تمام دارایی زندگی ام از وجود قرآن است

کرمان_ یک فعال قرآنی در روستای بوئینگ شهرستان جازموریان گفت: تمام دارایی زندگی ام از وجود قرآن است و هرچه از قرآن خواسته ام برایم محقق شده است. نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان داده است. قرآن کتابی […]


کرمان_ یک فعال قرآنی در روستای بوئینگ شهرستان جازموریان گفت: تمام دارایی زندگی ام از وجود قرآن است و هرچه از قرآن خواسته ام برایم محقق شده است.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان داده است. قرآن کتابی است که خداوند آن را سیراب کننده تشنگان علم، بهار دل‌های فقیهان و دانشمندان و آخرین مقصد نیکان و پاکان قرار داده است. کتابی که یادگیری و یاد دادن آن در کلام اهل بیت (ع)، سفارش شده است؛ به همین دلیل بسیاری از فعالین قرآنی در نقاط مختلف کشور در جهت ترویج قرآن خوانی و آموزش آن گام برداشته‌اند.

در روستای محروم بوئینگ شهرستان جازموریان در جنوب استان کرمان یکی از فعالان قرآنی خانم به نام صدیقه بونگی نژاد به آموزش قرآن به دختران نوجوان مشغول است و تا کنون تعدادی از آنها حافظ قرآن کریم شده‌اند. به همین منظور با این فعال قرآنی گفتگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید؟

صدیقه بونگی نژاد می‌باشم. ۳۰ ساله، دارای تحصیلات لیسانس روانشناسی و ساکن روستای بوئینگ از توابع شهرستان جازموریان استان کرمان هستم. بنده در زمینه‌های تدریس، روخوانی، روانخوانی، حفظ و تجوید قرآن کریم فعالیت می‌کنم.

فعالیت‌های قرآنی شما چه تأثیری در زندگی شخصی تان داشته است؟

من فعالیت قرآنی ام از سال ۱۳۹۲ با آموزش قرآن به دختران نوجوان در مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان در زادگاهم روستای بوئینگ از توابع شهرستان جازموریان شروع کردم و اکنون از شاگردانم دو نفر حافظ کل قرآن و چندین نفر نیز حافظ جز سی ام قرآن هستند. بی شک فعالیت‌های قرآنی اینجانب تأثیر باور نکردنی در زندگی ام داشته است به نحوی که می‌توانم بگویم تمام دارایی از وجود قرآن در زندگی ام است، چون هرچه از قرآن خواسته‌ام برایم محقق شده است.

چه اقداماتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و آشنایی و علاقمندی بیشتر مردم جازموریان با قرآن انجام داده‌اید؟

اقداماتی که برای آشنایی بیشتر مردم با قرآن انجام دادم بیان برکات قرآن در کلاس‌هایم است که باعث اشتیاق و پیشرفت قرآن آموزان در کلاس‌هایم شده است.

آیا از فعالیت‌های قرآنی شما حمایتی صورت گرفته است و چه نیازها و مشکلاتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی خود دارید؟

متأسفانه حمایت آن‌چنانی از کلاس‌های آموزش قرآن ما صورت نگرفته است. فقط از زمان وقوع سیل در سال ۱۳۹۹ در جازموریان، مؤسسه قرآن و عترت استان اصفهان به مدیرت آقای فضیلتی از فعالیت‌های ما حمایت کردند و برای بازدید فعالیت‌های ما به روستای بوئینگ آمدند و با بچه‌ها گفتگو داشتند. ایشان هنوز هم کماکان حمایت‌هایی را از ما انجام می‌دهند. بی شک کار قرآنی و فرهنگی نیازمند حمایت است، ولی ما تاکنون با عشق به قرآن کارمان رو انجام داده‌ایم. بنده ازنظر شخصی نیازمند حمایت نیستیم، فقط برای پیشبرد برنامه‌های قرآنی ام یکسری حمایت نیاز است.

رتبه‌هایی که در مسابقات قرآنی کسب کرده‌اید را بیان کنید؟

بنده رتبه دوم ترتیل قرآن در منطقه را به دست آورده‌ام. متأسفانه باید گفت درباره برگزاری مسابقات قرآنی به ما اطلاع رسانی نمی‌شود.

چگونه با قرآن مأنوس و به آن علاقه مند شدید؟

من از زمان کودکی با قرآن مأنوس بودم. از کلاس سوم دبستان به کلاس قرآن می‌رفتم و از آن زمان در مدرسه مراسم زیارت عاشورا و دعای توسل برگزار می‌کردم تا در کلاس پنجم حافظ جز سی ام قرآن شدم.

و سخن پایانی؟

مناطق محروم به انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیاز دارند و مسئولین ذیربط باید از ما حمایت کنند تا فعالیت‌های قرآنی مان را به نحو احسن انجام دهیم.

کد خبر ۶۰۷۳۱۸۶


تمام دارایی زندگی ام از وجود قرآن است

منبع: مــهر
? تمام دارایی زندگی ام از وجود قرآن است