تلاش بسیج سازندگی برای آسفالت راه‌های روستائی و برچیدن مدارس کانکسی استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: جاده‌های روستایی زیادی در استان وجود دارد که آسفالت نشده و از دغدغه‌های ماست و سهمیه قیر گرفتیم که به آسفالت جاده‌های بین مزارع روستایی کمک بشود. سرهنگ علی اکبر شاهرخی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در نشست خبری با تجلیل از کار ارزشمند جهادگران در […]

نذیر کرمان/کرمان مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: جاده‌های روستایی زیادی در استان وجود دارد که آسفالت نشده و از دغدغه‌های ماست و سهمیه قیر گرفتیم که به آسفالت جاده‌های بین مزارع روستایی کمک بشود.

سرهنگ علی اکبر شاهرخی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در نشست خبری با تجلیل از کار ارزشمند جهادگران در زمینه عمران و آبادانی مسجد و آبرسانی اظهار کرد: طبق آیه قرآن کریم، کسانی که در خدمت رسانی کار و هجرت و با مال و جان خود جهاد می‌کنند نزد خداوند درجات عظیمی دارند.

وی افزود: ۵۸ جهادگر آسمانی داریم که استان کرمان میزبان سه نفر از آنها در قلعه گنج و یکی هم در فاریاب است اما پرونده شهادت آنان در پیچ و خم بروکراسی‌های اداری مانده و نمایندگان مجلس باید پای کار آمده و طرح دو فوریتی حمایت از جهادگران بسیج سازندگی را به تصویب برسانند تا کسانی که در این راه جان می‌دهند به عنوان شهید محسوب شوند.

شاهرخی گفت: رسانه‌ها می‌توانند عملکرد یک گروه جهادی از دورترین نقطه تا مرکز کشور را اطلاع رسانی کنند و چه بسا اخبار کوچکی که شما رسانه‌ها پوشش دادید به بهترین اتفاق در کشور منجر شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه خبرنگاران سفیران جهاد تبیین هستند، اظهار کرد: لازم است رسانه نقش گروه‌های جهادی را برای مسئولان روشن و مطالبه کند؛ گاهی یک گروه جهادی، کار نشدنی را می‌تواند در یک منطقه انجام دهد لذا اگر پشتیبانی شوند کارهای بزرگی در استان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» در بسیج سازندگی و با رویکرد تحقق شعار سال تشکیل شده، افزود: طی دو برنامه پنج ساله که اولی محرومیت زدایی و دومی پیشرفت است؛ برنامه‌هایی در نظر گرفیتم و در محرومیت زدایی، آب شرب، راه، مسکن و اشتغال دنبال می شود که منتهی به حیات مجدد روستا است و امسال در پنج قرارگاه خدمات گسترده ای ارائه خواهیم داد.

شاهرخی ادامه داد: اولین موضوع در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام، آب شرب است که ۶۶۹ روستا در استان باید آبرسانی شود که در شهرستان های عنبرآباد، رودبار، فاریاب، نرماشیر، ریگان و فهرج ۴۴۶ روستا را بسیج سازندگی متقبل شده و مابقی را مؤسسه فاطر قرارگاه خاتم انجام می‌دهد و این پروژه شامل خط انتقال و توزیع و بزرگترین پروژه آبرسانی ۴۴ ساله انقلاب است‌ که به صورت ۳۰ ماهه تعریف شده است.

مسول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از اقدام برای طرح هایی چون پایداری قنوات هم خبر داد و افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در تکاب شهداد پروژه ۱۰ ساله ای دارد و در قرارگاه محرومیت زدایی؛ آب شرب ۷۰۰ روستا طی ۳۰ ماه آبرسانی می‌شود تا ۲۶۰ هزار نفر ۲۴ ساعته از آب شرب بهره مند شوند.

وی ادامه داد: مرمت و تکمیل خانه محرومین، احداث راه، تکمیل و مرمت مساجد، احداث غسالخانه، مسکن مددجویان امداد، تکمیل حرم شهدای گمنام و… نیز دنبال می‌شود.

شاهرخی افزود:‌ در اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال ورود کردیم و براساس اشتغال مردم‌پایه اقدام به ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه در پایگاه‌ها کردیم که سال گذشته حدود ۸۱ صندوق و ۱۱ تعاونی افتتاح کردیم و در مجموع ۱۳۴۳ صندوق و ۷۳ تعاونی داریم که از سال ۹۷ تا سال گذشته ۲۷ هزار وام جمعا به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: در قرارگاه کمک مؤمنانه با همکاری سایر نهادها ۲۵۳۵ جهیزیه، ۱۲ هزار و ۹۳۴ بسته بهداشتی،  ۱۴ هزار و ۹۳۶ دست پوشاک و کفش و ۹۳۰۰ بسته لوازم التحریر اهداء شده است.

شاهرخی بیان کرد: در اطعام بیش از ۷۰۰ هزار وعده غذای گرم، ۳۲۱ هزار بسته معیشتی، ۲۵۰ تن مرغ و ۱۰ تن گوشت و ۵۸ تن آرد در سال گذشته توزیع شد و یکی از شاخص های کمک مؤمنانه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است که در مجموع کمک کردیم بیش از ۸۸ نفر زندانی آزاد شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در استان، جاده‌های روستایی زیادی وجود دارد که آسفالت نشده که از دغدغه‌های ماست و سهمیه قیر گرفتیم که کمک به آسفالت جاده های بین مزارع روستایی بشود و این کار را از زرند آغاز کردیم که حرم شهدای گمنام، گلزار شهدا، پایگاه مقاومت و کلانتری ها هم در این طرح قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ۴۳ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که باید به تدریج برچیده و با مدرسه جایگزین شود؛ برای ساخت ۱۱ مدرسه قرارداد بستیم و کار شروع شده است.

شاهرخی در پایان از هدفگذاری برای استفاده از ۳۰۰ هزار نفر از گروه های جهادی در برنامه های سال جاری خبر داد و گفت: به همین منظور پنج پهنه جهادی در استان تعریف کردیم که تعریف و تجهیز می شود و این پهنه ها شامل رفسنجان، نرماشیر، جیرفت، سیرجان و کرمان است که باید از همه ظرفیت های استان به ویژه صنایع و معادن استفاده کنیم زیرا با توجه به‌ مسئولیت اجتماعی آنها، نقش‌آفرینی خیلی مؤثری می‌توانند داشته باشند.

انتهای پیام




تلاش بسیج سازندگی برای آسفالت راه‌های روستائی و برچیدن مدارس کانکسی استان کرمان

منبع: ایـسنا
? تلاش بسیج سازندگی برای آسفالت راه‌های روستائی و برچیدن مدارس کانکسی استان کرمان