توسعه و عمران شهرها نیازمند تصمیمات عاقلانه و عالمانه مدیران است 

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه مصطفی غفوری فرماندار البرز، اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری […]

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه مصطفی غفوری فرماندار البرز، اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری مطالبات مدیریت شهری قول مساعدت داد.

ابوالحسن شیرمحمدی در این نشست که در محل شهرداری الوند برگزار شد اظهارداشت: از منظر دینی یک « کلان پروژه» به ما محول شده و آن هم حاکمیت احکام الهی است و همه کسانی که مسئولیتی دارند باید در خدمت به مردم مسابقه بگذارند و در این راه از همدیگر پیشی بگیرند.

وی بیان کرد: برای خدمت رسانی بهتر به مردم باید همدل و متحد باشیم و با دوری از هرگونه تفرقه افکنی از فرصت بدست آمده برای خدمت رسانی و جلب رضایت مردم استفاده کنیم.

شیر محمدی یادآورشد: هرکاری که بخواهد به سرانجام برسد باید عاقلانه و عالمانه باشد و اگر بخواهیم شهرها آباد شود باید درست تصمیم بگیریم و به دانش و علم مجهز شویم.

رئیش شورای اسلامی شهر الوند تصریح کرد: با تعامل و همدلی ایجاد شده در میان اعضای شورا و شهردار الوند خوشبختانه برای خدمت رسانی و عمران و آبادانی شهر همدل هستیم و این اتحاد به تسریع در اجرای طرح ها کمک کرده است.

با روحیه جهادی می توانیم در کارها موفق شویم

شیر محمدی در ادامه گفت: در کنار اقدامات خوب انجام شده اما هنوز کارهای نیمه تمام و مغفول مانده نیز زیاد است و اگر بخواهیم نگاه اداری داشته باشیم و به کار در ساعات اداری خود را محدود کنیم به نتیجه نخواهیم رسید و رسیدن به اهداف تعیین شده و تسریع درکار مردم نیازمند عزم و اراده و روحیه جهادی است.

وی با اشاره به موضوع زمین های شلویری بیان کرد: در این زمینه اگر امکان بازگشتی در کار باشد اعضای شورای شهر از آن استقبال می کنند اما اگر بخواهیم منصفانه و قانونی به آن نگاه کنیم بررسی ها نشان می دهد این زمینها مسیر قانونی را طی کرده و ما هم تسلیم قانون هستیم و نباید توسعه شهر را بدون استناد قانونی و شرعی متوقف کنیم.

شیرمحمدی اظهارداشت: برای زمین های علی آباد هم باید فکری کرد زیرا این اراضی ظرفیت ایجاد دو هزار واحد مسکونی نهضت ملی را دارد و اگر تکلیف نهایی زمین های شلویری مشخص شود از محل منابع مالی آن می توانیم ساماندهی رودخانه یالیان و مسیر دسترسی را هم تامین کنیم.

.

منتخب مردم شهر الوند یادآورشد: در صورت تعیین تکلیف ۱۰ هکتار از اراضی شلویری با کمک راه و شهرسازی آماده همکاری هستیم.

شهرداری الوند با کمبود نیرو مواجه است

رئیس شورای شهر الوند در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شهرداری الوند تصریح کرد: با جدا شدن حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در حال حاضر با کمبود شدید نیروی انسانی مواجهیم و در بدنه کارشناسی و سازمان آتش نشانی از کمبود نیرو رنج می بریم و این خلا، موجب کند شدن سرعت خدمت رسانی به مردم شده است.

شیرمحمدی بیان کرد: یک مصوبه در کمیسیون ماده پنج مبنی بر تملک« خانه اربابی» توسط شهرداری داشتیم که به دلیل داشتن معارض و مشکلات ناشی از آن درخواست می کنیم این طرح از مسئولیت شهرداری خارج شده و به جای آن ساخت یک مسیر دسترسی مانند جاده کمال آباد را شهرداری متقبل شود.

این مدیر شهری گفت: احداث مسیر دسترسی از پلی وینا و یا نیرو محرکه می تواند ترافیک دسترسی به شهر را حل کند که بایستی برای آن تدبیر کرد.

شیر محمدی همچنین اظهارداشت: تغییر کاربری بیمارستان امام علی در شهر الوند از دیگر مطالبات مردم است که انتظار داریم با کمک معاون عمرانی این موضوع نیز به سرانجام برسد.

رئیس شورای شهر الوند در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸ میلیارد تومان از دستگاههای اجرایی مستقر در شهر الوند مطالبه داریم که همکاری نکردن ادارات در پرداخت بدهی موجب بروز مشکلات جدی در روند خدمت رسانی به شهروندان شده است.

وی یادآورشد: زمان قانونی اصلاح طرح تفضیلی شهر الوند به پایان رسیده که درخواست می کنیم این فرصت تمدید شود تا آن را به سرانجام برسانیم.

شیرمحمدی افزود: طرح تشویقی برای بازسازی و احیای بافت فرسوده هنوز ابلاغ نشده و حد نصاب تعیین شده برای تراکم و معابر انگیزه بخش نیست و انتظار داریم در مفاد آن تجدید نظر و تسهیل گری شود تا مردم از آن استقبال کنند.

رئیس شورای شهر الوند در ادامه اظهارداشت: قزوین یکی از قطب های دانشگاهی است و در صورت ارتباط بیشتر شهرداری و دانشگاهها می توانیم از ایده های کارّیردی برای عملیاتی شدن شهر هوشمند استفاده کنیم که امیدواریم این ارتباط تقویت شود.

وی گفت: شورای شهر الوند آمادگی دارد از پایان نامه های دانشگاهی که به تحقق شهر هوشمند و ایجاد رفاه و آسایش شهروندان و چابک سازی شهرداری کمک کند حمایت می کند.

شیرمحمدی همچنین خواستار همکاری بیشتر سازمان همیاری شهرداری های استان با شهرداری الوند و ساماندهی پساب شهر صنعتی البرز شد.

انتهای پیام




توسعه و عمران شهرها نیازمند تصمیمات عاقلانه و عالمانه مدیران است 

منبع: بــرنا
? توسعه و عمران شهرها نیازمند تصمیمات عاقلانه و عالمانه مدیران است