تقویت پایه درس ریاضی باید از اولویت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد

فرماندار کوهبنان بر هماهنگی و تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها در برگزاری کنکور سراسری و برنامه‌ریزی منظم اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد. به گزارش سرویس فرهنگی، اجتماعی  « نذیر کرمان» از شهرستان کوهبنان؛ سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و ستاد اوقات فراغت با حضور اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کوهبنان […]

فرماندار کوهبنان بر هماهنگی و تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها در برگزاری کنکور سراسری و برنامه‌ریزی منظم اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی، اجتماعی  « نذیر کرمان» از شهرستان کوهبنان؛ سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و ستاد اوقات فراغت با حضور اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کوهبنان برگزار شد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: به منظور پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان امری مهم و ضروری است و دانش‌آموزان به اقتضای سنی که دارند بهترین جامعه هدف برای فرهنگ‌سازی و تبیین مسائل اجتماعی هستند، از این‌رو تمامی ارگان‌ها و نهادها در زمینه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان بایستی دغدغه‌مند و پای‌کار باشند. 

مجید توکلی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که به اهمیت اوقات فراغت واقف باشند و بتوانند از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده ببرند؛ زمینه بسیاری از موفقیت‌ها را در آینده فراهم خواهند کرد و ضروری است که آموزش و پرورش با همکاری سایر نهادها برای آمادگی دانش‌آموزان جهت شرکت در کنکور سراسری برنامه‌ریزی نمایند و زمینه پویایی و نشاط دانش‌آموزان را فراهم آورند.

وی ادامه داد: در زمینه تحصیلی، دروس پایه مانند ریاضی باید جزو برنامه‌های اصلی اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد زیرا ریاضی هنر حل مسئله است و قدرت تفکر را در دانش‌آموز پرورش داده، او را برای حل مسائل مختلف زندگی در آینده آماده می‌کند. 

در ادامه احمد معصومی کوهبنانی مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تخصصی‌تر شدن کلاس‌ها، نقش مؤثری در استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌های اوقات فراغت دارد، گفت: در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان کانون‌های نرجس و شهید یوسف‌زاده در شهر کوهبنان و مدارس ام‌ابیها و طلوع شهدا در بخش طغرالجرد فعال هستند. برای شهرک امام رضا‌(ع) نیز دبستان شهید آذین در رشته روخوانی قرآن کریم و فوتسال در خدمت دانش‌آموزان گرامی می‌باشند.

همچنین مدارس رسالت و عدالت، مجتمع آموزشی امام رضا علیه السلام، مجتمع ورزشی امام علی (ع) و پژوهش‌سرای اندیشه کوهبنان در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برنامه‌های گوناگونی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان دارند. 

وی ادامه داد: طرح شهید عجمیان نیز با هدف ترویج و ارتقای روحیه جهادی و ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی و همکاری دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی اجرا می‌شود، همچنین به همت مدیر کانون بسیج فرهنگیان کلاس خیاطی ویژه دانش‌آموزان متوسطه دختر شهرستان در محل پیش‌دبستانی نسیبه راه‌اندازی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: در راستای رونق بخشیدن به مساجد و ترویج فرهنگ نماز، جهت برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در مساجد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و استفاده از معلمین، اساتید و ظرفیت آموزش و پرورش جهت معرفی سبک زندگی اسلامی به دانش‌آموزان در دستور کار قرار داد. همچنین سپاه با همکاری آموزش و پرورش، برای استفاده از باشگاه‌های ورزشی و شرکت دانش‌آموزان در اردوهای درون استانی و برون استانی برنامه‌های بسیار خوبی را در نظر گرفته است.

انتهای خبر/ نامجو کوهبنانی 




تقویت پایه درس ریاضی باید از اولویت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد

منبع:آرمـان
? تقویت پایه درس ریاضی باید از اولویت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد