مسئولان بخشهای دولتی و خصوصی باید با زمینه سازی و جذب اعتبارات لازم فضای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی را رونق ببخشند .

پور ابراهیمی با اشاره به اقتصادی بودن فعالیتهای مرتبط با صنایع دستی در استان کرمان افزود کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تمام ظرفیت در راستای رفع موانع این رشته ها و حمایت از فعالان صنایع دستی استان حمایت خواهد کرد .

وی تسویه قانون تسهیل صدور مجوزها در حوزه های کسب و کار را نوید بخش ایجاد اشتغال های خانگی و توسعه صنایع کوچک برشمرد .

پور ابراهیمی بر باز تعریف صنعت گردشگری مقاومت در استان کرمان و برنامه ریزی برا ی استفاده از ظرفیت ارزشمند مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه گردشگری مقاومت تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان هم در این نشست گفت با تعامل و جدیت مسولان بخشهای دولتی و خصوصی استان کرمان یکی از استان های پیشرو و موثر در کشور در زمینه های گوناگون است .

طبیب زاده افزود :اتاق بازرگانی استان با استفاده از همه ظرفیتهای علمی و کارشناسی برای تحول و توسعه در زمینه صنایع دستی گام برداشته است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان  هم گفت: اتاق مشاوره صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی کرمان راه‌اندازی شود تا طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری را به سرمایه‌گذاران و یا هنرمندان ارائه کند.

در این نشست از عوامل اجرایی ثبت ملی ۵ شهر استان در زمینه صنایع دستی تجلیل شد




توسعه پایدار در گردشگری مقاومت وصنایع دستی کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? توسعه پایدار در گردشگری مقاومت وصنایع دستی کرمان