تقسیمات کشوری باید کارشناسی و به دور از احساسات صورت بگیرد

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت لازمه تقسیمات کشوری را نظرات کارشناسی و تخصصی عنوان کرد و گفت: رفع محرومیت ها و تامین زیرساخت های خدمات نظام به مناطق دورافتاده نباید دستخوش احساسات قرار بگیرد. حجت الاسلام میثم تارم امروز ۹ شهریورماه در جلسه شورای اداری جیرفت اظهار کرد: هفته‌ دولت فرصت مناسبی برای ارائه گزارش […]

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت لازمه تقسیمات کشوری را نظرات کارشناسی و تخصصی عنوان کرد و گفت: رفع محرومیت ها و تامین زیرساخت های خدمات نظام به مناطق دورافتاده نباید دستخوش احساسات قرار بگیرد.

حجت الاسلام میثم تارم امروز ۹ شهریورماه در جلسه شورای اداری جیرفت اظهار کرد: هفته‌ دولت فرصت مناسبی برای ارائه گزارش خدمات است و رهبر معظم انقلاب نیز بر لزوم اطلاع  رسانی خدمات نظام تاکید کردند.

وی افزود: دولت سیزدهم علی رغم همه مشکلات از جمله بدهکاری بی سابقه به بانک مرکزی، بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنایع با اعتماد و پشتیبانی ملت توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد  و جراحی بزرگ اقتصادی را نیز علی رغم پیامدهایی که دارد، مصلحت مردم را به همه چیز ترجیح داد و این اقدام را با شجاعت پذیرفت.

تارم بیان کرد: دشمن تلاش کرد مردم را در مقابل نظام قرار بدهد اما مردم با بصیریت همکاری کردند و همانگونه در حمله سایبری مردم باز کمک کردند و نتیجه این همدلی این است که روز به روز شاهد کاهش تورم باشیم.

وی سفرهای هیئت دولت را باعث امید مردم عنوان کرد و افزود: سفرهای دولت مورد تحسین مقام معظم رهبری هم قرار گرفته اند چون  باعث امید مردم شده که می بینند وزرا و رئیس جمهور در کنار ٱنها هستند و از آلام آنها کم می شود و مردم هم با نظام و دولتمردان همکاری می کنند.

امام جمعه جیرفت به حضور رئیس جمهور در جنوب کرمان و زهکلوت به عنوان یک اقدام فراموش ناشدنی یاد کرد و افزود: سفر هیت دولت حامل خبر خوشی(تقسیم استان) بود که موجب خوشحالی وصف ناپذیر مردم شده زیرا
استان کرمان پهناور است و برای رسیدگی به امورات چاره ای جز استقلال آن نیست و توجه به ظرفیت ها و مشکلات بهتر صورت می گیرد.

تارم گفت: بر اساس‌ بحث های تخصصی تقسیمات کشوری انجام می شود و اگر نقاط دیگر هم از زیرساخت های لازم برخوردارند باید  مورد توجه دولت‌مردان قرار گیرد و همین جا اعلام‌ می کنیم به مرکز استان جدید هیچ حساسیتی نداریم مهم این است که مردم جنوب از محرومیت رهایی یابند و شاهد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی نباشیم.

به گزارش فت فتو، احمدبلندنظر فرماندار جیرفت نیز در این جلسه از افتتاح ۱۲۲ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: چالش های شهری زیادی هم علی رغم خدمات ارائه شده وجود دارد که باید توسعه‌ شهرستان جیرفت را در سه مولفه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تقسیم کنیم.

وی نیاز به بازار صادرات و احداث راه آهن و  پایانه صادراتی را یادآور شد و گفت: ۱۰۰۰ کامیون بار در پیک محصولات کشاورزی داریم و
در بخش کشاورزی در اعتبارات مشکل داریم زیرا  حوزه بانک کشاورزی پای کار نیست و در بحث تسهیلات همکاری نکرده است.

فرماندار جیرفت نبود فضای بهداشتی و درمانی را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که ججوابگو یک میلیون جمعیت نیست و افزود: ۷۰ درصد کلاس های درس شهرستان به بازسازی نیاز دارند و راه اندازی پست فوق توزیع ساردوییه و اسماعیلی را به خاطر ظرفیت های معدنی باید به صورت جدی دنبال کنیم.

انتهای پیام




تقسیمات کشوری باید کارشناسی و به دور از احساسات صورت بگیرد

منبع: ایـسنا
? تقسیمات کشوری باید کارشناسی و به دور از احساسات صورت بگیرد