تشریح آخرین وضعیت پرونده مربوط به سقوط بالگرد هلال احمر در استان کرمان

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست خبری اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع این اتفاق، پرونده‌ای در دادگستری بافت تشکیل شده و در حال رسیدگی است و در حال حاضر کار کارشناسی، بررسی تیم‌های کارشناسی و بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه در دست انجام است که پس از اعلام نتیجه […]

تشریح آخرین وضعیت پرونده مربوط به سقوط بالگرد هلال احمر در استان کرمان


به گزارش فت فتو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست خبری اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع این اتفاق، پرونده‌ای در دادگستری بافت تشکیل شده و در حال رسیدگی است و در حال حاضر کار کارشناسی، بررسی تیم‌های کارشناسی و بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه در دست انجام است که پس از اعلام نتیجه بررسی اطلاعات جعبه سیاه این بالگرد، رسیدگی به این پرونده ادامه می‌یابد و به نتیجه خواهد رسید. 


وی یادآور شد: شکایت تعدادی از افراد حاضر در این بالگرد اخذ شده است و در زمان مشخص رسیدگی خواهد شد و علاوه بر خسارت‌های جانی که وظیفه رسیدگی به آن‌ها را داریم؛ هرگونه قصور و تقصیر نیز بررسی خواهد شد.


رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: سازمان بازرسی استان نیز به موضوع سقوط بالگرد هلال احمر ورود کرده است و هرگونه قصور و تقصیر را بررسی می‌کنند و خسارت وارده به بیت المال نیز در این حادثه نیز مد نظر قرار دارد و این خسارت باید جبران شود.


رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که اولین انتظار و توقع مردم از دستگاه قضایی رسیدگی سریع، دقیق به پرونده‌ها و تحقق عدالت حقوقی و قضایی است، عنوان کرد: جامعه قضایی استان همواره با همت جهادی و شبانه روزی در راستای اجرای این مسئولیت تلاش می‌کنند تا کیفیت رسیدگی و اتقان آرا روز به روز افزایش یابد.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تصریح کرد: همواره تلاش شده که با وجود کثرت پرونده ها، کیفیت رسیدگی‌ها و اتقان آرای صادره مورد نظر باشد و اینکه بیش از ۹۰ درصد تقاضا‌های ماده ۴۷۷ رد می‌شود؛ نشان می‌دهد که آرای صادره طبق قوانین شرعی و قانونی صادر می‌شود.


وی عنوان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری ۶۵۶ هزار و ۸۶۲ پرونده بوده که از این تعداد ۵۵۰ هزار و ۶۱۱ پرونده رسیدگی و مختومه شده است و در مجموع ۹۷ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفته است.


رئیس کل دادگستری استان کرمان ، متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری استان کرمان در ۱۱ ماهه سال جاری را ۸۴ روز ذکر کرد و ادامه داد: درصد ابلاغ الکتروین تصمیمات و اوراق قضایی در استان کرمان ۹۲ درصد است و گذر از ابلاغ‌های سنتی به ابلاغ الکترونیک یک دستاورد بسیار بزرگی برای قوه قضاییه بوده است.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: یکی از توفیقات بسیار خوبی که قوه قضاییه را به الگویی برای کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های اروپایی تبدیل کرده است، ابلاغ الکترونیک و دادرسی الکترونیک است.


وی با اشاره به حرکت قوه قضاییه برای جلوگیری از تشکیل پرونده‌های فیزیکی و تشکیل پرونده‌های بدون کاغذ اشاره و بیان کرد: در استان کرمان حدود ۲۰ درصد پرونده‌ها به صورت بدون کاغذ تشکیل می‌شوند.


رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: شورا‌های حل اختلاف بازوی دستگاه قضایی هستند که در کنار قوه قضاییه خدمت بسیار بزرگی را به مردم ارائه می‌کنند و دادرسی ارزان، بدون تکلف و با متوسط زمان رسیدگی بسیار کمتر در حال ارائه خدمات به مردم هستند.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که بهره گیری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف دستاورد بزرگی برای قوه قضاییه بوده است، تاکید کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۰۷ هزار و ۷۸۵ پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد و مختومه شده است.


وی ضمن تاکید بر این مطلب که ۴۴ درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش طی سال جاری منتهی به صلح و سازش شده است، گفت: در مجموع طی ۱۱ ماهه سال جاری ۶۵ هزار و ۸۶۲ پرونده در شورا‌های حل اختلاف منتهی به صلح و سازش شده است.


رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۰ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار شده است و ۱۵۲ پرونده در این رابطه تشکیل، رصد و پیگیری شده است، و در مجموع ۱۹۸ مصوبه برای حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصویب و اجرا شده است و از بیکاری هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این واحد‌های تولیدی جلوگیری شده است.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بااشاره به اینکه حمایت از اشتغال تولید و حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز تاکیدات ریاست قوه قضاییه از اولویت‌های دستگاه قضایی است، تاکید کرد: جلسات بسیار منظمی در طول سال داریم و در این نشست‌ها مشکلات فعالان اقتصادی بررسی می‌شود و علاوه بر این نشست ها، شخص ریاست کل دادگستری استان، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان از کارخانجات و واحد‌های تولیدی بازدید و مشکلات آن‌ها را کشف می‌کنیم و به درخواست‌های کارگران و مهندسان و متخصصان این حوزه‌ها رسیدگی می‌شود.


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال دو هزار و ۵۲۶ پرونده برای افراد متخلفی که به حقوق بیت المال دست درازی کرده اند، تشکیل شده است.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: در مجموع ۸۸۰ هکتار از اراضی دولت در سال ۱۴۰۱ از دست سودجویان و متخلفان خارج و به بیت المال اعاده شده است که کارشناسان ارزش این اراضی را بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند.


وی اظهارکرد: تعداد افرادی که در رابطه با تضییع حقوق بیت المال تحت تعقیب قرار گرفته اند، ۱ هزارو۴۷۰ نفر بوده است که برای این افراد پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی شده است.


رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی نیز از سیاست‌های قوه قضاییه به شمار می‌رود، تصریح کرد: در این شورا طی سال ۱۴۰۱ از تغییر کاربری ۳۲۳ هکتار زمین جلوگیری شده است.


رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت نیز در سال جدید در استان کرمان برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این جشنواره طی سه دوره به صورت موفق در استان برگزار شده و مورد توجه و تقدیر قوه قضاییه قرار گرفته است و به الگویی برای سایر استان‌ها نیز تبدیل شده است.


رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: پویش به عشق امام رضا (ع) می‌بخشم، نیز به مناسبت ولادت امام رضا (ع) طرح ریزی و اجرا شده است و تا سالروز ولادت امام رضا (ع) تلاش می‌شود از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود و کار جهادی برای جلب رضایت اولیای دم صورت گیرد.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: انتظار و توقع این است که رسانه‌ها نیز به فرهنگسازی پویش به عشق امام رضا (ع) می‌بخشم، کمک کنند.


وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه، تاکید کرد: اصحاب رسانه همواره یار و یاور خوبی برای دستگاه قضایی بوده اند و همواره تعامل، همراهی و دلسوزی خوبی از سوی رسانه‌ها در پیشبرد اهداف قوه قضاییه را بدور از حاشیه سازی مشاهده کرده ایم. 


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که تعامل همراهی بین دستگاه قضایی و رسانه‌ها می‌تواند یک معامله برد- برد باشد، تاکید کرد: آنچه از سوی رسانه‌ها مطرح شده است، پیگیری و مطالبه به حق و درست بوده است که جز سیاست‌های مورد نظر دستگاه قضایی به شمار می‌رود.


 


انتهای پیام/




تشریح آخرین وضعیت پرونده مربوط به سقوط بالگرد هلال احمر در استان کرمان

منبع: ایـلنا
? تشریح آخرین وضعیت پرونده مربوط به سقوط بالگرد هلال احمر در استان کرمان