توسعه نیافتگی کرمان علارغم شاخص‌های بزرگ اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: استان کرمان بهشت فرصت‌های بالقوه است، اما به دلیل حکمرانی نامناسب، شاخص‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های استان توسعه پیدا نکرده‌ است. به گزارش فت فتو، گفت: بایستی وضعیت شاخص‌های توسعه پایدار در جمع مدیران ارشد استان مطرح شود تا به عنوان یک مطالبه در دستور کار استان قرار گیرد. […]

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: استان کرمان بهشت فرصت‌های بالقوه است، اما به دلیل حکمرانی نامناسب، شاخص‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های استان توسعه پیدا نکرده‌ است.

به گزارش فت فتو، گفت: بایستی وضعیت شاخص‌های توسعه پایدار در جمع مدیران ارشد استان مطرح شود تا به عنوان یک مطالبه در دستور کار استان قرار گیرد.

وی از تمرکز بیش از حد بر معادن، رتبه سی ام فضای کسب و کار استان در کشور، پایین بودن شاخص‌های توسعه پایدار، بیکاری بالا، جی دی پی پایین، درآمد سرانه کمتر از متوسط کشور و عدم توجه جدی به آموزش و مهارت آموزی به عنوان چالش‌های استان یاد کرد.

طبیب زاده با اشاره به طولانی بودن روند صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری در استان، فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری را برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران بیان کرد و افزود: با راه اندازی این سامانه و تمرکز بر صدور مجوز‌ها دریافت استعلامات به ۹ روز کاهش یافته و این سیستم قابل پایش است تا عملکرد دستگاه‌های صادرکننده استعلامات ارزیابی شود.

در این نشست محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت توجه به افزایش بهره وری در حوزه‌های مختلف افزود: سیاست زدگی استان یک آفت جدی پیش روی توسعه است و گفت: باید یک برنامه منسجم و نقشه راه برای توسعه استان و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف تدوین شود

محمدرضا پورابراهیمی، دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با هدف تقویت بخش خصوصی اصلاح قانون اتاق ایران در دستور کار مجلس قرار دارد که به زودی میسر خواهد شد وی گفت شورای راهبردی مدیران در استان راه اندازی شده تا مسائل استان مطرح و تصمیم‌گیری شود.




توسعه نیافتگی کرمان علارغم شاخص‌های بزرگ اقتصادی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? توسعه نیافتگی کرمان علارغم شاخص‌های بزرگ اقتصادی