تصویب طرح صیانت/عزل یک فرماندار/واکنش قضایی به «فایل صوتی»

طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی/ عزل فرماندار رفسنجان/ سفر رئیس جمهور به قطر/ مذاکرات وین و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی فت فتو بود که جزییات آن در ادامه می آید. به گزارش فت فتو، تصویب کلیات طرح صیانت با ۱۸ رای موافق کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق […]

طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی/ عزل فرماندار رفسنجان/ سفر رئیس جمهور به قطر/ مذاکرات وین و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی فت فتو بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش فت فتو، تصویب کلیات طرح صیانت با ۱۸ رای موافق کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

جرئیات طرح نیز در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد که برگزاری این جلسات اطلاع رسانی می شود.

امروز همچنین در پی رفتار نامناسب سرپرست فرمانداری رفسنجان با یکی از خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان، دستور عزل علی اکبر پورمحمدی را صادر کرد. 
در اطلاعیه وزارت کشور آمده است: گفتمان دولت مردمی و عدالت محور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ایجاب می کند که مدیران آن ضمن داشتن روحیه مردمی و جهادی، نسبت به تعامل و تکریم آحاد افراد جامعه اهتمام داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود اصحاب رسانه بیش از پیش با رویکرد حرفه‌ای خود به ویژه در طرح پرسش، مسئولان را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور یاری دهند.

درهمین رابطه سخنگوی دولت به انتشار ویدئویی از برخورد توهین‌آمیز فرماندار رفسنجان با یک خبرنگار در حساب کاربری خود در توییتر واکنش نشان داد و نوشت: دوران‌ بدزبانی با خبرنگاران‌ گذشته است؛ دولت مردمی، پاسخگو و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت‌مردان ضروری است.

سخنگوی قوه قضاییه هم در نشست خبری خود با خبرنگاران  از صدور حکم قطعی ۱۸ نفر از همدستان حمیدباقری درمنی از مفسدان اقتصادی خبر داد.

ذبیح الله خداییان دربخشی از این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص فایل منتشر شده اخیر از فرمانده کل سابق سپاه، گفت: این فایل صوتی چیز جدیدی نبوده و همین فایل سال‌ها قبل مطرح شد و قبل از انتشار این فایل، مسولان سپاه و دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی ورود کردند و نسبت به شناسایی تعدادی افرادی که در یکی از شرکت های بنیاد تعاون سوء استفاده کرده بودند اقدام و پیگیری جدی شد و به کمک سازمان قضایی نیروهای مسلح افراد دستگیر شدند و برخوردی که در این پرونده با مرتکبین جرایمی که در آن پرونده بود شد، نسبت به سایر پرونده ها هم قاطع تر و هم شدیدتر بود.

تحولات اخیر اکراین و واکنش سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیزاز دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

سعید خطیب زاده  با تاکید بر اینکه با حساسیت موضوعات مرتبط با اکراین را پیگیری می‌کنیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام طرفها را به خویشتنداری دعوت و معتقداست باید ازهرگونه اقدامی که به تشدید تنش ها منجر شود اجتناب کرد. 

ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)، با حضور رئیس جمهور کشورمان، روسا و نمایندگان کشورهای عضو و با سخنرانی امیر قطر، با محوریت “امنیت انرژی در جهان” امروز رسما آغاز به کار کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنرانی خود در این نشست تصریح کرد:روند رو به رشدِ برقی‌شدن در دهه‌های پیش رو، و نقش گاز طبیعی به عنوان مهمترین نهاده تولید برق، این چشم‌انداز را تقویت می‌نماید. از این منظر، رویکرد ما به‌عنوان اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، برای عرضه بیشتر گاز طبیعی به بازار جهانی، رویکردی با جنبه‌های انسان‌دوستانه است.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر هم پیامی توییتری درخصوص دیدارش با رئیس جمهور کشورمان منتشر کرد و نوشت که از استقبال ابراهیم رئیسی خرسند شدم. قطر با ایران “روابطی تاریخی و بر اساس حسن همجواری و تحقق منافع مشترک” دارد. 

در نشست خبری امروز سخنگوی دولت هم سوالاتی درباره سفر رئیس جمهور به قطر مطرح شد که علی بهادری جهرمی در پاسخ به این سوالات تاکید کرد: سفر قطر هیچ ارتباطی با مذاکرات وین یا عربستان ندارد، اعلام کرد که آن مذاکرات در مسیر خودش در جریان است.

خبرها دیگر با محوریت سفر رئیسی به قطر را در لینک های زیر دنبال کنید.

دست ما به سمت همسایگان گشوده است

موضوعات گازی میان ایران و قطر باید حل و فصل شود/ بازار گاز برای آینده ایران اهمیت دارد

دعوت رئیس جمهور از ایرانیان خارج از کشور و فعال در بخش های اقتصادی

اهمیت سفر رئیس‌جمهور به قطر

مسائل کشور در وین حل نخواهد شد

***

مذاکرات احیای برجام همچنان در وین ادامه دارد و منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران روند فعلی مذاکرات را رو به جلو می دانند اما تاکید دارند که متن توافق در وین هنوز نهایی نشده است و گفتگوها برای حل و فصل اختلافات باقی مانده همچنان ادامه دارد.

این منابع تصریح دارند، هر چند موارد اختلافی بسیار کاهش یافته و به چند مورد محدود شده است، اما موضوعات باقی مانده از اهمیت اساسی برای ایران برخوردار است و تا وقتی در مورد این موضوعات تصمیم گیری نشده، نمی توان از نهایی شدن متن و دستیابی به توافق سخن گفت.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مورا: مذاکرات وین در لحظه سرنوشت‌سازی قرار دارد/ نتیجه نامشخص است

به نتیجه مذاکرات در وین خوشبینیم/چند موضوع باقی مانده، جزو خطوط قرمز ماست

توافق هسته‌ای باید نقطه آغازی برای حل تمام مشکلات منطقه باشد

موضع مجلس در برابر برجام همان قانون اقدام راهبردی است

به روند مذاکرات وین بدبین نیستیم

تاکید وزیر خارجه عراق بر اهمیت مذاکرات وین در دیدار با سناتورهای آمریکایی

توافق خوب منافع ملی و بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای را تامین می‌کند

***

گزارش کامل فت فتو از پنجمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) سوم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام




تصویب طرح صیانت/عزل یک فرماندار/واکنش قضایی به «فایل صوتی»

منبع: ایــسنا
?تصویب طرح صیانت/عزل یک فرماندار/واکنش قضایی به «فایل صوتی» : اخبار استان کرمان – سیاسی