تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب در جنوب کرمان ضروری است

کرمان – نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس خواستار تغییر الگوی کشت در جنوب کرمان شد و گفت: کشاورزی صادرات محور باید توسعه یابد. ذبیح الله اعظمی در گفتگو با فت فتو اظهارداشت: بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی خارج از فصل در جنوب کرمان تولید می‌شود و در زمینه تولید بسیاری از محصولات […]

کرمان – نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس خواستار تغییر الگوی کشت در جنوب کرمان شد و گفت: کشاورزی صادرات محور باید توسعه یابد.

ذبیح الله اعظمی در گفتگو با فت فتو اظهارداشت: بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی خارج از فصل در جنوب کرمان تولید می‌شود و در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور رکورد دار است در چنین شرایطی بررسی مشکلات و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: کشاورزی در جنوب کرمان باید تجاری شود و بر پایه صادرات توسعه یابد و در همین راستا باید زمینه توسعه صنایع مربوطه نیز ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنان یکی از چالش‌های بخش کشاورزی در این منطقه بحث تأمین آب است و اگر در این زمینه توفیقی نداشته باشیم در آینده با مشکل تأمین محصولات کشاورزی مواجه می‌شویم و باید به وارد کننده تبدیل شویم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد افزود: اصلاح الگوی کشت و جلوگیری از تولید محصولات آب بر و کم ارزش بسیار ضروری است و در همین راستا باید یک چارچوب اصلی در بخش کشاورزی تدوین شود.

وی گفت: تجاری سازی کشاورزی اهمیت بالایی دارد و در این راه دولت باید در کنار بخش خصوصی باشد در غیر این صورت توفیق نخواهیم داشت.

کد خبر ۵۴۴۴۲۰۳




تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب در جنوب کرمان ضروری است

منبع: مــهر
? تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب در جنوب کرمان ضروری است