کل اخبار 108620 اخبار امروز : 95
  • تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 - March - 2024
  • ساعت :

    توجه به مسائل پرورشی و تربیتی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است

    کرمان(نذیر کرمان) – مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهر کرمان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم خاطرنشان کرد هفته معلم به نام انسانی مجاهد است که حضرت امام درباره شهادت او می فرماید: «مطهری پاره تن من است» را به همه همکاران در آموزش و […]

    کرمان(نذیر کرمان) – مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهر کرمان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم خاطرنشان کرد هفته معلم به نام انسانی مجاهد است که حضرت امام درباره شهادت او می فرماید: «مطهری پاره تن من است» را به همه همکاران در آموزش و پرورش استان به ویژه آموزگاران و دبیران تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

    رضا رضایی با بیان اینکه همه خانواده ها وابسته به آموزش و پرورش هستند گفت: در استان کرمان بیش از ۶ هزار مدرسه در حال فعالیت است و بیش از ۴۴ هزار و ۳۰۰ همکاران فرهنگی شاغل تعلیم و تربیت بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

    رضایی از استقلال آموزش و پرورش شهرستان جازموریان به عنوان اولین اداره در این شهرستان جدیدالتاسیس خبر داد و اظهار کرد: بومی گزینی و جوان گرایی در زمینه اختصاص پست های کارشناسی و اداری ادارات آموزش و پرورش و مدارس در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

    مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تعامل ۱۰۰ درصدی ائمه جمعه با آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش در استان کرمان توسط ائمه جمعه دنبال می شود و ائمه جمعه تاکید زیادی بر برگزاری نماز جماعت با حضور مسئولان در مدارس دارند.

    رضا رضایی با اشاره به دیدار معلمان و جامعه فرهنگی با مقام معظم رهبری در روز معلم گفت: ۳۰ نفر از معلمان کرمانی با رهبر معظم دیدار کردند و بیانات عالمانه و توصیه های ارزشمند مقام معظم رهبری در آن جلسه نقشه راهی برای تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش است.

    وی با اشاره به اشراف کامل و دقیق منظم مقام معظم رهبری به تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری مهر تاییدی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زدند، اما بر اجرای ۱۰۰ درصدی سند با تهیه و تدوین نقشه اجرایی تاکید کردند.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری دعوت کرد تا صاحب نظران، مولفان کتب درسی، فرهنگیان و اساتید دانشگاه و حوزه استان نسبت به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جهت اجرایی شدن در سطح کشور اقدام کنند.

    رضا رضایی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان در دولت سیزدهم گفت: توجه به مسائل پرورشی و تربیتی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

    وی از برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی با حضور بیش از ۳۵۶ هزار دانش آموز، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور ۱۸۶ هزار دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز، اعزام بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کرمانی به اردوهای راهیان نور خوزستان، اعزام بیش از ۳۰هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان مکتب شهید سلیمانی و زیارت گلزار شهدای کرمان و برگزاری جشن تکلیف ویژه بیش از ۵۶ هزار دانش آموز از مهمترین فعالیتهای آموزش و پرورش استان در حوزه پرورشی و فرهنگی نام برد.

    رضایی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از نمره امتحانات نهایی ملاک قبولی در کنکور سراسری است گفت: شرایط امتحانات نهایی در استان به صورت شهرستانی، منطقه‌ای، مدرسه ای و حتی درسی گ، بررسی و تحلیل شده و در راستای رشد و در تلاش هستیم که امسال رتبه استان در سطح کشور ارتقا پیدا کند.

    مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تجزیه و تحلیل کنکور سراسری، المپیادهای علمی و جشنواره جوان خوارزمی نیز خبر داد و گفت: استان کرمان در همه این زمینه‌ها در کشور خوش درخشیده و کسب رتبه ۷ کنکور سراسری، رتبه اول کشوری جشنواره جوان خوارزمی و جهش قابل توجه دانش آموزان کرمانی در المپیاد علمی کشور به اعلام وزیر وقت آموزش و پرورش مهر تاییدی بر این موفقیت هاست.

    رضایی با بیان اینکه فضای آموزشی یکی از مهم‌ترین ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت: استاندارد سازی و بهینه سازی فضاهای آموزشی در شهرستان‌ها و مناطق استان در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد که در این راستا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفرهای استانی رئیس جمهور به پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

    وی از افزایش سرانه ۳۱ درصدی فضای ورزشی مدارس استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: افزایش سرانه ورزشی مدارس دخترانه در دستور کار بوده است زیرا اعتقاد داریم تربیت مادران موفق نقش موثری در تربیت فرزندان متعهد کارآمد و سالن برای آینده کشور دارد.




    توجه به مسائل پرورشی و تربیتی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است

    منبع: پــانا
    ? توجه به مسائل پرورشی و تربیتی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا