تسهیلات خرد، سبب ریزش آمار اشتغال پایدار می‌شود / استان کرمان جزو چهار استان امن در زمینه سرمایه‌گذاری است

سرپرست سازمان مدیریت استان کرمان گفت: هرچه تسهیلات به صورت خرد پرداخت می‌شود، سبب ایجاد اشتغال پایدار نمی‌شود. به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» محمدرضا وحیدی صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با پایش امنیت سرمایه گذاری در بهار سال جاری به بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداخت و […]

سرپرست سازمان مدیریت استان کرمان گفت: هرچه تسهیلات به صورت خرد پرداخت می‌شود، سبب ایجاد اشتغال پایدار نمی‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» محمدرضا وحیدی صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با پایش امنیت سرمایه گذاری در بهار سال جاری به بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداخت و گفت: براساس شاخص نماگر در دولت، استان کرمان رتبه یازدهم را دارد و همچنین در ثبات اقتصاد کلان کرمان در جایگاه هیجدهم و رتبه هفتم در تعریف و تضمین حقوق مالکیت و هزینه کرد، دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تاکید کرد: جایگاه استان کرمان در فرهنگ وفای به عهد و صداقت اول و در ثبات و پیش بینی مقررات اجرایی دهم است همچنین در شاخص نماگر شفافیت و سلامت اداری رتبه پانزدهم و در مصونیت جان و مال در رتبه سوم دریافت کرده است.

وی به تحلیل وضعیت بازار کار استان نیز پرداخت و گفت: برآورد جمعیتی استان کرمان ۳ میلیون ۴۱۳ هزار نفر است که ۹۸۸ هزار نفر آنها جزو جمعیت فعال هستند که تقریبا ۹۰۷ نفر شاغل و حدود ۸۱ هزار نفر  بیکار هستند.

وحیدی با اشاره به رتبه چهاردهم کرمان در نرخ بیکاری و در ادامه با مقایسه نرخ مشارکت استان امسال و سال گذشته عنوان کرد: نرخ مشارک پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و نرخ بیکاری استان نیز در این مدت نیز از ۱۱.۳ به ۸.۲ درصد رسیده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: نرخ مشارکت مردان کرمان و میانگین کشور تقریبا یکسان است و نرخ مشارکت زنان نسبت به میانگین کشوری پایین است و کرمان در زمینه نرخ مشارکت در جایگاه ۲۱ کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری بازار کار مردان استان کرمان ۴.۸ درصد است این درحالی است که میانگین کشوری حدود ۷ درصد است، بنابراین وضعیت بیکاری مردان کرمان نسبت به کشور بهتر است اما نرخ بیکاری بازار کار زنان کشور ۱۱.۴ درصد است که در کرمان ۲۷.۳ است.

سرپرست سازمان مدیریت و بر نامه ریزی استان کرمان رتبه استان کرمان در نرخ بیکاری جوانان ۱۸-۳۵ سال را ۲۶ اعلام کرد و تصریح کرد: ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی، ۲۲.۵ درصد در حوزه صنعت و ۳۸.۴ درصد در بخش خدمات است.

وحیدی در ادامه با اشاره به تعهد اشتغال استان کرمان تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان ناظر نهایی تحقق تعهد اشتغال بوده که در سال ۱۴۰۰، طرح اشتغال روستایی گزارش شده بود که ایجاد ۴۳ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده بود که براساس نظارت ما ۱۲ در صد آنها بیمه شده بودند و تقریبا ۲۵ درصد آنها شاغل شده بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر طبق اعلام مرکز آمار ۲۱ هزار شغل در استان ایجاد شده بود بنابراین باتوجه به بررسی های میدانی آمار اشتغال مقداری ریزش دارد زیرا هرچه تسهیلات خرد می‌شود، اشتغال پایدار ایجاد نمی‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




تسهیلات خرد، سبب ریزش آمار اشتغال پایدار می‌شود / استان کرمان جزو چهار استان امن در زمینه سرمایه‌گذاری است

منبع:آرمـان
? تسهیلات خرد، سبب ریزش آمار اشتغال پایدار می‌شود / استان کرمان جزو چهار استان امن در زمینه سرمایه‌گذاری است