تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به یک گروه مردمی در شورای شهر کرمان حاشیه‌ساز شد

کرمان – فت فتو – بحث بر سر اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای نخستین‌بار به یک گروه مردمی، محور جنجال و ایجاد حاشیه در نشست این هفته صحن علنی شورای شهر کرمان بود. به گزارش خبرنگار فت فتو، تخصیص این اعتبار در شرایطی در صحن علنی شورای شهر کرمان مطرح شد که سه نشست کمیسیون […]

کرمان – فت فتو – بحث بر سر اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای نخستین‌بار به یک گروه مردمی، محور جنجال و ایجاد حاشیه در نشست این هفته صحن علنی شورای شهر کرمان بود.

به گزارش خبرنگار فت فتو، تخصیص این اعتبار در شرایطی در صحن علنی شورای شهر کرمان مطرح شد که سه نشست کمیسیون فرهنگی در داخل و خارج از شورا با هفت رای، پرداخت این اعتبار را مصوب کرده بود.

اما آنطور که در جلسه شورا مشخص یا اعلام شد شهردار کرمان بی اطلاع از این مصوبه بود و برخی از اعضای شورا نیز تخصیص این اعتبار را به گروهی مردمی ذیل ستاد غدیر استان غیرقانونی می دانستند و با مصوبه شدن آن در صحن علنی شورا مخالفت کردند.

موضوع پرداخت این اعتبار انجام برنامه های مرتبط با ایام غدیر اعلام شد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان در این خصوص گفت: طرح های خوبی برای بزرگداشت غدیر ارائه شده و یکی از این طرح ها پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به ستاد مردمی غدیر در محلات مختلف کرمان بود که به تصویب کمیسیون فرهنگی رسید.

عشرت کردستانی افزود: بزرگداشت روز غدیر برای شورای اسلامی شهر کرمان بسیار حایز اهمیت است لذا جای کار بیشتری در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس جشن غدیر در ۱۸ نقطه شهر کرمان و برنامه نهایی در پارک مادر کرمان برگزار می‌شود ضمن آنکه در ۳۰ نقطه کرمان موکب و ستادهای مردمی برپا می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: اجرای این طرح بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد که بخش خصوصی بیش از نیمی از آن را هزینه می‌کند و گروه مردمی مابقی آن را از شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان طلب کرده است. 

علیرضا نادری رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: ابتدا بایستی محل تامین اعتبار و بودجه این طرح مشخص شود که اعضای شورا ردیف سایر را معرفی کردند لذا بایستی ابتدا ببینیم که این بخش اعتباری دارد یا خیر؟

عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان گفت: ستاد رسمی و قانونی غدیر به ریاست امام جمعه کرمان طی سال‌های قبل پیشنهادهایی را به شورای اسلامی شهر ارائه می کرد اما پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای اولین بار است که توسط ستاد مردمی درخواست می شود.

حسین چناریان افزود: همه ما وظیفه داریم که از مراسم غدیر پشتیبانی کنیم.

فتح الله مویدی عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم که از مخالفان این مصوبه بود در این خصوص گفت: ستاد غدیر خود متولی های فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز فرهنگی را دارد که اعتباری خاص برای این حوزه می‌گذارند. 

وی یادآور شد: در کرمان برخی افراد حتی پول خرید نان را ندارند و ما مبلغ عوارض را از آنان دریافت می کنیم اما ۵۰۰ میلیون تومان رقم کمی نیست که می خواهیم به برنامه ای اختصاص دهیم که خود متولی دارد.

مویدی ابراز داشت: پیشنهاد می کنم یک جشن در مصلای امام علی (ع) برای روز غدیر گرفته شود و تبلیغات گسترده کنیم و شهرداری تمامی هزینه های آن را پرداخت کند اما پرداخت هزینه به یک گروه مردمی که برای شورا شناخته شده نیست، منطقی به نظر نمی رسد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه شهرداری خود برنامه های متنوعی برای این روز در نظر دارد که آن را اجرا می کند، پس لزوم پرداخت اعتبارات خارج از آن ضرورتی ندارد.

محمدرضا کمساری عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: ما ماموریت اصلی اجرای برنامه های غدیر را داریم زیرا به نظر می رسد این روز درحال فراموش شدن است که باید از آن مراقبت کنیم تا تخصیص اعتبارات برای فعالیت ها به سمت جناح خاصی نرود.

وی با تاکید بر اینکه گروه مردمی اعلام شده، جناح خاصی ندارد لذا درخواست گروه های مردمی باید مسیر قانونی خود را طی کند ادامه داد: موافق اصرار در این فضا نیستم اما طرح ها باید در روال قانونی مطرح شوند.

مویدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان همچنین گفت: برخی اعضای شورا به صورت زنجیره ای کار می کنند و با زد و بند می خواهند اعتبارات را از مسیر واقعی خود خارج کنند چون از آن نفع می‌برند؛ اگر جنازه من را از شورا بیرون ببرند به مردم خواهم گفت که در شورا چه می گذرد.

وی ادامه‌داد: اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان که به بهانه جشن غدیر می خواهید از حساب شهرداری خارج کنید مال کسانی است که به نان شب محتاجند.

نادری رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: تخصیص اعتبارات از راه قانونی نظمی دارد که باید بر این اساس عمل شود و شهرداری باید ابتدا بگوید که آیا اعتباری در این حوزه وجود دارد؟.

وی افزود: با فریاد زدن کاری از پیش نمی رود و صدای بلند ممکن است حرفی را ساکت کند اما مضراتی هم دارد.

علی بابایی نایب رییس شورای اسلامی کرمان نیز گفت: ۲ جلسه برای تخصیص اعتبار به گروه مردمی غدیر در شورا و یک جلسه در خارج از شورا برگزار شده و این ستاد مردمی غدیر توسط دفتر امام جمعه مصوب شده و زدن برچسب سیاسی به این گروه نهایت بی انصافی است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمان سال‌ها به ستاد رسمی غدیر کمک می کند اما کمک به برنامه های مردمی این روز برای نخستین بار است اما سیاست ما تقویت گروه های مردمی است.

محمد امینی زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: خیلی وقاحت می‌خواهد به یک جریان مردمی انگ سیاسی بزنیم، بله کار سیاسی ما تقویت جریان انقلابی در شهر کرمان است که سال‌ها با حضور شما(خطاب به مویدی عضو شورا) در شهر اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: ما با انگ زدن از میدان خارج نمی شویم، با هدف تقویت گروه های انقلابی وارد شورا شدم و این جریان بدون کمک شورا هم مسیر قانونی خود را طی می کند.

امینی زاده افزود: در نشست کمیسیون فرهنگی شورا با اعضای ستاد مردمی غدیر، تخصیص این اعتبار مورد قبول معاون فرهنگی شهردار و اعضای کمیسیون مربوطه قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: مصوبه کمیسیون فرهنگی برای حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی از گروه های مردمی ردیف های مالی مشخصی دارد که در این ردیف یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار داریم که فقط ۱۰ درصد آن قبلا هزینه شده است.

چناریان عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه های محله محور و مردمی گفت: هیچ کس با برگزاری برنامه های عید غدیر مخالف نیست اما باید ردیف و محل اعتبارات هم مشخص شود.

وی افزود: در ۲ جلسه کمیسیون فرهنگی شورا درون شورا حضور داشتم اما از نشست خارج از شورا بی اطلاع هستم.

چناریان تصریح کرد: گروه مردمی ستاد غدیر استان کرمان ابتدا پیش بینی کرد که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای برنامه‌ها هزینه می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان خاطرنشان کرد: امینی‌زاده عضو شورا در آن نشست گفت که من فکر می‌کنم بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه بشود و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان هم اعلام کرد ما از محل اعتبارات فرهنگی نمی‌توانیم این هزینه را تامین کنیم که در نهایت مقرر شد در قالب مصوبه به صحن علنی شورا وارد شود.

اکثریت اعضای شورا در نهایت مقرر کردند که طی نشستی عمومی و فوق‌العاده در هفته جاری این برنامه مورد بحث و بررسی کارشناسی واقع شود.

سد معبر در بازار 

مویدی عضو شورای اسلامی شهر کرمان همچنین با اشاره به مشکل دیگری در شهر گفت: چند بازار قدیمی کرمان مشکل سد معبر دارند و در بازار مظفری کرمان برخی اتباع بیگانه حاکم شده اند که با مردم به بد رفتار و حتی سد معبر می کنند.

وی ادامه داد: شهرداری باید مغازه ها و اصناف این بازار را شماره و پلاک گذاری کند تا تخلفات به نام افراد ثبت شود.

مویدی ابراز داشت: حوزه خدمات شهری شهرداری کرمان پذیرفته که این کار را انجام دهد زیرا انجام پلاک گذاری نیاز به مصوبه کمیسیون تطبیق ندارد و وظیفه شهرداری است.

صادر نشدن پروانه ساختمانی برای یک واحد تجاری

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در ادامه نشست گفت: یک واحد تجاری واقع در نزدیکی بازار تاریخی کرمان(قدمگاه) سال ۸۲ عوارض و هزینه صدور پروانه ساختمانی را پرداخت کرده اما شهرداری به علت یک چک پروانه را صادر نکرده است.

منصور ایرانمنش ادامه داد: موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح و رای بر برائت سازنده ساختمان داده شد.

وی افزود: متاسفانه شهرداری عوارض و پول را دریافت کرده اما پروانه ای صادر نکرده است و این فرد دیگر سال‌هاست که به دنبال پروانه نرفته لذا پروانه این واحد بایستی صادر شود.

به گزارش فت فتو همچنین تعرفه عوارضی ۱۴۰۱ و ممیزی ناشی از عوارض ارزش افزوده نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.




تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به یک گروه مردمی در شورای شهر کرمان حاشیه‌ساز شد

منبع: ایرنـا
? تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به یک گروه مردمی در شورای شهر کرمان حاشیه‌ساز شد