تغییر نام و کاربری مدارس خیرساز تخلف است

رضایی گفت: هر گونه تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز بدون هماهنگی، تخلف است؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.  رضا رضایی در دیدار با مجمع خیران بانوان مدرسه ساز استان کرمان، خیران مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد و گفت: فعالیت خیران علاوه […]

رضایی گفت: هر گونه تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز بدون هماهنگی، تخلف است؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

 رضا رضایی در دیدار با مجمع خیران بانوان مدرسه ساز استان کرمان، خیران مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد و گفت: فعالیت خیران علاوه بر نقش آن‌ها در عمران و آبادانی کشور دارای تأثیرات مثبت روی دانش‌آموزان است.

او می گوید: جامعه خیران و نهاد‌های خیری دارای توانایی‌های بالایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها در زمینه‌های مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری، نگهداشت و تجهیز مدارس بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به پایین بودن متوسط سرانه فضای آموزشی استان کرمان نسبت به میانگین کشوری پرداخت و  گفت: مهم‌ترین دلیل کمبود سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان و مناطق حاشیه‌ای آن، مهاجرت است که با تدوین سند آمایش سرزمینی و جذب مشارکت خیران در سه سال آینده، سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.

او می گوید: تغییر نام و کاربری مدارس خیر ساز تخلف است و  براساس مصوبه ۶۶۳ شورای عالی آموزش و پرورش که قبلا به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ‌شده است، تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز ممنوع و تخلف محسوب می‌شود؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

رضایی گفت: نام‌گذاری و نوع کاربری مدارس باید براساس تفاهم‌نامه اولیه بین خیر، مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شود.

او به شکل گیری نهضت مدرسه سازی در آموزش و پرورش استان کرمان پرداخت و گفت: با افتخار در خدمت خیران هستیم و از ظرفیت آن‌ها در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش موثر بانوان در جامعه سخن گفت و از ساخت ۱۱ سالن ورزشی در مدارس دخترانه استان کرمان برای  ارتقای سلامت دانش آموزان دختر خبر داد.

فت فتو کرمان کرمان




تغییر نام و کاربری مدارس خیرساز تخلف است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? تغییر نام و کاربری مدارس خیرساز تخلف است