تعزیه‌خوانی هنرمندان ده‌زیار کرمان در استان سیستان و بلوچستان

نذیر کرمان/کرمان مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ده‌زیار کرمان گفت: همزمان با ایام فاطمیه گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد. ثارالله انکوتی امروز ۲۵ آذرماه در تشریح این خبر، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: با پشتیبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش گروه […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ده‌زیار کرمان گفت: همزمان با ایام فاطمیه گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

ثارالله انکوتی امروز ۲۵ آذرماه در تشریح این خبر، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: با پشتیبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار برای اجرای تعزیه عازم استان سیستان و بلوچستان شد.

وی با بیان اینکه در مدت حضور گروه در استان سیستان و بلوچستان، پنج مجلس تعزیه در یگان‌های نظامی و کوی سازمانی ارتش برگزار شد، افزود: این مجالس تعزیه در تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی، تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی و تیپ مستقل ۱۸۸ زرهی در شهرهای ایرانشهر، خاش و زاهدان اجرا شد.

مدیر اجرایی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) ده زیار با اشاره به اینکه در کنار اجرای تعزیه، این سفر در واقع یک اردوی روایت پیشرفت بود، اظهار کرد: ذاکران تعزیه‌خوان با حضور در یگان‌های نظامی ارتش با بخشی از تجهیزات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و ماموریت‌های مهم ارتش در تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور آشنا شدند.

وی افزود: برگزاری این اردوها برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و معرفی دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف باعث افزایش امید و اقتدار نظام می‌شود و تعزیه خوانان در این سفر در کنار روایتگری واقعه کربلا در قالب شبیه‌خوانی، خود نیز پای روایت پیشرفت کشور در حوزه نظامی نشستند.

انکوتی با تقدیر از فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق کشور و حوزه عقیدتی سیاسی قرارگاه برای پشتیبانی این اردو گفت: امیر نژادسروری فرمانده تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی مستقر در شهرستان ایرانشهر، امیر محمد غیجی فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی مستقر در خاش و امیر عادل حیدری ارشد نزاجا در زاهدان برای برگزاری باشکوه مراسم تعزیه همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام




تعزیه‌خوانی هنرمندان ده‌زیار کرمان در استان سیستان و بلوچستان

منبع: ایـسنا
? تعزیه‌خوانی هنرمندان ده‌زیار کرمان در استان سیستان و بلوچستان