تهیه گزارش وضعیت دانشجویان ایرانی خارج از کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه نذیر کرمان، نشست رایزنان علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان روز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. […]

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه نذیر کرمان، نشست رایزنان علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان روز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهار کرد: گزارش تفصیلی و دقیقی از عملکرد ۱۲ رایزن علمی ارائه شود، این گزارش کشور به کشور و منطقه به منطقه باشد. تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در گزارش باشد، در این گزارش مشخص شود که دانشجویان ایرانی چه ظرفیتی دارند.

وی پیشنهاد داد:‌ دانشگاه علوم پزشکی بین‌المللی راه‌اندازی شود تا دانشجویان همان هزینه شهریه را اینجا پرداخت کنند، این دانشگاه باید تحت نظارت وزارت بهداشت باشد. البته راهکار بازگشت برای دانشجویان پزشکی وجود دارد اما تعداد کمی می‌توانند ضوابط را تأمین کنند و به کشور باز گردند.

استاد خسروپناه با تأکید بر ارائه راهکارهای عملیاتی در مواجهه با دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: همچنین لازم است ظرفیت دانشگاه‌های خارجی که دانشجویان ایرانی در آنجا تحصیل می‌کنند، شناسایی شود تا بتوانیم با آنها در تعامل باشیم. در این مسیر می‌توان اساتید و محققان برجسته این دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه باید جلساتی که برگزار می‌شود به راه‌حل ختم شود، ادامه داد:‌ برخی از موانع با ماده واحده‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی حل می‌شود بنابراین می‌توانید در این زمینه بسته‌های سیاستی لازم را تدوین کنید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کرسی‌های زبان فارسی در کشورهای مختلف گفت: برخی از استادان زبان فارسی علاقه مند هستند که به کشورهای مختلف بروند و در کرسی‌های زبان فارسی خارج از کشور مستقر شوند باید مورد حمایت قرار گیرند.

استاد خسروپناه گفت: سؤال جدی برخی از ایرانیان و غیرایرانیان این است که اسلام شیعی چیست؟ کتاب‌هایی در این زمینه داریم اما باید در این زمینه اقدامات لازم برای شناساندن اسلام شیعی صورت گیرد. در سفرهایی که بنده داشتم برخی از مسیحیان و کاردینال‌ها، سوالاتی در مورد مذهب تشیع داشتند، بنده خوشبخنانه اخیرا توانستم کتابی به نام اسلام‌شناسی بنویسم. بنابراین باید محتواهای لازم در زمینه تدوین شود.

انتهای پیام/




تهیه گزارش وضعیت دانشجویان ایرانی خارج از کشور

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? تهیه گزارش وضعیت دانشجویان ایرانی خارج از کشور