تمام گرفتاری‌های انسان به خاطر دوری از قرآن و اهل بیت (ع) است

کرمان- یک فعال قرآنی عنبرآبادی گفت: تمام گرفتاری‌های انسان به خاطر دوری از قرآن و اهل بیت (ع) است. نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که در همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان می‌دهد. «حسین خالصی» یکی از جوانان عنبرآبادی است که با ۳۵ سال […]

کرمان- یک فعال قرآنی عنبرآبادی گفت: تمام گرفتاری‌های انسان به خاطر دوری از قرآن و اهل بیت (ع) است.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که در همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان می‌دهد. «حسین خالصی» یکی از جوانان عنبرآبادی است که با ۳۵ سال سن فعالیت‌های خوبی در تمامی زمینه‌های قرآنی و ترغیب و آشنایی دانش آموزان و نسل جوان این شهرستان با قرآن کریم انجام داده که در زیر گفت و گوی انجام شده با وی را می‌خوانیم.

*خودتان را معرفی کنید؟

بنده حسین خالصی، متولد ۲۹ شهریور سال ۱۳۶۷ و دارای مدرک تحصیلی لیسانس آموزش ابتدایی هستم.

*چگونه با قرآن مأنوس و به آن علاقه مند شدید؟

پدر بنده مداح و قاری قرآن هستند و ما خواهر و برادرها را از زمان بچگی تشویق به خواندن قرآن می‌کردند و در محافل قرآنی استان کرمان ما را می‌بردند و تشویق می‌کردند.

در یک محفل قرآن بنده را تشویق کردند که به جایگاه بروم و تلاوت کنم و آن تلاوت ۳۰ دقیقه طول کشید و با تشویق مردم رو به رو شدم. من از همان جلسه تصمیم گرفتم قرآن را یاد بگیرم و با گوش دادن به تلاوت قاریان مصری، تلاوت قرآن را دنبال کردم، زیرا از یک قاری بزرگ قرآن شنیده بودم یک قاری قرآن باید حافظ خوبی باشد تا بتواند معانی قرآن را به شنونده القا کند. بنده تصمیم گرفتم قرآن را علاوه بر قرائت، حفظ هم کنم، لذا به مدت ۲ سال قرآن را حفظ کردم و از دوران نوجوانی به صورت تخصصی با یادگیری نغمات قرآنی و الحان تخصصی کارم را شروع کردم.

*در چه زمینه‌ای فعالیت قرآنی انجام می‌دهید؟

من در تمام زمینه‌های قرآنی قرائت، تحقیق، تفسیر، حفظ تخصصی، الحان قرآنی، تواشیح و ابتهال به صورت تخصصی کار می‌کنم و آموزش می‌دهم.

*فعالیت‌های قرآنی شما چه تأثیری در زندگی شخصی تان داشته است؟

فعالیت قرآنی برکات زیاد مادی و معنوی را در زندگی بنده آورده است. از برکات قرآن، روح و روان انسان در آرامش است. در قرآن نیز آمده است تلاوت قرآن باعث آرامش قلب می‌شود. وقتی انسان با قرآن انس می‌گیرد، قرآن روی رفتار و کردار انسان تأثیر می‌گذارد و خلق و خوی انسان را عوض می‌کند.

*رتبه‌هایی که در مسابقات قرآنی کسب کرده اید را بیان کنید؟

نفر اول قرائت مسابقات استانی دانشجویان، نفر اول مسابقات قرائت کشور در نیروهای مسلح، نفر اول مسابقات فرهنگیان در رشته حفظ قرآن، نفر اول مسابقات اذان در سطح کشور، نفر دوم مسابقات اوقاف در رشته قرائت استان، نفر اول مسابقات مدهامتان رشته قرائت، نفر اول مسابقات حوزه‌های علمیه کشور در رشته قرائت، نفر دوم اذان در مسابقات اوقاف، اولین (ممتهن) جنوب استان کرمان، دارای مدارک تخصصی حفظ و قرائت قرآن، مربی نمونه حفظ قرآن در سطح کشور که حفظ قرآن را به صورت سه بعدی آموزش می‌دهم و مستند ۴۵ دقیقه‌ای بنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

*چه اقداماتی را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و آشنایی و علاقمندی بیشتر مردم عنبرآباد با قرآن انجام داده اید؟

بنده چون معلم قرآن و مدیر دار القران آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد هستم در تمام مدارس یک مربی قرآن را مشخص کردم تا دانش آموزان با قرآن انس گرفته و آشنا شوند. همچنین پدر و مادرها را هم ترغیب کردم که بچه‌ها را تشویق به یادگیری قرآن کنند و این کار باعث شده که خود پدر و مادرها هم قرآن را آموزش ببینند. من یک گروه تخصصی حفظ قرآن در نرم افزار ایتا تشکیل دادم که در آن از تمام مناطق جنوب استان کرمان عضو هستند و نکات ارزنده را در همه زمینه‌های قرآنی آموزش می‌بینند. همچنین از تمام ادارات شهرستان عنبرآباد خواسته ام که مردم را به یادگیری قرآن تشویق کنند. تعداد ۲۰۰ نفر مربی نیز آموزش داده ام و هر کدام را به یک منطقه در شهرستان فرستادم تا مردم را با قرآن آشنا کنند.

*آیا از فعالیت‌های قرآنی شما حمایتی صورت گرفته است و چه نیازها و مشکلاتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی خود دارید؟

حمایت‌هایی که انجام شده آنگونه که بنده انتظارم دارم نبوده است. ما در عنبرآباد به یک مرکز مستقل قرآنی با امکانات کامل نیاز داریم که بنده بتوانم به راحتی فعالیت‌های قرآنی را گسترش دهم. متأسفانه باید گفت ما با کمترین امکانات داریم کار می‌کنیم. از مسئولین انتظار دارم که دغدغه آنها در الویت اول قرآن باشد، زیرا شهرستان عنبرآباد به عنوان یک شهر قرآنی شناخته می‌شود.

*و سخن پایانی؟

اول برای ظهور آقا امام زمان (عج) و سلامتی مقام معظم رهبری دعا می‌کنم. همچنین من به نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم زندگی با قرآن را تجربه کنند و ببینند چگونه زندگی انسان با انس قرآن زیر و رو می‌شود، زیرا تمام گرفتاری‌های انسان فقط به خاطر دوری از قرآن و اهل بیت (ع) است.

انشاالله روزی بیاید که قرآن تمام جهان هستی را فرا بگیرد.

خداوند در سوره عصر می‌فرماید: إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ عصر -۲

إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ عصر – ۳

کد خبر ۶۰۶۹۱۸۹




تمام گرفتاری‌های انسان به خاطر دوری از قرآن و اهل بیت (ع) است

منبع: مــهر
? تمام گرفتاری‌های انسان به خاطر دوری از قرآن و اهل بیت (ع) است