ترمینال فرآوری پسته در ارزوئیه وجود ندارد/تحمیل هزینه به کشاورزان

کرمان – سرپرست جهاد کشاورزی ارزوئیه از عدم وجود ترمینال فرآوری پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: محصول شهرستان برای فرآوری به سایر مناطق استان منتقل می‌شود. یوسف پورعبدالله در گفتگو با مهر اظهارداشت: شهرستان ارزوئیه از مهمترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود و با توجه به وجود منابع آبی […]

کرمان – سرپرست جهاد کشاورزی ارزوئیه از عدم وجود ترمینال فرآوری پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: محصول شهرستان برای فرآوری به سایر مناطق استان منتقل می‌شود.

یوسف پورعبدالله در گفتگو با مهر اظهارداشت: شهرستان ارزوئیه از مهمترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود و با توجه به وجود منابع آبی و دشت حاصلخیز پتانسیل توسعه کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم کشت محصولات صادرات محور و اصلاح الگوی کشت برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود در منطقه گفت: در همین راستا توسعه کشت پسته در منطقه در دستور کار است و ۸۵۶ هکتار باغ پسته بارور در شهرستان وجود دارد که از هر هکتار ۳.۵ تن محصول برداشت می‌شود که شاهد بهره وری مناسبی در این زمینه هستیم.

وی از جمله مشکلات کشاورزان را سرمازدگی و افت میزان تولید در مقایسه با سال گذشته، افزایش هزینه‌های تولید و برداشت محصول و عدم وجود ترمینال ضبط و فرآوری محصول دانست و گفت: همین مساله موجب شده که کشاورزان هزینه اضافه حمل و نقل را نیز پرداخت کنند.

کد خبر ۵۳۰۵۴۰۸




ترمینال فرآوری پسته در ارزوئیه وجود ندارد/تحمیل هزینه به کشاورزان

منبع:مــهر
? ترمینال فرآوری پسته در ارزوئیه وجود ندارد/تحمیل هزینه به کشاورزان