تسهیلات دویست میلیونی برای طرح جهش مسکن را تصویب کرده ایم/ برنامه ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن را در برنامه داریم

علی اکبر سلطانی نژاد گفت: در سال گذشته میزان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کار مزد ۵ درصد بود که برای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هم اقدام کردیم که بانک ها ارایه تسهیلات با کارمزد ۵ درصد را تصویب کرده اند که به زودی اجرایی خواهد شد. به گزارش “فت فتو” صبح امروز علی اکبر […]

علی اکبر سلطانی نژاد گفت: در سال گذشته میزان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کار مزد ۵ درصد بود که برای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هم اقدام کردیم که بانک ها ارایه تسهیلات با کارمزد ۵ درصد را تصویب کرده اند که به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش “فت فتو” صبح امروز علی اکبر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه روز ملی مسکن گفت: بنیاد مسکن هم دستگاهی است که در دسترس مردم است و نقطه امید در این ۴۲ سال بوده است ابنابر این گر نقصی داشته باید رفع کند و اگر هم رشد داشته باید به ارتقاء این مسیر ادامه دهد.

وی ادامه داد: روستاهای ما همیشه مولد بوده اند و امروزه در برنامه ششم توسعه آباد سازی را از روستاها شروع کرده است ما هم باید برای تولید مضاعف روستاییان نقش موثری داشته باشیم هم در خصوص تامین زمین و خدمات مهندسی بر اساس دانش بنیان ارائه کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن در راستای شعار سال ما باید با دقت ویژه ای فعالانه مشکل مسکن را حل کنیم ، گفت: ۳۰ درصد از بخش اقتصاد مترصد از مسکن است و اکنون شعار رهبری مورد نظر ماست  که به صورت جدی پیگیر هستیم و اصل آن  ریل گذاری اقتصاد دانش بنیان در سایه توجه به روستاییان است تا  کار ویژه ایی در این مسیر انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در زمان امام راحل تحت عنوان حساب ۱۰۰ برای ساخت مسکن روستاییان این بنیاد مسکن بنا گذارده شد و اکنون ما نیز مسکن کم درآمد ها و اقدام ملی و جهش مسکن و بازسازی و ترمیم منازل مسکونی مناطقی که از بلایای طبیعی ضربه اساس دیده اند را هم در دستور کار داریم.

بنیاد برای جامعه ۳۰ درصدی و ۶۳ هزار روستا در کشور تلاش برتی فراهم ساختن مسکن تلاش می کنیم.۴۲ درصد از جمعیت استان در کرمان روستاها ساکن هستند و شهرهای زیر ۲۵ هزلر نفر هم روستاها را انجام می دهد و طرح هادی تغییر کاربری زمین را اجرا می کنند.
برای ماندن مردم در روستاها باید زیر ساخت ها و عمران روستایی صورت گیرند و خدمات تفریحی خوبی را اجرایی کنیم.
مسکن روستایی یک موضوع پیش ران است و در حال حاضر در استان کرمان تلاش ویژه ای شده است.

زیر ساخت هایی مانند بانک و یا تامین زمین امکان پذیر نیست که مورد مطالبه مردم است بنابر این سند روستایی و طرح منظومه روستایی را اماده و تدوین کرده ایم و کسانی که در عرصه اشتغال فعالیت می کنند این سند رو مورد استفاده قرار داده اند .
تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کار مزد ۵ درصد بود و برای ۲۰۰ میلیون تومانی هم اقدام کردیم که بانک ها ارایه تسهیلات با کارمزد ۵ درصد را تصویب کرده اند که به زودی اجرایی می شوند.

وی ادامه داد:در دهه ۶۰ و ۷۰ به صورت جدی طرح هادی اجرایی نشد و در دهه ۸۰ اکثر روستاها خالی شده بود و در روستایی اصلا طرح هادی را اجرایی نمی کردکه از دهه ۸۰ استارت آن زده شد.

طرح بازگشت افرادی که دوره خدمت شغلی آنها به پایان رسیده و به روستا باز گشته اند که در طرح هادی روستایی اصلا دیده نشده که تازه بازنگری طرح در حال اجراست.

۱۲ هزار واحد از ۲۰۰ هزار واحد سهم ما در ساخت و ساز بود که با برنامه ریزی تسهیلات ۲۰۰ میلیونی درخواست سهمیه ۱۵ هزار واحد مسکونی با متراژ ۶۰ متر را داده ایم که هنوز قطعی نشده است.

جانمایی فضاهای اموزشی در طرح های قبلی مسکن دیده نشده بود اما در جاهایی که طرح ها بزرگ مقیاس هستند زیر ساخت های آموزشی دیده شده است و برای کوچک مقیاس ها هم برنامه ایی تدوین شده است.

وی در ادامه گفت: توفیقات بنیاد در سند روستایی گفت: ما کار مشترکی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد است و طی طرح الحاق کار می کنیم و برای منازل نه حوزه کشاورزی است و سالی ۱۲ هزار سند می دهیم.

در خصوص طرح ملی جهش مسکن گفت: شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را ما بر عهده داریم و ما در شهر کرمان کم خانه می سازیم.

وی ادامه داد: ما با مشارکت مردم خانه می سازیم و قیمت مسکن را نمی توانیم مهار کنیم زیرا هم مصالح گران و قیمت آنها متغیر است و هم سوداگران مسکن قیمت را متورم می کند.  

روستای گنج آباد فرونشست شد اما خانه ها مقاوم سازی شده بودند و فرو نشست نداشتیم اما در خصوص سیل ها بازسازی ها شروع شده است.




تسهیلات دویست میلیونی برای طرح جهش مسکن را تصویب کرده ایم/ برنامه ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن را در برنامه داریم

منبع:آرمـان
? تسهیلات دویست میلیونی برای طرح جهش مسکن را تصویب کرده ایم/ برنامه ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن را در برنامه داریم