تلاش دادگستری استان کرمان برای تحقق نرخ ۱۰۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌ها

فت فتو/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برگزاری ۷۹۱۶ جلسه دادرسی الکترونیک در استان، گفت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در استان کرمان افزایش داشته و اقدامات انجام شده در این حوزه جای تقدیر دارد و این میزان تا پایان سال جاری باید به ۱۰۰ درصد افزایش یابد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۲ […]

فت فتو/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برگزاری ۷۹۱۶ جلسه دادرسی الکترونیک در استان، گفت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در استان کرمان افزایش داشته و اقدامات انجام شده در این حوزه جای تقدیر دارد و این میزان تا پایان سال جاری باید به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۲ آذرماه در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان افزود: بررسی عملکرد هشت ماهه دادگستری استان کرمان انجام و مقرر شده است که تلاش مضاعفی در شهرستان‌ها و مرکز استان به منظور سامان بخشی به وضعیت عملکرد دستگاه قضایی انجا شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین ابلاغ الکترونیک در استان کرمان ۹۳ درصد است، گفت: ابلاغ الکترونیک از مسائل مهمی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی بر نظارت ویژه بر نرخ رسیدگی به پرونده‌ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: ابلاغ الکترونیک و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های بخش باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به فعالیت کارگروه‌های ویژه برای نظارت بر اتقان احکام، گفت: باید آسیب‌شناسی شود تا میزان اتقان آراء افزایش یافته و دلایل نقض آراء نیز احصاء شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دادرسی‌های الکترونیک و ارتباط الکترونیک با زندان‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حمیدی در ادامه بر دقت هر چه بیشتر در پرونده‌ها تاکید و تصریح کرد: مقامات قضایی باید نسبت به رسیدگی به درخواست‌های مردمی حساسیت داشته باشند.

وی به تدوین بولتن بازدیدهای قضایی از شهرستان‌های استان نیز اشاره و اظهار کرد: در این سفرها جلسات متعددی با مسئولان شهرستانی، قضات، اعضای شوراهای حل اختلاف و … انجام و ضمن بازدید از شعب قضایی، مشکلات واحدهای اقتصادی بزرگ استان نیز مورد بازدید و رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام




تلاش دادگستری استان کرمان برای تحقق نرخ ۱۰۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌ها

منبع: ایـسنا
? تلاش دادگستری استان کرمان برای تحقق نرخ ۱۰۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌ها