تهیه سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار گری

سند ارتقا سلامت جامعه کار و تولید و سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار گری تهیه شده است. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرمان با تاکید بر کاهش آسیبهای ناشی از اعتیاد کارگران بر لزوم توجه به علت ها و ریشه ها از […]

سند ارتقا سلامت جامعه کار و تولید و سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار گری تهیه شده است.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرمان با تاکید بر کاهش آسیبهای ناشی از اعتیاد کارگران بر لزوم توجه به علت ها و ریشه ها از جمله فشار و استرس کاری و نبود تفریحات مناسب تاکید کرد وگفت :نوع عملکردشرکتها و مسئولان معادن بر سلامت جسم و روان کارگران اثر گذار است.

بهداد با تاکید بر ضرورت توجه به سند ارتقا سلامت جامعه کار و تولید و سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار گری افزود باید به خانواده کارگران نیز از نظر سلامت روان و آسیبهای اجتماعی توجه و نقش تشکلهای کارگری هم باید پر رنگتر شود بگفته وی برنامه ملی ارتقا سلامت روان و سبک زندگی در معادن که تهیه شده میتواند برای حل مشکل کمک کند و قطعا استاندار نیز و مسئولان‌مرتبط حامی این طرح و برنامه خواهند بود.

وی تاکید کرد باید کارگروهی با مسئولیت اداره کار و تعاون شکل بگیرد و ظرف دو هفته برنامه عملیاتی این طرح را با حضور نهادهای مسئول تدوین و این برنامه را به کشور هم ارائه کنند تا فراگیر شود..

در جلسه ای با حضور مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولان و کارشناسان نهادهای مرتبط استان در مجموعه ذغالسنگ کرمان چگونگی توجه بیشتر به سلامت کاگران برای پیشگیری از اعتیاد وآسیبهای روحی روانی بررسی شد.
مصباح مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت : باید جایگزینی برای حل مشکل اعتیاد و آسیبهای روانی پیدا شود که بخش مهم آن تامین رفاه کارگران است تا در پیشگیری از اعتیاد موثر باشد .

شریفی مدیر عامل شرکت معادن ذغالسنگ استان نیز گفت :زمانی که کارگر برای حل مشکل اعتیاد نیاز به استراحت و مرخصی دارد سازمان تامین اجتماعی انها را حمایت کند…
در این جلسه کارشناسان مختلف درباره راههای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و اسیب شناسی و چالشهای مربوط به اعتیاد کارگران بحث و تبادل نظر کردند.

 

دانلود

کد ویدیو




تهیه سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار گری

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تهیه سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار گری