تحویل کبک وحشی سرگردان با کمک دانش آموز منوجانی

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست منوجان گفت: یک قطعه کبک وحشی سرگردان در منطقه مسکونی منوجان با کمک دانش آموز دوستدار محیط زیست تحویل داده شد. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، عبدالوهاب مرشدی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منوجان گفت: یک قطعه کبک وحشی سرگردان در منطقه مسکونی شهرستان منوجان با کمک دانش آموز حسین […]

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست منوجان گفت: یک قطعه کبک وحشی سرگردان در منطقه مسکونی منوجان با کمک دانش آموز دوستدار محیط زیست تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، عبدالوهاب مرشدی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منوجان گفت: یک قطعه کبک وحشی سرگردان در منطقه مسکونی شهرستان منوجان با کمک دانش آموز حسین سالاری دوستدار محیط زیست تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شد.

او با تشکر از این اقدام انسان دوستانه افزود: این پرنده بعد از تیمار و اطمینان از صحت و سلامت در زیستگاه اصلی خود رهاسازی خواهد شد.

تحویل عقاب صحرایی به محیط زیست سیرجان

صادق خزیمه، مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: یک بهله عقاب صحرایی آسیب دیده به این اداره تحویل داده شد.

او افزود: مهدی نوری نسب و عبدالرضا تاج آبادی در طبیعت اطراف سیرجان پرنده‌ای بزرگ جثه را در حالی مشاهده می‌کنند که بر زمین افتاده توانایی حرکت ندارد سپس با تهیه فیلمی کوتاه به سمت جانور می‌روند و در نهایت این گونه جانوری را سریعا به اداره محیط زیست انتقال می‌دهند.

خزیمه ضمن تقدیر از این دوستداران طبیعت تصریح کرد: این عقاب صحرایی پس از گذراندن دوره بازپروری با اطمینان از سلامت کامل در طبیعت رهاسازی خواهد شد.

خزیمه افزود: عقاب صحرایی با نام علمی Aquila nipalensis و با ۷۸سانتی متر طول از جوندگان، پرندگان، خزندگان تغذیه می‌کند و گاهی به لاشه خواری هم روی می‌آورد، طول بال هایش وقتی که کاملا باز باشند به بیش از دو متر هم می‌رسد و در مناطق وسیعی از کشور به صورت مهاجر عبوری دیده می‌شود.

انتهای پیام/س




تحویل کبک وحشی سرگردان با کمک دانش آموز منوجانی

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? تحویل کبک وحشی سرگردان با کمک دانش آموز منوجانی