تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

کرمان_دادستان زرند از تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در این شهرستان خبرداد. به گزارش نذیر کرمان، رضا یعقوبی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه عدم رعایت استاندارها در مصالح ساختمانی جان شهروندان را تهدید می‌نماید افزود: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد […]



کرمان_دادستان زرند از تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در این شهرستان خبرداد.

به گزارش نذیر کرمان، رضا یعقوبی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه عدم رعایت استاندارها در مصالح ساختمانی جان شهروندان را تهدید می‌نماید افزود: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد استان از واحدهای شن و ماسه در شهرستان زرند، تعداد ۵ معدن استخراج و توزیع غیر استاندارد شن و ماسه شناسایی و برای آنان پرونده قضائی تشکیل شد.

رضا یعقوبی، افزود: با دستور دادستانی از ادامه فعالیت پنج معدن شن و ماسه در این شهرستان، به علت عدم رعایت استاندارهای قانونی جلوگیری شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق مصرف کنندگان افزود: با توجه به آنکه عدم رعایت استاندارها در مصالح ساختمانی می‌تواند جان شهروندان را تهدید نماید و تولید کنندگان سنگدانه مورد مصرف در بتن، ملزم به رعایت الزامات فنی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بوده که گاهاً در این مورد کوتاهی می‌کنند.

یعقوبی، تصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق عامه، دادستانی زرند به موضوع ورود پیدا کرده و معادنی که استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کردند، تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند و با آنان برخورد متناسب قانونی به عمل خواهد آمد.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار بازرسی‌ها ادامه داد: مسئولین واحدهای تولیدی باید بدانند که نظارت‌های دوره‌ای با جدیت ادامه خواهد داشت و به طور قطع، تخطی از قوانین و استانداردها، جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای متخلف را به دنبال دارد.

کد خبر ۶۰۸۳۲۶۹


تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

منبع: مــهر
? تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند