تمهیدات قانونی احکام جایگزین حبس مانع زندان رفتن سه پزشک کرمانی شد

کرمان – فت فتو – سرپرست محاکم کیفری ۲ دادگستری کرمان گفت: بر اساس رای صادره از سوی شعبه ۱۰۱ محاکم کیفری، سه پزشک که به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی در اثر عدم رعایت نظامات پزشکی محاکمه و محکوم شده اند، به جای رفتن به زندان به ارائه خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس می […]

کرمان – فت فتو – سرپرست محاکم کیفری ۲ دادگستری کرمان گفت: بر اساس رای صادره از سوی شعبه ۱۰۱ محاکم کیفری، سه پزشک که به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی در اثر عدم رعایت نظامات پزشکی محاکمه و محکوم شده اند، به جای رفتن به زندان به ارائه خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس می پردازند.

به گزارش روز چهارشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی میرزابیگی در تشریح این خبر افزود: در پی اعلام شکایت والدین یک نوزاد سه روزه از سه پزشک به دلیل کم کاری کادر درمان در حین زایمان، پرونده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی دقیق و اعلام نظریه پزشکی قانونی مشخص شد فوت این نوزاد به دلیل نارسایی تنفس به دنبال ورود مایع آمنیوتیک در مجاری هوایی رخ داده و سه تن از پزشکان یاد شده در این رابطه به میزان ۲۰ درصد، ۱۲ درصد و هشت درصد در فوت این نوزاد مقصر شناخته شده اند.
وی تصریح کرد: در ادامه متهم ردیف اول این پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری درجه پنج و متهمان ردیف دوم و سوم نیز هر کدام به ۶ ماه حبس تعزیری درجه ۶ محکوم شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود جهات تخفیف و رشته تخصصی محکوم علیهم (کسانی که به ضرر آنان حکم صادر شده) و اینکه اعمال مجازات حبس مانع از بهره مندی اقشار نیازمند جامعه به خدمات پزشکی ایشان بوده و  بزه ارتکابی نیز غیرعمد بوده است، لذا متهم ردیف اول به انجام ۲۰۰ ساعت و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به انجام ۱۵۰ ساعت خدمات عمومی رایگان جایگزین از حبس محکوم شده اند.

سرپرست محاکم کیفری ۲ کرمان ادامه داد: در این حکم همچنین تاکید شده با توجه به راه اندازی اردوگاه درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارالله کرمان و به منظور کاهش دغدغه مددجویان و حمایت روحی و روانی از ایشان در دوران بازپروری مقرر شد محکوم علیهم نسبت به پذیرش و درمان بستگان نسبی و سببی مددجویان حاضر در این اردوگاه شامل مادر، خواهر، فرزند دختر  ایشان که نیازمند خدمات رشته زنان و زایمان هستند، اقدام کنند و این افراد از طریق معرفی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله مورد درمان قرار خواهند گرفت.
میرزابیگی تاکید کرد: در صورت تخلف هر یک از محکوم علیهم از دستور دادگاه و با اعلام قاضی مجری حکم برای بار اول یک چهارم به مجازات مورد حکم افزوده شده و در صورت تکرار، حکم دادگاه در بخش خدمات عمومی رایگان لغو و دستور اجرای باقیمانده مجازات در زندان صادر خواهد شد.




تمهیدات قانونی احکام جایگزین حبس مانع زندان رفتن سه پزشک کرمانی شد

منبع: ایرنـا
? تمهیدات قانونی احکام جایگزین حبس مانع زندان رفتن سه پزشک کرمانی شد