توجه نمایندگان مجلس در تنظیم جداول مربوط به حقوق دولتی معادن الزامی است

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت‌، معدن و تجارت گفت: ما یک افزایش ۱۰۰درصدی در پرداخت به استان‌ها داریم اما مجلس باید در زمان تنطیم جداول بودجه دقت کند. صبح امروز معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت برای سفری دو روزه به کرمان وارد شد و اولین جلسه خود را با فعالین معدنی و فرآورده‌های […]

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت‌، معدن و تجارت گفت: ما یک افزایش ۱۰۰درصدی در پرداخت به استان‌ها داریم اما مجلس باید در زمان تنطیم جداول بودجه دقت کند.

صبح امروز معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت برای سفری دو روزه به کرمان وارد شد و اولین جلسه خود را با فعالین معدنی و فرآورده‌های معدنی استان کرمان در محل سازمان صمت استان برگزار کرد.

رضا محتشمی‌پور در خصوص مصوبات این گفتگوی تعاملی با فعالان اقتصادی به سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» گفت: بحث حقوق دولتی یک موضوع فی ما بین مجلس و دولت است و آنچه که در خصوص این مسئله وجود دارد، این است که میزان حقوق دولتی مندرج در قانون کمتر از عددی که باید باشد، ابلاغ شده و اعتبار سازی شده است.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه اعتیار سازی نادرست برای استان‌ها دردسر شده است، تاکید کرد: همین امر سبب گردید تا ما عملکرد درست و لازمی نداشته باشیم و برخی از حقوق تضییع شود، بنابراین یک تغییر  مثبت درقانون ایجاد شد تا مبالغ حقوق دولتی مستقیما توسط خزانه به خزانه معین استان‌ها پرداخت شود، زیرا این امر هم نظارت‌پذیری این مسئله و هم عملیاتی شدن بودجه در حوزه رفاهیات استان‌ها را تسهیل می‌کرد.

وی اذعان کرد: متاسفانه یک تغییر رویه‌ای در قانون بودجه امسال اتفاق افتاده است که از مجلسی‌ها خواسته‌ایم و مکررا هم پیگیری می‌کنیم که این مسئله مرتفع شود زیرا یک برگشت به عقب در پرداخت حقوق دولتی اتفاق افتاده است تا به زودی رفع شود و با برگشت به صمت وزارت صمت باعث خواهد شد که هزینه کرد آنها با محدودیت مواجه شود.

محتشمی‌پور ادامه داد: یک افزایش ۱۰۰ درصدی در پرداخت حقوق دولتی در سال جاری خواهیم داشت که باز هم بسیار کمتر از میزان مبلغی است که در قانون مندرج شده است ‌که امیدواریم حل شود و اصل این موضوع بودجه و مجلسی‌ها هستند تا حواسشان به این امر باشد تا در زمان تنطیم جداول بودجه حتما حقوق استان‌ها رعایت بشود.

انتهای خبر/ طهماسبی




توجه نمایندگان مجلس در تنظیم جداول مربوط به حقوق دولتی معادن الزامی است

منبع:آرمـان
? توجه نمایندگان مجلس در تنظیم جداول مربوط به حقوق دولتی معادن الزامی است