تقویت ناپایداری‌های جوی در استان کرمان

محسن عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد در استان کرمان، اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا روزهای ابتدای هفته آینده، شاهد تقویت ناپایداری‌های جوی در سطح استان هستیم. وی ادامه داد: این ناپایداری‌ها به صورت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و بارش […]

محسن عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد در استان کرمان، اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا روزهای ابتدای هفته آینده، شاهد تقویت ناپایداری‌های جوی در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: این ناپایداری‌ها به صورت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوب غربی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان، گفت: با توجه تقویت ناپایداری‌های جوی در سطح استان و همچنین با توجه به نوع بارش‌ها جاری شدن رواناب و طغیان روخانه های فصلی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح استان و به ویژه مناطق شمال غربی، شمالی و نوار شرقی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور نیز محتمل است.

انتهای پیام/۵۱۱/




تقویت ناپایداری‌های جوی در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? تقویت ناپایداری‌های جوی در استان کرمان