تشریح آمار صلاحیت‌ها در کرمان به تفکیک شهرستان‌ها

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان به تشریح آمار صلاحیت‌ها در کرمان به تفکیک شهرستان‌ها پرداخت. به گزارش نذیر کرمان، رحمان جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد انتخابات ضمن عرض تسلیت شهدای حادثه تروریستی، در خصوص فرآیند اجرایی انتخاب و روزشمار انتخاب آمار صلاحیت به تفکیک شهرستان‌ها اظهار داشت: در حوزه انتخابی بافت رابر […]

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان به تشریح آمار صلاحیت‌ها در کرمان به تفکیک شهرستان‌ها پرداخت.

به گزارش نذیر کرمان، رحمان جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد انتخابات ضمن عرض تسلیت شهدای حادثه تروریستی، در خصوص فرآیند اجرایی انتخاب و روزشمار انتخاب آمار صلاحیت به تفکیک شهرستان‌ها اظهار داشت: در حوزه انتخابی بافت رابر و ارزوئیه از بین ۶۹ نفر شرکت کننده ۲۷ نفر تایید صلاحیت شدند یعنی ۱/۳۹ درصد که ۴ نفر زن و ۲۳ نفر مرد تایید شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اضافه کرد: حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشر تعداد داوطلبین ۳۸ نفر بود که ۲۴ نفر تایید صلاحیت شدند، یعنی ۲/۶۳ درصد که تعداد خانم‌های تایید شده ۲ نفر و تعداد آقایان ۲۲ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد تعداد داوطلبین ۵۲ نفر و ازین تعداد ۲۳ نفر تایید صلاحیت شدند، گفت: در این شهرستان‌ها نیز ۲/۴۴ دهم درصد تایید صلاحیت شدند که تعداد خانم‌ها یک نفر و آقایان ۲۲ نفر تایید شدند.

وی عنوان کرد: حوزه انتخابیه رفسنجان و انار نیز تعداد داوطلبین ۸۱ نفر بود که ۵۱ نفر تایید شدند یعنی ۶۳ درصد که تعداد خانم‌های تایید شده ۸ نفر و تعداد آقایان ۴۳ نفر بوده است.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه زرند و کوهبان ۷۰ نفر داوطلب داشته که ۴۰ نفر تایید یعنی ۱/۵۷ درصد که ۳ نفر خانم و ۳۷ نفر مرد هستند.

وی از حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر سخن به میان آورد و بیان کرد: تعداد داوطلبین ۵۶ نفر بوده که ۱۶ نفر تایید شده یعنی ۶/۲۸ درصد که ازین تعداد ۴ نفر خانم و ۱۲ نفر آقا هستند.

وی درباه حوزه انتخابیه شهربابک گفت: دراین حوزه تعداد داوطلبین ۴۸ نفر بوده که ازین تعداد ۳۰ نفر تایید صلاحت شده یعنی ۵/۶۲ درصد که ۳ خانم و ۲۷ نفر آقا بودند.

وی به حوزه انتخابیه کرمان و راور پرداخت و خاطرنشان کرد: در این حوزه ۱۸۷ داوطلب داشتیم که ازین تعداد ۹۳ نفر تایید صلاحیت شده یعنی ۷/۴۹ دهم درصد که ۲۰ نفر خانم و ۷۳ نفر مرد بوده است.

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان نیر تعداد داوطلبین آن‌ها ۴۴ نفر بوده که از بین آن‌ها ۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند، یعنی ۹/۴۰ دهم درصد که ۲ نفر خانم و ۱۶ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه کل افراد تایید شده در استان ۳۲۲ نفر که به تفکیک ۲۷۵ نفر آقا و ۴۷ نفر خانم هستند، گفت: درصد تایید شده از کل داوطلبین در کل استان ۵۰ درصد است.

وی عنوان کرد: عدم احراز در کل استان ۲۹ نفر، عدم تایید نظارت ۱۹۴ نفر، عدم شرایط ثبت‌نام ۳۹ نفر و عدم اعتراض از مرحله اجرایی ۴۴ نفر در کل استان بوده است.

جلالی در ادامه گفت:جلسات بصورت مداوم پیگیری و آمادگی استان برای انتخابات و برگزاری بهتر آماده است.

وی در بحث فرایند برگزاری انتخابات گفت:، چون اکثر مراحل برگزاری بصورت الکترونیکی است لذا دستگاه‌های احراز هویت توسط فرمانداران حفظ و عیب‌گیری شده و تعداد آمار صندوق‌های رای شعب انتخابیه ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه شعبه اخذ رای در استان ثبت شده وتمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی قبل از شروع تبلیغات رسمی به ما از سوی ستاد تبلیغات اعلام خواهد شد و برای واگذاری آن‌ها به داوطلبین دستورالعمل‌هایی انجام خواهد شد.

وی گفت: تمام سیاست‌های تبلیغاتی بواسطه سلامت و عدالت انتخاباتی انجام خواهد شد، در عرصه انتخابات عدالت برقرار می‌شود و همه در راستای سلامت انتخابات و نظارت بر تبلیغات آماده همکاری هستند.

جلالی با اشاره بر سخن رهبر در خصوص انتخابات پرشور و پر نشاط گفت: رسانه‌ها در انتخابات نقش موثر و پررنگی خواهند داشت و حلقه میانی اصلی در بحث به میدان آوردن مردم پای صندوق‌های رأی دارند و نقش بی‌بدیل آن‌ها در مشارکت مردم در انتخابات موثر خواهد بود.

جلالی در ادامه افزود: عدالت و سلامت انتخابات مهمترین عامل است و یک بخش آن مسؤولان و بخش دیگر اراده ملی است، مردم حق تعیین سرنوشت خود را به عهده دارند و برگزاری انتخابات به نام مردم است لذا با تبیین و اعلام دستاورد‌های دولت و خدمات نظام می‌توان بذر امید را در دل مردم کاشت.

وی با بیان اینکه عدالت و سلامت انتخابات توسط رهبری تاکید شده است، گفت: با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات امسال با ۵ سند هویتی (گذرنامه، گواهی نامه، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت) می‌توان رای داد و رأی دهندگان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

جلالی همچنین گفت: سامانه ۱۱۷ در مورد دیدگاه‌ها و ابهامات و پیشنهادات توسط وزارت کشور راه‌اندازی شده که برای اولین‌بار پیشنهادات و ابهامات مردم ثبت می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان در ادامه در خصوص حادثه تروریستی کرمان گفت: حوزه تدابیر و برآورد اطلاعاتی از سال گذشته که مراسم سومین سالگرد به اتمام رسید شورای تامین استان به آسیب شناسی برنامه‌های اجرا شده برگزار شد و ستاد برگزاری مراسمات شهید سلیمانی ۱۶ کمیته دارد و دو کمیته اختصاصی ایمنی و امنیت است که همپوشانی دارند، ولی بطورت مجزا تفکیک داده شده‌اند.

جلالی در خصوص استقرار موکب‌ها گفت: موکب‌ها همه شناسه‌دار بودند و ۲۶۰ موکب در آنجا مسقر شد که همه با یک سازوکار یکسان و متحدالشکل از طرف شهرداری سازه‌بندی شده بودند و به‌علت تجمع و بسته نشدن مسیر پیاده‌روی مردم هیچ موکب غذایی در روز سیزدهم در این مسیر قرار نگرفت و فقط خدمات فرهنگی ارائه می‌شد و تمامی تدابیر از نصب لامپ گرفته تا موارد بهداشتی و گازرسانی به موکب‌ها صورت گرفت.

وی در خصوص ۳ برابر شدن پارکینگ به علت پیش بینی افزایش زوار نسبت به سال گذشته افزود: برای جابجایی زوار ون‌های صلواتی برقرار شد و همچنین در بحث ارتباطی نیز زیر ساخت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند و تعداد سرویس بهداشتی و منبع آب شرب سالم یکی دیگر از تدابیر دولت بود و در صحنه بودن ماشین‌های اورژانس و امدادونجات که امسال دیده شده بود و کمتر از یکساعت گلزار به وضعیت عادی خود برگشت و این به‌علت همکاری مردم بوده است.

جلالی در بحث تدابیر امنیتی گفت: زیرساخت‌ها پایش تصویری خیلی کمی بود، ولی امسال هیچ نقطه کوری در گلزار نداشتیم و تمام گلزار شهدا با دوربین رصد می‌شود و برای اولین بار یک اتاق پایشی ساخته شد و محدوده رینگ امنیتی از گلزار شهدا و نقاط مشرف به گلزار تا بزرگراه تعریف شده و عامل انتخابی به جمعیت نیاز دارد اگر توی رینگ و حد رینگ بود ما متوجه می‌شدیم، ولی عامل انتحاری بوده و نتوانست خود را به جایی برساند و ایستاد تا جمعیت زیاد شود، حتی سگ مواد منفجره یاب آوردیم و دور تا دور حریم گلزار و جنگل را فنس کشی کردیم.




تشریح آمار صلاحیت‌ها در کرمان به تفکیک شهرستان‌ها

منبع: تــابناک
? تشریح آمار صلاحیت‌ها در کرمان به تفکیک شهرستان‌ها