تعامل همه دستگاه‌ها لازمه انسداد مبادی بی‌سوادی است

فت فتو/کرمان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: تعامل و همکاری همه مردم و دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش لازمه انسداد مبادی بی‌سوادی و ریشه‌کنی آن است. عباس ضیا در این نشست با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان و […]

فت فتو/کرمان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: تعامل و همکاری همه مردم و دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش لازمه انسداد مبادی بی‌سوادی و ریشه‌کنی آن است.

عباس ضیا در این نشست با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان و استانداری در راستای انسداد مبادی بی سوادی خاطر نشان کرد: همه ی مردم، نهاد های دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش جهت انسداد مبادی بی سوادی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان لازم التعلیم همکاری کنند.

وی از پوشش بیش از ۸۴ درصد از نوآموزان پیش دبستانی در استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: پوشش نوآموزان پیش دبستانی در استان بالاتر از میانگین کشوری است هرچند که این پوشش در دو سال اخیر تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

 ضیا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر و افت تحصیلی برخی دانش آموزان گفت: نرخ جذب پایه اول ابتدایی در استان ۹۵.۲۷ درصد است که از میانگین کشوری« ۹۵.۱۵درصد» بالاتر است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: شاخص اختصاصی پوشش واقعی دوره ابتدایی در استان با نرخ واقعی ۹۷.۵۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

ضیا وجود کودکان دارای نارسایی‌های جسمی و بیماری صعب العلاج، بد سرپرست بودن تعدادی از دانش آموزان، مشکلات اقتصادی خانواده ها، کم سوادی و بی سوادی تعدادی از والدین و شیوع ویروس کرونا را از مهمترین عوامل بازماندگان از تحصیل در استان برشمرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه ی مردم و دستگاه های اجرایی در راستای انسداد مبادی بی سوادی است گفت: شناسایی  آمار کودکان لازم التعلیم از ثبت احوال، خانه های بهداشت، معتمدین محلی و دهیاری ها ضروری است.

انتهای پیام




تعامل همه دستگاه‌ها لازمه انسداد مبادی بی‌سوادی است

منبع: ایـسنا
? تعامل همه دستگاه‌ها لازمه انسداد مبادی بی‌سوادی است