ترافیک شدید کرمان را قفل کرد/ دردسر سرویس مدارس برای مردم

کرمان – ترافیک شدید و در اکثر خیابانهای شهر کرمان این روزها مردم را کلافه کرده این در حالیست که تاکنون چاره ای برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است. فت فتو – گروه استان‌ها: این روزها شهر کرمان با پدیده جدیدی رو برو شده و آن هم ترافیک گسترده در اکثر معابر اصلی شهر […]

کرمان – ترافیک شدید و در اکثر خیابانهای شهر کرمان این روزها مردم را کلافه کرده این در حالیست که تاکنون چاره ای برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است.

فت فتو – گروه استان‌ها: این روزها شهر کرمان با پدیده جدیدی رو برو شده و آن هم ترافیک گسترده در اکثر معابر اصلی شهر است هر چند این ترافیک در همیشه ساعات پیک رفت و آمد در کرمان وجود دارد اما در سال جاری و با بازگشایی مدارس بر شدت ترافیک در ساعات رفت و آمد دانش آموزان افزوده می‌شود به طوریکه ترافیک از معابر اصلی به سمت اکثر خیابان‌های شهر گسترش یافته است.

عدم استقبال افرادی که قبل از شیوع کرونا در زمینه ایاب و ذهاب دانش آموزان در قالب راننده سرویس مدارس فعالیت داشتند این روزها دردسر بزرگی ایجاد کرده است، اکثر این افراد یا تغییر شغل داده‌اند و یا به دلیل بیماری کووید ۱۹ نگرانی‌های جدی به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی دارند.

عدم استقبال افرادی که قبل از شیوع کرونا در زمینه ایاب و ذهاب دانش آموزان در قالب راننده سرویس مدارس فعالیت داشتند این روزها دردسر بزرگی ایجاد کرده است

کافیست با آژانس‌های مسافر درون شهری کرمان و یا افرادی که از قبل در این زمینه فعال بودند تماس بگیرید، به دلیل تقاضای بسیار بالای والدین دانش آموزان اکثر تاکسی‌ها و تاکسی تلفنی‌های شهر در این ساعات اشغال می‌شوند و در نتیجه والدین با خودروهای شخصی در خیابان‌های حضور می‌یابند و اکثر خودروهای تک سرنشین و یا دو سرنشین است.

ترافیک شدید <a href=کرمان را قفل کرد/ دردسر سرویس مدارس برای مردم” src=”https://media.mehrnews.com/d/2017/09/19/3/2578502.jpg”>

کرونا موجب تغییر شغل برخی از راننده‌ها شده است

با یکی از مدیران آژانس‌های مسافربری شهری کرمان در این همین زمینه به گفتگو نشستیم، وی افزود: راننده‌ها ترجیح می‌دهند به فعالیت روزانه خود ادامه دهند چون اکثراً داخل خودرو را با پلاستیک کاور کرده‌اند و با تعداد محدودی مسافر، خیال راحت تری در خصوص عدم ابتلاء به کرونا دارند.

محمد ابراهیمی ادامه داد: اکثر راننده سرویس‌ها بانوان و یا راننده‌هایی بودند که در شهر مسافرکشی می‌کردند اما آنها هم تمایلی به اشتغال در این زمینه ندارد و به ناچار آموزش و پرورش به سمت استفاده از تاکسی‌ها و آژانس‌ها متمایل شده و ما هم ظرفیت محدودی داریم و البته در ساعات تعطیلی و آغاز فعالیت مدارس سرویس دهی به مسافران عادی روزانه هم مختل می‌شود.

وی گفت: اکثر افرادی هم که مینی بوس داشتند یا خودروی خود را بعد از شیوع کرونا فروخته‌اند و یا از ابتدای سال با سازمانهای دیگر قرار داد بسته‌اند اما مساله اصلی این است که نمی‌توان فاصله گذاری را در سرویس‌های مدارس رعایت کرد و سهمیه بنزین هم مشخص نیست و این کار برای راننده‌ها برای یکی دو ماه به صرفه نیست.

رافیک در مکان‌هایی که چندین مدرسه در کنار هم قرار گرفته‌اند وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند این در حالیست که به خصوص در مراکز اصلی شهر این مساله فراوانی بالایی دارد

ترافیک در مکان‌هایی که چندین مدرسه در کنار هم قرار گرفته‌اند وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند این در حالیست که به خصوص در مراکز اصلی شهر این مساله فراوانی بالایی دارد و حتی جای پارک برای توقف خودروها برای سوار کردن دانش آموزان نیست و همین مساله موجب قفل شدن ترافیک و معطلی چند ساعته مردم عادی در ترافیک سنگین می‌شود.

محمد حسن زاده شهروند کرمانی می‌گوید: هر چه تلاش کردم کسی را برای سرویس مدارس نیافتم، برخی از والدین که هم مسیر هستند با همکاری یکدیگر فرزندانشان را جابجا می‌کنند اما بسیاری هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

مشکل مضاعف کارمندان برای جابجایی دانش آموزان

وی افزود: هر روز باید از محل کارم مرخصی ساعتی بگیرم و در این زمینه هم با مشکل و توبیخ مواجه شده‌ام.

وی گفت: مسیر ۱۵ دقیقه‌ای از چهار راه باغ ملی کرمان تا انتهای خیابان خورشید را حداقل یک ساعت باید در ترافیک باشم و این جدا از زمانی است که برای یافتن جای پارک باید سپری کنم.

حسن زاده گفت: مسئولان باید از ظرفیت‌های مختلف ادارات برای راه اندازی سرویس‌های مدارس بهره ببرند.

مسئولان برای فاصله گذاری و سرویس مدارس راهکار ندارند

زهرا اکبری نیز گفت: بعد از دو سال مدارس ناگهانی باز شد و هیچ برنامه ریزی نشده است، در این ترافیک سنگین باید همه سهمیه سوخت ماهانه را استفاده کنیم و متأسفانه حضور مأموران راهنمایی و رانندگی هم پر رنگ نیست.

وی افزود: مسئولان فقط اصرار بر بازگشایی دارند اما نه برای فاصله گذاری در مدارس کاری می‌کنند و نه برای رفع مشکل سرویس‌های مدارس که این مساله سوال برانگیز است.

ترافیک شدید <a href=کرمان را قفل کرد/ دردسر سرویس مدارس برای مردم” height=”413″ src=”https://media.mehrnews.com/d/2022/04/09/3/4112749.jpg” width=”620″>

وی افزود: خودروهای سازمان تاکسی رانی به دلیل کرونا حداکثر سه دانش آموز را سوار می‌کنند و خودروهای شخصی هم استقبال نکرده‌اند و افرادی هم اقبال دارند خودروها به شدت شلوغ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در خصوص فعالیت سرویس‌های مدارس گفت: تمام تلاش خود را برای حل مشکل سرویس مدارس انجام داده‌ایم و در حال برنامه ریزی بیشتر هستیم.

رضا رضایی افزود: جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شده است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط این مشکل کاهش یابد.

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و با همکاری والدین و برنامه ریزی مسئولان امیدواریم این دو ماه مدیریت شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز در گفتگو با فت فتو اظهارداشت: جلسات مکرری با پلیس راهور برای کاهش مشکلات برگزار شده است و تدابیری هم اندیشیده شده که امیدواریم به کاهش ترافیک منجر شود.

محسن منوچهری افزود: در این مدت کوتاه از مدارس والدین و دستگاه‌های مختلف باید با همکاری بیشتر در زمینه حل مشکل ترافیک و ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند.

وی از والدین خواست با توقف خودروها در مقابل مدارس از ایجاد گره ترافیکی خودداری کنند و در نزدیک ترین مکان ایمن در نزدیکی مدارس توقف کنند.

عدم ساختار شهری استاندارد به خصوص در زمینه معابر شرقی و غربی در شهر کرمان، عدم ساختار مناسب خیابان‌های اصلی به خصوص در خیابان شریعتی که یک طرفه است، نبود سرویس رفت و آمد کافی برای مدارس و همزمانی تعطیلی مدارس با ادارات دولتی بر حجم مشکلات افزوده است.

کد خبر ۵۴۶۵۲۸۷




ترافیک شدید کرمان را قفل کرد/ دردسر سرویس مدارس برای مردم

منبع: مــهر
? ترافیک شدید کرمان را قفل کرد/ دردسر سرویس مدارس برای مردم