تهدیدات سایبری شوخی بردار نیست/توجه ویژه دستگاه قضایی به دادرسی الکترونیک

فت فتو/کرمان رییس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات راه زیادی را طی کرده ایم و البته راه زیادی را نیز در پیش داریم، گفت: ماموریت های بزرگی در قوه قضاییه تعریف شده است و برخی اتفاقاتی که در قوه قضاییه در حوزه فناوری اطلاعات انجام می شود، […]

فت فتو/کرمان رییس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات راه زیادی را طی کرده ایم و البته راه زیادی را نیز در پیش داریم، گفت: ماموریت های بزرگی در قوه قضاییه تعریف شده است و برخی اتفاقاتی که در قوه قضاییه در حوزه فناوری اطلاعات انجام می شود، بی بدیل است.

محمد کاظمی فرد در بازدید از زندان کرمان و بررسی روند دادرسی های الکترونیک، افزود: پس از شیوع کرونا، دادرسی الکترونیک در قوه قضائیه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که با توسعه دادرسی های الکترونیک بسیاری از معضلات حل شده است، عنوان کرد: با توسعه دادرسی های الکترونیک، ضمن کاهش هزینه ها، گام های اساسی در زمینه حفظ کرامت مددجویان، کاهش مشکلات اعزام و بدرقه مددجویان و کاهش اطاله دادرسی برداشته شده است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: تحقق ۸۵ درصدی رسیدگی ها به صورت کاملا الکترونیک، تحولی در دستگاه قضایی است.

براساس این گزارش، مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این بازدید ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان مرکزی کرمان را از مصادیق حفظ حقوق شهروندی مددجویان دانست و گفت: با ایجاد این دفاتر، مددجویان می توانند درخواست ها و لوایح خود را به صورت الکترونیکی به مرجع قضایی ارسال کرده و امورات مربوطه را پیگیری کنند.

همچنین رییس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست با کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات راه زیادی را طی کرده ایم و البته راه زیادی را نیز در پیش داریم، گفت: ماموریت های بزرگی در قوه قضاییه تعریف شده است و برخی اتفاقاتی که در قوه قضاییه در حوزه فناوری اطلاعات انجام می شود، بی بدیل است.

کاظمی فرد اظهار کرد: اقدامات حوزه فناوری اطلاعات از جمله ابلاغ الکترونیک، اعزام و بدرقه الکترونیک و …. بسیاری از مشکلات را برطرف و بخش بالایی از هزینه ها را کاهش داده است.

وی با اشاره به این مطلب که موضوع فناوری های نوین به عنوان یک راه حل برای رفع مشکلات موجود مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: ضمن بررسی مشکلات موجود در سامانه های مختلف، اقداماتی برای رفع این مشکلات انجام شده است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قوه قضاییه با بهره گیری از سامانه های موجود دسترسی قضات به اطلاعات افراد را تسهیل کرده است، افزود: کارهای بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات قوه قضاییه صورت گرفته است و هیچ یک از این اقدامات هزینه مضاعفی برای این قوه به دنبال نداشته است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: پرونده تمام الکترونیک (دیجیتال) هزینه های بسیار زیادی را رفع می کند و باید از ظرفیت های این حوزه به خوبی استفاده شود.

کاظمی فرد با تاکید بر این مطلب که موضوع امنیت باید جدی گرفته شود، گفت: تهدیدات سایبری شوخی بردار نیست و حتی یک سیستم آلوده می تواند کل شبکه را از بین ببرد.

انتهای پیام




تهدیدات سایبری شوخی بردار نیست/توجه ویژه دستگاه قضایی به دادرسی الکترونیک

منبع: ایـسنا
? تهدیدات سایبری شوخی بردار نیست/توجه ویژه دستگاه قضایی به دادرسی الکترونیک