تخفبف ۳۰ درصدی اخذ پروانه‌ساخت برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام

شهردار کرمان گفت: ما همراه و حتی پیش قدم اجرای طرح ملی مسکن هستیم و تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام نیز احیاء شده است اما ستاد برای استفاده مراجعه نکرده است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «فت فتو»؛صبح امروز هفتادونهمین نشست علنی شورای شهر […]

شهردار کرمان گفت: ما همراه و حتی پیش قدم اجرای طرح ملی مسکن هستیم و تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام نیز احیاء شده است اما ستاد برای استفاده مراجعه نکرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «فت فتو»؛صبح امروز هفتادونهمین نشست علنی شورای شهر کرمان با حضور اکثریت اعضاء و شهردار کرمان برگزار شد و مصوبات زیادی مورد مباحثه و بررسی قرار گرفت.

بعد از اتمام مصوبات امروز نوبت به گزارش کار کمیسیون‌ها رسید، اما قبل از ارائه گزارش شهردار کرمان به شفاف‌سازی در خصوص تعلیق پروژه چهار هزار و صد واحدی ستاد اجرایی فرمان امام با دستور قضایی در هفته گذشته پرداخت و گفت: در خصوص پروژه چهارهزار واحدی نهضت ملی مسکن ۲ نکته مهم قابل‌طرح است.
 

شهرداری کرمان مشتاق اجرای طرح های ملی مسکن است 

سعید شعرباف ادامه داد: به‌صراحت اعلام می‌کنیم که در این پروژه چه در زمان شهردار سابق برادر عالم زاده و چه در دوره فعلی به‌جز در یک هفته اخیر، هیچ‌گاه این پروژه از سمت‌وسوی شهرداری دچار خلل به لحاظ اجرا نشده بود.
 
وی افزود: درحالی‌که این پروژه در ابتدای امر حتی پروانه‌های اولیه، تأییدیه نظام‌مهندسی و بسیاری از مجو زات لازم را نداشت، ضمن اینکه مصوبه شورا را نیز برای تخفیف نداشت، اما جهت اخذ پروانه مبلغی به‌صورت علی‌الحساب گرفته‌شده بود که پروژه به مرحله اجرا درآید.
شهردار کرمان اذعان کرد: رفع موانع مسکن‌سازی کار مهمی بود و پیگیری‌های زیادی از سوی شهرداری انجام‌شده است، با توجه به اینکه الآن بناست تا این پروژه در سطح هزار و ششصد واحد توسعه پیدا کند و برسد به چهار هزار عدد بعدی اما ابلاغ قانون درآمدهای پایدار که درواقع تخفیفات را«کان لم یکن» کرده بود، این مسیر دچار اشکال شده بود.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری‌هایی که خود ما از سوی شهرداری انجام دادیم؛سبب شد در شورای شهر منجر به صدور مصوبه تخفیف قبل از ابلاغ درامدهای پایدار شود و عملاً این قانون را دوباره احیا کرد، برای این پروژه، ما از دوستان در ستاد خواهش کردیم که تعیین تکلیف بخش قبلی مربوط به پروانه هزار و صد  واحدی گذشته را هر چه سریع‌تر انجام دهند.
 
وی ادامه داد: ما خواستیم از عوامل ستاد اجرایی فرمان امام که فیش قبلی که به‌صورت علی‌الحساب در مرحله شروع به کار پرداخت‌شده بود را که منجر به ساخت فونداسیون هزار واحد شده بود و حوزه محاسبات مالی آن صورت نگرفته بود، را دردستورکار قرار دهند و بسیار در این زمینه پیگیری کردیم هم شهردار منطقه هم خود بنده که بارها شخصاً تماس گرفتیم و البته اعلام آمادگی کردند اما هنوز این امر بلاتکلیف مانده است و عملاً به تعهداتشان نسبت به مفاد قراردادهای شهرداری عمل‌نکرده‌اند.
 
شهردار بابیان اینکه اسرار خود ما هست که هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف اسناد این پروژه صورت گیرد، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند که تا همین سه چهار روز هم طرح متوقف نشود و تعیین تکلیف بخش قبلی کار را بابت هزار واحد انجام دهند زیرا مساعدت جدی هم شده است، ضمن اینکه ما مبلغی را که به‌عنوان مبلغ علی‌الحساب پروانه واریز کرده‌اند را به این عنوان محسوب نکرده بلکه معادل تعداد پروانه‌های صادرشده بر اساس سال ۹۲ محسوب کردیم و مابقی پروانه‌ها را با سی درصد تخفیف نیز انجام خواهیم داد.
 
وی اذعان کرد: ما در پروژه جدیدی که در انتهای شهرک صنعتی نیز برنامه‌ریزی‌شده و کار آن را با استاندار پیگیری کرده‌ایم و در حال انجام است، امیدواریم به‌زودی کلنگ آن نیز زده شود که در هر دو مورد تخفیف قابل‌توجهی را شهرداری کرمان با همکاری شورای شهر برای رشد پروژه‌های جهش ملی مسکن اعمال می‌کند.
 

ترافیک سطح شهر وضعیت نامطلوبی دارد

در ادامه رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان تصریح کرد: معضل ترافیک در شهر کرمان بسیار بغرنج شده است.

منصور ایران‌منش گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه کوتاهی‌هایی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه عوامل متعددی در بروز این شرایط نقش دارند، افزود: دو عامل بسیار تأثیرپذیر بر تشدید ترافیک وجود دارد؛ عدم حضور مأموران راهنمایی رانندگی و عملیات زیرساختی، ترافیک ساز شده‌اند.
 
 ایران‌منش گفت: در سطح شهر در ساعات پیک ترافیک مامورراهنمایی و رانندگی حضور ندارد و به این دلیل، دردسر زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های زیرساختی که بعضاً شهرداری هم در آن دخیل است، صدور مجوزهایی است که برای حفاری‌های پروژهٔ فاضلاب شهر به‌ویژه در معابر اصلی صادر می‌شود که باید پیمانکاران متعهد شوند تا به‌صورت اضطراری در دو یا سه نوبت‌کار کنند تا ترافیک موجب آزار شهروندان نشود.
 
ایرانمنش تاکید کرد: در نقطهٔ حساسی مثل پارک نشاط حفاری انجام‌شده اما کار با سرعت پایینی پیش می‌رود و حتی در برخی روزها کارشان تعطیل است، بنابراین از شهردار می‌خواهیم اگر پیمانکاری کم‌لطفی می‌کند مجوز کار دوباره به این اشخاص داده نشود.

وی گفت: امیدواریم ازاین‌پس، با حضور جدی‌تر و بیش‌تر مأموران به‌ویژه در ساعات پیک، شاهد وضعیت بهتری در ترافیک شهر باشیم.

ایران‌منش ادامه داد: یکی از موضوعات جدی که به روان‌سازی ترافیک می‌تواند کمک کند خط‌کشی معابر است و نمی‌دانیم خرید ماشینی که قرار بود خط‌کشی انجام بدهد به کجا رسیده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان بیان کرد: طرحی که در مجلس مطرح است تا حمایتی از نیروهای شرکتی صورت گیرد، خواهشمندیم که شهرداری در این زمینه پیشگام شود چراکه نیروهای شرکتی هیچ امنیت شغلی ندارند و با این وضعیت تورم و اقتصادی نیاز است هرچه زودتر این طرح اجرایی شود.

تایید خواهرخواندگی کرمان با بصره و بعلبک

در ادامه نایب‌رئیس شورای شهر کرمان به خواهرخواندگی مقاومت شهر کرمان اشاره کرد و گفت: بصره در عراق و بَعلبَک در لبنان شهرهایی هستند که در اولویت پیگیری برای خواهرخواندگی کرمان قرار دارند.

محمدرضا کومساری افزود: بصره یکی از صنعتی‌ترین و اقتصادی‌ترین شهرهای کشور عراق است که با شهر کرمان شباهت‌های زیادی دارد و شهری تاریخی است که مساجد و بناهای تاریخی زیادی دارد، جمعیت غالب آن شیعیان هستند و ارتباطات اقتصادی خیلی خوبی می‌توان بین کرمان و بصره برقرار کرد.

وی ادامه داد: شهر بعلبک نیز در لبنان هم از شهرهای تاریخی است و گردشگر و جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد، همچنین، بصره زادگاه شهید ابو مهدی المهندس و بعلبک زادگاه و مدفن شهید عباس موسوی مؤسس حزب‌الله است.

نایب‌رئیس شورای شهر کرمان گفت: شهرهای دیگری ازجمله تو رین ایتالیا و از دیگر کشورها نیز در دستور کار است که امیدواریم در این دوره از شورا دو تا سه توافق‌نامهٔ خواهرخواندگی به امضا برسد.

وی دربارهٔ دلیل در اولویت قرار دادن بصره و بعلبک برای خواهرخواندگی کرمان نیز توضیح داد: فضای شهر کرمان که شهری تاریخی و فرهنگی است، بعد از شهادت سردار سلیمانی به شهری زیارتی تبدیل‌شده است، با واقع‌شدن مزار سردار، کرمان به جهان شهر مقاومت یا پایتخت مقاومت در کشور یا تمامی نقاط جهان معروف شده است.

کومساری افزود: شکل گردشگری نیز تغییر کرده و از فضاهای تاریخی و طبیعی بیش‌تر به سمت زیارتی سوق داده‌شده است.

وی بابیان اینکه پیش‌ازاین، توافقات اولیه با آرماویر ارمنستان برای خواهرخواندگی با کرمان صورت گرفته است، اظهار کرد: در بهار سال آینده گروهی از کرمان به ارمنستان می‌روند و تفاهم‌نامه منعقد می‌شود
 
نایب‌رئیس شورای شهر کرمان گفت: تأکید ما بر این است شهرهای تاریخی دارای موضوع مقاومت و شهرهایی که در مسائل اقتصادی ظرفیت‌های خوبی دارند نیز به‌عنوان خواهرخوانده معرفی شوند که بصره و بعلبک براین اساس در اولویت قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه گروه گردشگری شورا بر ارتباط کرمان با مراکز سایر استان‌ها نیز تأکید دارد، افزود: دبیرخانه دائمی برای پیگیری موضوع خواهرخواندگی هرچه زودتر باید در شهرداری کرمان راه‌اندازی شود.

در بودجه سال جاری بانوان نادیده گرفته شدند

 دیگر عضو شورای شهر از عدم توجه به مقوله بانوان اشاره کرد و گفت: سال گذشته به علت رشد یک‌باره حقوق و دستمزدها عملاً برنامه‌های مربوط به حیطه بانوان ملغی شدند.
عشرت کردستانی ادامه داد: درحالی‌که برنامه‌های زیادی را برای ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی بانوان طراحی‌شده بود اما متأسفانه مورد غفلت قرار گرفت گرچه برای ساخت پارک فرا تفریحی بانوان فعالیت‌هایی صورت گرفت اما بودجه لازمان باید در بودجه سال هزار و چهارصد و دو لحاظ شود و حتماً دیده شود.

انتهای خبر/طهماسبی
 




تخفبف ۳۰ درصدی اخذ پروانه‌ساخت برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام

منبع:آرمـان
? تخفبف ۳۰ درصدی اخذ پروانه‌ساخت برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام