تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تری برای عاملان حادثه تروریستی کرمان

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: انتقام سخت و پشیمان‌کننده همچون طوفان‌الاقصی از عاملان این جنایت خواسته همه ما است البته با تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تر را خواهیم گرفت که این تکلیف ما است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌و‌پرورش صبح امروز با حضور در مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای […]

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: انتقام سخت و پشیمان‌کننده همچون طوفان‌الاقصی از عاملان این جنایت خواسته همه ما است البته با تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تر را خواهیم گرفت که این تکلیف ما است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌و‌پرورش صبح امروز با حضور در مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با بیان این‌که حاج‌قاسم زمانی‌که فرمانده‌ای در جبهه جنگ بود یک فرد تلقی می‌شد اما وقتی که شهید شد به یک مکتب، روش، نگرش و به قله تربیتی ما تبدیل شد.

وی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی کلید تمام خوبی‌ها را عشق ورزیدن به مردم می‌دانست و کلیدواژه آن عشق به صلح، خوبی‌ها، خوبی‌کردن و خوب‌بودن و عشق مبتنی بر فطرت الهی بود، عشق که به‌خاطر آن شهید سلیمانی جان خودش را برای نجات مظلومان مسیحی، یهودی و آزادی و نه فقط مسلمانان به خطر می‌انداخت.

صحرایی عنوان کرد:حاج‌قاسم کسی بود که وقتی برای نجات مردم مظلوم کردستان عراق شتافت و آن‌ها را از چنگال داعش نجات داد، راهبه‌های مسیحی بر دیوارهای خود نوشتند ای مریم آرام بخواب فرزند زهرا ما را نجات داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال تحصیلی جاری «مدرسه قوی، ایران قوی»، اظهار کرد: پیام حاج‌قاسم یک‌صدا ایران بود، او به هیچ گروه و جناحی متعلق نداشت و همه را به اتحاد حول دشمن تشویق می‌کرد و امروز که دارای شهیدان نوجوان هستیم یادمان باشد که دشمن را خوب بشناسیم.

وی با تاکید بر این‌که سیلی کودکان و نوجوان دانش‌آموز ایران بر صورت استکبار فراموش نشدنی بود،۱۳ آبانی که امسال دهه نودی‌ها امسال رقم زدند همه را حیرت زده کرده بود، توضیح داد: انقلابی که دانش‌آموزان در مدارس برپا کردند نشان داده که حاج‌قاسم مکتبی است که در یکایک کلاس‌های درس این سرزمین پهناور جاری و ساری است.

صحرایی عنوان کرد: در هفتم دی‌ماه امسال مراسم سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی را در ۷۳۰ مدرسه برگزار کردیم که قله آن در کرمان بود و بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در سالن ورزشی شهدای کارگر گرد هم آمدند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حاج قاسم امروز دیگر نه به ایران، نه به شیعیان بلکه به همه آزادگان جهان تعلق دارد کلاس درس او از کرمان آغاز شده اما این کلاس درس در کرمان نخواهد ماند و در همه‌جا خواهد بود.

صحرایی معلم شهید و دانش‌آموزان شهید این حادثه را نمادی از نسل ظهور خواند و گفت: آن‌ها با این اقدام ناجوانمردانه، بزدلانه می‌خواهند مکتب حاج‌قاسم را خاموش کنتد، نور خدا با تف دهان خاموش شدنی نیست.
 
وی با تاکید بر این‌که مبادا گول آدرس دروغ دشمنان را بخوریم، توضیح داد: داعش  مسئولیت این اقدام ناجوانمردانه را پذیرفته است اما داعش یک اسباب‌بازی است و اسبابی است که آمریکا و اسرائیل آن را ساخته‌اند و از آن مراقبت می‌کند، همه عصبانیت آن‌ها از حاج‌قاسم این است که او داعش را از بین برد، امروز قاتل ۲۳ دانش آموز شهید اسرائیل و آمریکا و هر کسی از آن‌ها حمایت کند دستش به خون این شهدا آلوده است.
 
وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: خانواده شهدا بدانید سراسر کشور داغدار دانش‌آموزان عزیز هستند، به عنوان حامل پیام رئیس جمهور برای عرض تبریک و تسلیت در جمع شما آمده‌ام  و تقاص خون شهدا گرفته خواهد شد، نوری که این شهدا روشن کرده‌اند خاموش شدنی نیست.

صحرایی تشریح کرد: همان‌طور که یک روزی ۲۳ نوجوان  غیور ما در اسارت صدام قرار گرفتند و غیرت‌مندانه مقاومت کردند و بعد از بازگشت روایت‌شان تاریخی شد، کسانی که آن ۲۳ دانش‌آموز را روایت کردند این  ۲۳ دانش‌آموز و معلم شهید را نیز روایت کنند، این روایتگری بر همه ما تکلیف است، به فضل الهی سلسله مدارس فرزندان حاج‌قاسم را به نام هر کدام از این شهدای دانش‌آموز در کرمان خواهیم ساخت و نسل حاج‌قاسم را تربیت می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: «رفیق شهیدم» بر سر زبان یکایک دانش‌آموزان ما خواهد بود این کلاس همیشه زنده خواهد بود و این دانش‌آموزان همیشه حاضر، ناظر و شاداب در بین ما خواهند بود، این نشانه‌ای از حرکت ما در مسیر ظهور است.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت:  انتقام سخت و پشیمان‌کننده همچون طوفان‌الاقصی از عاملان این جنایت خواسته همه ما استو ما با تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تر را خواهیم گرفت که این تکلیف ما است.

انتهای خبر/پسند
 




تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تری برای عاملان حادثه تروریستی کرمان

منبع:آرمـان
? تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تری برای عاملان حادثه تروریستی کرمان