تشکیل کارگروه پیگیری معادن در کرمان

در جلسه شورای معادن مصوب شد کارگروهی برای پیگیری بازگشت پانزده درصد حق قانونی معادن به استان تشکیل و مرتب آنرا رصد و پیگیری کند. به گزارش فت فتو، در این نشست استاندار گقت: بخش زیادی از ذخایر معدنی ما در محرومترین نقاط استان حبس است و نباید روزنه‌هایی که برای بهره برداری و رونق […]

در جلسه شورای معادن مصوب شد کارگروهی برای پیگیری بازگشت پانزده درصد حق قانونی معادن به استان تشکیل و مرتب آنرا رصد و پیگیری کند.

به گزارش فت فتو، در این نشست استاندار گقت: بخش زیادی از ذخایر معدنی ما در محرومترین نقاط استان حبس است و نباید روزنه‌هایی که برای بهره برداری و رونق این معادن به وجود میاید را از دست داد.

زینی وند با اشاره به بروکراسی‌ها در مسیر بهره برداری از معادن گفت: هر چه تمرکزگرایی بیشتر باشد فساد در روند کار بیشتر است و باید با تفویض اختیارات به استان‌ها روند فعالسازی معادن سرعت گیرد.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هم گفت: اراده کافی برای فعال کردن بسیاری از معادن در استان وجود ندارد نمی توان سالها منتظر اجرای یک پروژه معدنی شد و زمان را از دست داد.

وی افزود: باید از نخستین مراحل برگزاری مزایده‌ها و واگذاری‌ها هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط اجرایی و نظارتی انجام شود تا در طول مسیر مجددا کار متوقف نشود.

در این جلسه مصوب شد کارگروهی برای پیگیری بازگشت پانزده درصد حق قانونی معادن به استان تشکیل و مرتب انرا رصد و پیگیری کند همچنین مصوب شد برای اینکه بهره برداری از معادن در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار گیرد پیگیریهای قانونی برای برگزاری محدودتر مزایده‌های پهنه‌های معدنی استان انجام شود.




تشکیل کارگروه پیگیری معادن در کرمان

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? تشکیل کارگروه پیگیری معادن در کرمان