تملیکات ۳۰ میلیاردی بنای تاریخی قلعه دختر به اتمام رسید

محمد امین شمسی رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان گفت: ۳۰ میلیارد تومان تملکات این منطقه پرداخت‌شده بنابراین میراث فرهنگی هرچه سریع‌تر برای بهسازی اقدام کند. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ نود و یکمین نشست علنی شورای شهر کرمان با حضور حداکثر اعضای شورا و به ریاست علیرضا نادری صبح امروز برگزار شد. در […]

محمد امین شمسی رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان گفت: ۳۰ میلیارد تومان تملکات این منطقه پرداخت‌شده بنابراین میراث فرهنگی هرچه سریع‌تر برای بهسازی اقدام کند.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ نود و یکمین نشست علنی شورای شهر کرمان با حضور حداکثر اعضای شورا و به ریاست علیرضا نادری صبح امروز برگزار شد.

در نشست علنی این هفته شورای شهرف مطالبات شهری، میزان بودجه و برنامه‌ریزی در نحوه اجرای طرح‌های شهری، پرداخت حق بیمه کارکنان و بازنشستگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

محمدامینی زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرمان مانندِ همیشه مصوبات مطروحه در کمیسیون‌های تخصصی را که بررسی شده بود،  به صحن علنی مجلس آورده بود و یکی پس از دیگری پس از قرائت و رای گیری از اعضا مورد تائید و یا رد شدن این مصوبات را بررسی می‌کرد.

در نشست علنی شورای شهر کرمان محمدامینی زاده به درخواست شهرداری مبنی بر پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه عمر کارکنان و شاغلان که توسط شهرداری پرداخت می‌شد را به رأی گذاشت که با حداکثر آراء با پرداخت این حق‌الزحمه موافقت شد.

موضوع دیگری که موردبررسی قرار گرفت؛ درخواست اخذ زمین به‌جای هزینه ریالی توسط شهرداری از شرکت تعاونی راه و ترابری بود زیرا این شرکت به‌جای اینکه متراژ بزرگ زمین را به‌یک‌باره تفکیک کند هر بار یک متراژ کوچک از زمین را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند و برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه می‌کند، که ازنظر اعضای شورای شهر این شرکت محل دلالی و سودجویی شده است.

گرچه شرکت تعاونی راه و ترابر مدعی است که زمین‌های تفکیکی را در اختیار اشخاص قرار داده است اما در این جلسه به اخذ ریالی هزینه از سوی شرکت تعاونی راه و ترابر که درخواست مطروحه از سوی شهرداری بود رأی مخالف دادند و عملاً به تهاتر زمین موافقت شد اما با اخذ ریالی در این عرصه توافقی صورت نگرفت.

یکی از موضوعات داغی که اکثر اعضا را با خود هم‌نظر کرده بود قانون نظارت بر شهرداری‌ها بود زیرا موسوی که یکی دیگر از اعضا شورای شهر است، مدعی شد که که شورا اهرم نظارتی بر شهرداری است اما الآن کسی نمی‌داند این نظارت با چه فرایندی اعمال می شود که باید  این روند اصلاح گردد و حکم نظارتی شورا بر شهرداری باید مشخص باشد.

در ادامه نودونهمین نشست علنی شورای شهر کرمان، موضوع عوارض شهرداری برای اخذ پروانه‌های ساختمانی نیز موردبحث بود زیرا ازنظر فتح الله مؤیدی دیگر عضو شورای شهر با تورم ۴۳ درصدی که وجود دارد، قرار بود تا جزییات این مسئله مورد بررسی قرار گیرد و ریز جزییات عدد k  مشخص شود اما هنوز مردم در سردرگمی هستند و عملاً میلیاردها تومان از جیب مردم به شهرداری روانه می‌شود که این امر اصلاً مناسب شرایط فعلی مردم نیست.

سگ‌های ولگرد، جداول شکسته سطح شهر و آسفالت‌های خراب کوچه‌ها و پارک‌های تاریک  دیگر موضوعاتی بود که در نشست علنی شورای شهر موردبررسی بود که شهردار نیز توضیحاتی در این عرصه داد اما این توضیحات اعضای شورای شهر را قانع نکرد.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که توسط محمدامین شمسی مطرح شد، تملکات اطراف بنای تاریخی قلعه دختر بود: زیرا طبق گفته وی ۳۰ میلیارد تومان تملکات این منطقه پرداخت‌شده است و لازم است تا میراث فرهنگی هرچه سریع‌تر برای بازسازی و بهسازی در این نقطه اقدام کند و به‌واسطه حضور این پروژه لازم است که  شهرداری نیز اقدام به ایجاد فضای سبز در این منطقه  نماید.
 
دیگر موضوعی که مورد طرح قرار گرفت؛ پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی بود، محمود بابایی عضو شورای شهر کرمان به شهردار گفت: پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی نوشته‌شده است و رونوشت آن هم به شهرداری و هم به معاونت  خدمات و عمران شهرداری ارسال‌شده است که منتظر اظهارنظر آن‌ها هستیم.
 
وی در خصوص این مقوله تأکید کرد: لازم است شهرداری هرچه سریع‌تر ضمن اعلام نظر و تغییرات احتمالی دربندهای پیش‌نویس ما را یاری سازند تا قدم مؤثری در پیشرفت و توسعه شهری برداریم.
 
از دیگر موضوعاتی که توسط بابایی عنوان شد: درخواست مردم ساکن در منطقه سلسبیل بود که در آن تغییر نام پارک جرک به پارک شهدا را مطالبه کرده بودند زیرا در این پارک مرقد دو شهید گمنام واقع‌شده است که در شورا برای جلسات بعدی موکول شد.
 
انتهای خبر/ طهماسبی

 
 




تملیکات ۳۰ میلیاردی بنای تاریخی قلعه دختر به اتمام رسید

منبع:آرمـان
? تملیکات ۳۰ میلیاردی بنای تاریخی قلعه دختر به اتمام رسید