توزیع ۹ هزار بسته معیشتی کمک‌های مومنانه در کرمان شروع شد

کرمان- فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در قالب کمک های مومنانه ۹ هزار بسته به ارزش سه میلیارد تومان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از امروز در سراسر استان توزیع می شود. به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در آیین رزمایش کمک های مومنانه در محل حسینیه ثارالله […]

کرمان- فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در قالب کمک های مومنانه ۹ هزار بسته به ارزش سه میلیارد تومان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از امروز در سراسر استان توزیع می شود.

به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در آیین رزمایش کمک های مومنانه در محل حسینیه ثارالله کرمان افزود: این بسته ها گوشت گرم، برنج، روغن و ماکارونی را شامل می شود که تعداد یکهزار و ۴۰۰ بسته لز کمک ها متعلق به حسینیه ثارالله کرمان است.

وی تصریح کرد: قرار است در سه هفته متوالی کمک های مومنانه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و خاص طرح شهید سلیمانی انجام شود که نخستین گام امروز با توزیع ۹ هزار بسته و ۲ گام دیگر آن در ۲ هفته دیگر با هدف قطع زنجیره کرونا انجام شود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار داشت: در سال گذشته و امسال از آنجا که درگیر شرایط کرونایی شدیم هیات امنای حسینیه ثارالله که بنیانگذار آن شهید سردار سلیمانی بودند، تصمیم گرفتند که غذا پخت نکنند و غذای ظهر عاشورا را به یکهزار و ۴۰۰ بسته برنج و گوشت گرم تبدیل کردند.
وی افزود: با شناسایی انجام شده در شهر کرمان ۷۰۰ بسته از این تعداد امشب و در شب عاشورا توزیع می شود و ۷۰۰ بسته دیگر فردا ظهر عاشورا توزیع خواهد شد.

سردار معروفی تاکید کرد: برنج و گوشت بسته های معیشتی از بیت المال نیست بلکه خیرین و بچه های رزمنده این کار را انجام داده اند  که می تواند الگوی خوبی برای مردم و همچنین هیات های مذهبی باشد تا ۳۰ درصد از نذر خود را پخت کنند و مابقی را در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و درنهایت طرح شهید سلیمانی قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع گسترده ویروس کرونا در جامعه گفت: طی یکسال و نیم گذشته مهمترین اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بزرگترین کمک مومنانه مراقبت از جان و سلامت مردم است که این نکته مهم بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا با جدیت پای کار آمده ایم که در طرح شهید سلیمانی و در ابعاد مختلف رهگیری، شناسایی، نظارت، مراقبت و حمایت از مردم در مقابل بیماری منحوس کرونا درحال انجام وظیفه هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای بسیجی در کنار نیروی انتظامی در تمام ورودی و خروجی های استان کرمان در حال انجام وظیفه هستند و در ۹۰ مرکز واکسیناسیون استان، بسیج در کنار کادر بهداشت و سلامت به صورت مشترک در حال فعالیت است.

سردار معروفی بیان کرد: با فراخوان اعلام شده تا روز گذشته ۹۸۰ نفر نیرو را در اختیار کادر پزشکی گذاشته ایم  و به دنبال این هستیم تا با به کارگیری نیروهای بسیجی، پیشکسوتان و دانشجویان و با آموزش این نیروها به کمک کادر پزشکی برویم و با جهاد در این راه از جان مردم مراقبت کنیم، چرا که اکنون بزرگترین کار و کمک مومنانه حفظ سلامت مردم است.

وی تاکید کرد: از مومنان، خیرین و همه هیات ها تقاضا داریم تا سه هفته آینده را جدی بگیرند و هر کس در وسع خود هر چه می تواند در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و  طرح شهید سلیمانی بیاورد تا در جهت ریشه کنی ویروس کرونا قدم برداریم.




توزیع ۹ هزار بسته معیشتی کمک‌های مومنانه در کرمان شروع شد

منبع:ایرنـا
? توزیع ۹ هزار بسته معیشتی کمک‌های مومنانه در کرمان شروع شد