تشریح امدادرسانی در سیل‌ کرمان/هلال‌احمر:باوجود کمبودها هیچ حادثه‌ای بی‌پاسخ نماند

کرمان – فت فتو – مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان ضمن تشریح امدادرسانی این جمعیت و نیز نیروهای مسلح و گروه های مردمی در سیل اخیر این استان با بیان اینکه رتبه نخست امدادرسانی هلال احمر کشور را داریم گفت: امدادرسانی در سیل اخیر استان از طریق روزانه هشت بالگرد انجام شد. به گزارش فت […]

کرمانفت فتو – مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان ضمن تشریح امدادرسانی این جمعیت و نیز نیروهای مسلح و گروه های مردمی در سیل اخیر این استان با بیان اینکه رتبه نخست امدادرسانی هلال احمر کشور را داریم گفت: امدادرسانی در سیل اخیر استان از طریق روزانه هشت بالگرد انجام شد.

به گزارش فت فتو رضا فلاح روز یکشنبه در نشست خبری در محل استانداری کرمان افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان تنها یک بالگرد دارد اما در حادثه سیلاب ۲ دستگاه بالگرد از هلال احمر استان های دیگر نیز اضافه شد و در مجموع روزانه هشت بالگرد (نیروهای مسلح) کار امداد و خدمت رسانی را انجام دادند.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در بحث امداد و نجات انتقال هوایی توسط هواپیمایی ارتش جمهوری اسلامی در سیل اخیر انجام شد؛ همچنین بالگردهای ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در کنار ما امداد رسانی را انجام دادند.

به گفته وی، سربازان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی نیز در کنار دستگاه های اجرایی و گروه های مردمی و جهادی در حل بحران، تخلیه آب، نصب چادر و اسکان اضطراری در کنار هلال احمر بودند.

فلاح با اشاره به اینکه لایروبی،  سدسازی و ساحت سیل بند از تلفات سیل در جنوب کرمان جلوگیری کرد ادامه داد: تلفات چندانی در سیل اخیر خوشبختانه نداشتیم اما طی چند روز امدادرسانی به سیل زدگان، هلال احمر حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه متحمل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: هفت استان کشور در جریان سیل اخیر به صورت زمینی و هوایی به ما کمک کردند و به لحاظ محرومیت و گستردگی مناطق سیل زده جنوب و شرق استان امداد رسانی همچنان ادامه دارد؛ حتی پس از پایان امداد رسانی سازمان های مردم‌نهاد و خیریه همچنان در این مناطق حضور دارند.

به گفته وی طی یکسال اخیر بیش از ۳۷ هزار نفر از افراد آسیب دیده توسط نیروهای جمعیت هلال کرمان امداد رسانی شده اند که رتبه نخست خدمات امداد رسانی در کشور با پوشش ۱۱ درصدی از آمار کل مربوط به این استان است.

فلاح افزود: اغلب عملیات امدادونجات در جریان حادثه سیل انجام شده که باز هم در حوادث سیل رتبه اول امدادرسانی مربوط به استان کرمان است.

وی تصریح کرد: در حوادث مهمترین موضوع نجات افراد گرفتار شده است که در سیل اخیر حدود ۱۵ نفر از افراد گرفتار توسط همکاران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

تشریح امدادرسانی در سیل‌ <a href=کرمان/هلال‌احمر:باوجود کمبودها هیچ حادثه‌ای بی‌پاسخ نماند” height=”414″ src=”https://img9.irna.ir/d/r2/2021/08/10/3/168993559.jpg” width=”700″>

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکید کرد: اسکان اضطراری مهمترین نکته حائز اهمیت در حوادث است که طی یکسال گذشته بیش از سه هزار نفر از آسیب دیدگان توسط هلال احمر اسکان اضطراری شدند.

وی افزود: سیل اخیر در استان کرمان را می توان سیل همدلی نام گذاشت که کمک رسانی به همت تمامی دستگاه ها در کنار هم و در ۱۲ شهرستان انجام شد و مردم کرمان همواره در جریان امداد رسانی شکرگزار هستند.

فلاح با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین جمعیت هلال احمر، خیران و بنگاه های اقتصادی استان برقرار است گفت: نگاه اول بنگاه های اقتصادی در حوادث به هلال احمر به عنوان جمعیت خیریه است و در حوزه داوطلبان تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات داوطلبانه به مردم کرمان طی ۱۰ ماه امسال ارائه و هزینه شده است که اغلب به وسیله بنگاه های اقتصادی تامین اعتبار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: در همین سیل ماه قبل بیش از ۱۵ بنگاه اقتصادی و شرکت های خیر در کشور و استان به ارزش ۱۵ میلیارد تومان با تامین اعتبار نقدی و ارسال بسته های معیشتی به هلال احمر کرمان کمک کردند.

وی با اشاره به خدمات رسانی هلال احمر در هر لحظه و در همه مناطق مورد نیاز تصریح کرد: در جنوب کرمان و در شهرستان های قلعه گنج، رودبار جنوب و منوجان طی پنج سال گذشته ساختمان های اداری، انبارها و خودروهای امدادی تجهیز و تکمیل شده؛ هر شهرستان نیز دارای یک انبار امدادی است.

به گفته فلاح شهرستان جیرفت نیز به عنوان مرکز پشتیبان فعالیت دارد و برای ما بین شمال و جنوب استان تفاوتی در پاسخگویی به حوادث وجود ندارد.

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر استان کرمان سه داروخانه در شهرستان های رفسنجان، سیرجان و کرمان دارد که داروهای مردم با همه توان را تامین می کنند اما محدودیت های دارویی نیز به دلیل تحریم ها وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کران تاکید کرد: به رغم محدودیت های مالی هیچ حادثه ای را بی پاسخ نگذاشتیم و هم اینک هشت مرکز جامع توانبخشی هلال احمر در استان کرمان در حال فعالیت یا احداث هستند که هزینه آنها از محل بنگاه های اقتصادی و خیران تامین اعتبار می شود تا فاصله مردم به این مراکز کمتر شود.

وی افزود: با وجود تحریم ها واکسن توسط هلال احمر وارد استان شده است و طی مدت یک هفته گذشته قریب به ۸۰۰ نفر از اتباع خارجی واکسیناسیون شدند.

فلاح گفت: ۳۰ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر داریم؛ حدود یک هزار و ۵۰۰ نیروی عملیاتی نیز در قالب ۳۲۶ تیم در سیل اخیر در جنوب کرمان حضور داشتند و امروز جمعیت هلال احمر مجهز به سیستم های زنده یاب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: اجرای کاروان های سلامت و نیکوکاری در مناطق سیل زده، واکسیناسیون اتباع خارجی، توزیع شش هزار بسته معیشتی و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های  جمعیت هلال احمر استان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.




تشریح امدادرسانی در سیل‌ کرمان/هلال‌احمر:باوجود کمبودها هیچ حادثه‌ای بی‌پاسخ نماند

منبع: ایرنـا
? تشریح امدادرسانی در سیل‌ کرمان/هلال‌احمر:باوجود کمبودها هیچ حادثه‌ای بی‌پاسخ نماند