تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی

طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در استان کرمان از امروز آغاز شد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در نشستی خبری  با اصحاب رسانه گفت: برای تامین ایمنی و امنیت غذایی شهروندان در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان […]

طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در استان کرمان از امروز آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در نشستی خبری  با اصحاب رسانه گفت: برای تامین ایمنی و امنیت غذایی شهروندان در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی تشدید می شود.

حسین رشیدیافزود: ستاد استانی مرکز و نیز ستادهای ادارات دامپزشکی شهرستانها در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، با هدف رعایت کامل دستورالعمل های ارسالی سازمان دامپزشکی و اجرای دقیق برنامه های نظارتی و عملیاتی با بهره گیری از تمام امکانات و تجهیزات موجود استان از تاریخ ۱۴ اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان(به مدت دوماه) فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح کلیه مراکز عرضه شامل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، کشتارگاه های دام و طیور، مراکز بسته بندی، قطعه بندی، رستوران ها، کبابی ها، سردخانه های استان وبه صورت مرتب مورد رصد و پایش بازرسین بهداشتی قرار می‌گیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان از انجام عملیات های بازرسی ۵۰ گروه ثابت و سیار دامپزشکی از ۸ صبح تا ۲۰ شب خبر داد و افزود: فعال بودن کشتارگاه های دام و طیور استان در ایام تعطیل در جهت تامین فرآورده های خام دامی مورد نیاز مردم در این ایام از جمله اولویت ‌های این طرح دو ماهه می باشد.

رشیدی با اشاره به اهمیت سلامت شهروندان تصریح کرد: در راستای تحقق امنیت و سلامت غذایی مردم طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان به صورت گشت های مشترک با ادارات مرتبط انجام می‌گیرد.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و … به شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا شماره ۳۲۱۱۰۰۱۶ -۰۳۴ تماس حاصل کنند.




تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی