تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: امسال ۴۱ برنامه محوری با ۳۰۰ زیربرنامه در هفته دفاع مقدس در کرمان اجرا می‌شود. به گزارش گزارش فت فتو از کرمان، محمود مهدوی‌فرد در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک  هفته دفاع مقدس با اشاره […]


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: امسال ۴۱ برنامه محوری با ۳۰۰ زیربرنامه در هفته دفاع مقدس در کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش گزارش فت فتو از کرمان، محمود مهدوی‌فرد در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک  هفته دفاع مقدس با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری «ما مقتدریم»، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس را می‌توان بلندترین قله و ارزشمندترین فراز از افتخارات مردم سرزمین بر شمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امسال چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: این سالگرد همزمان با  اربعین حسینی شده است و در سطح استان ۴۱ برنامه محوری را مشخص کردیم؛ همچنین بیش از ۳۰۰ زیر برنامه زیر مجموعه برنامه‌های محوری در سراسر استان اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در روز ۳۰ شهریور ماه از ۶۴ کتاب دفاع مقدس که از ابتدای سال جاری تا کنون چاپ شده ،۲۰ کتاب صوتی،  پنج مستند شهدای استان کرمان که برای اولین بار تولید شده، پنج موشن‌گرافیک شهدا، پخش ۵ موشن‌گرافی نقش لشکر ۴۱ ثارالله در ۵ عملیات دروان دفاع مقدس، اینفوگرافی، عملیات لشکر ۴۱ ثارالله، پویانمایی و موشن‌گرافیک شهید شیخ‌شعاعی و شهید یوسف اللهی رونمایی خواهد شد.

مهدوی‌فرد افزود: مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس،غبارروبی گلزار شهدا و هم شهدای گمنام، دیدار و تجلیل از جانبازان قطع نخاع، برگزاری صبحگاه مشترک، یادواره شهدای گمنام و …از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: چهارشنبه هفتم مهرماه روز بزرگداشت پیشکسوتان دفاع مقدس نامگذاری شده که در این روز از  ۶۰۰ نفر از مجموعه سپاه، بسیج، قرارگاه جنوب‌شرق ارتش، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: ۱۱۳گلزار شهید گمنام در سطح استان داریم که ۲۹۶ شهید گمنام در این گلزارها آرمیده‌اند.

اجرای ۳۶عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط ارتش

سرتیپ دوم ستاد عبدالرحمان ساسانیان‌فرد معاون قرارگاه جنوب‌شرق ارتش در ادامه این نشست خبری ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: در طول ۴۲ سالی که از انقلاب می‌گذرد؛ روزبه‌روز با تلاش و همت تمامی اقشار در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و به‌ویژه در حوزه نظامی به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم.

وی افزود:  نیروهای مسلح با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری به آمادگی کامل و بازدارندگی رسیده‌اند و اگر کشوری بخواهد به سمت مرزهای کشور ما دست‌درازی کند قطعا دست آن را قطع خواهیم کرد.

ساسانیان‌فرد گفت: اگر بتوانیم در طول هفته دفاع مقدس و در طول سال جوانان را با فرهنگ  دفاع مقدس آشنا کنیم قطعا ماموریت‌مان را به‌خوبی انجام داده‌ایم.

 معاون قرارگاه جنوب شرق ارتش عنوان کرد: ۳۶عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس توسط ارتش در استان کرمان اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره کهنه‌سربازان و تجلیل از تعدادی از سربازان نمونه، رونمایی از تندیس و المان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، رونمایی از تصویر شهید قهرمانی و سه شهید گردان قدر آجا و …از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

پخش مستند شهید رئیسی در هفته دفاع مقدس در کرمان

سیدعباس مصطفوی معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان کرمان هم در این نشست اظهار داشت: همزمان با هفته دفاع مقدس هم‌اکنون رزمایش مقابله با مخلان نظم و امنیت در شرق و جنوب استان توسط رزمندگان جان بر کف فرماندهی انتظامی در حال اجراست.

وی گفت: امروز نیروی انتظامی همانند دوران دفاع مقدس عزیزانی را تقدیم انقلاب اسلامی می‌کند و در سال جاری ما در سطح استان کرمان چهار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

مصطفوی بیان کرد: شهید شاخص ناجا در سال جاری  شهید رئیسی از استان کرمان انتخاب شده است و در طول هفته دفاع مقدس مستندی از زندگی این شهید از صدا و سیما کرمان پخش خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در هفته دفاع امسال در ۶ محور ۱۳ برنامه اجرایی را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان ناجا دفاع مقدس و مقاومت و اهدا کارت ایثارگری، رونمایی از کتاب شهید رئیسی، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان فرمانده انتظامی استان، گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹ و …از جمله برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان

منبع:فــارس
? تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان