تحلیل امام جمعه کرمان از مقاومت در فلسطین: جبهه سنگ به جبهه موشک تبدیل شده است

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز فلسطین قوی و رژیم غاصب اسرائیل ضعیف است و نیروهای مقاومت از نظر کمیت و کیفیت قوی تر از قبل هستند. فاصله جبهه مقاومت با دیروز قابل توجه است و جبهه سنگ تبدیل به جبهه موشک شده است. حجت الاسلام و المسلمین […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز فلسطین قوی و رژیم غاصب اسرائیل ضعیف است و نیروهای مقاومت از نظر کمیت و کیفیت قوی تر از قبل هستند. فاصله جبهه مقاومت با دیروز قابل توجه است و جبهه سنگ تبدیل به جبهه موشک شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز ۲۵ فروردین ماه در خطبه های وحدت بخش نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا اظهار کرد: یکی از موثرترین برنامه های تربیتی در نگاه دینی، برنامه های عملی است زیرا عمل حکایت از ایمان عمیق دارد.

او ادامه داد: اگر بخواهیم در تربیت موفق باشیم باید عمل را جدی بگیریم و در طول تاریخ همیشه انبیاء الهی و اولیای خدا یکی از تلاش هایشان این بود که الگوهایی در جامعه برای انسان ها تربیت کنند تا سرمشق زندگی آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان الگوی رفتاری و گفتاری پیامبر صلی الله علیه واله برای همگان را حجت دانست و بیان کرد: پیغمبر در همه صحنه های جنگ و در میدان های سخت همواره در کنار سپاهیانش بود و در کارهای معمولی روزانه نیز در کنار آنها بود.

او افزود: پیامبر صلی الله علیه واله روی زمین می نشست و معمولی بود و در جایگاه خاصی نمی نشست، کفش خود را خود وصله می زد و لباسش را خودش می دوخت و ایشان الگوی عملی برای جامعه انسانی و بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که برخی عمل نمی کنند چون نمی دانند و برخی ها می دانند اما عمل نمی کنند، اظهار کرد: موظف و مکلفیم تا تمام همت خود را برای نزدیکی علم و عمل به کار گیریم لذا اگر علم رشد کند انسان وسع بیشتری پیدا می کند و تکلیف نیز به همین میزان افزایش می یابد و اگر در جایی علم رشد کند و عمل ثابت بماند فرد را به تخلف و فسق می کشاند.

او تصریح کرد: اگر به آنچه می دانستیم عمل می کردیم، تربیت مهجور نبود و وقتی علم و عمل با یکدیگر فاصله پیدا کند تربیت زمین گیر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن گرامیداشت دهه ارتش گفت: امروز ارتش در ماموریت های خود محیا و آماده است و به وظیفه خود به خوبی عمل می کند.

او با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: فلسطین در جغرافیای جهان امروز، منطقه فوق العاده استراتژیکی است و محل تلاقی سه قاره بزرگ آفریقا، آسیا و اروپاست. از نظر معنوی نیز مهد پیامبران بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: مسجد الاقصی که در این سرزمین قرار دارد مورد احترام سه دین (مسیحیت، یهودیت و اسلام) است و کسانی دستور اشغال فلسطین را دادند و اشغالگران را به رسمیت شناختند که بمب های ممنوعه را بر سر مردم در هیروشیما و ناکازاکی فروریختند.

او با یادآوری تاریخ فلسطین افزود: انگلیسی ها و آمریکایی ها اولین کسانی بودند که رژیم منحوس اسرائیل را به رسمیت شناختند تا پایگاه سیاسی و امنیتی برای نفوذ کشورهای استعماری به وجود بیاورند.

امام جمعه کرمان با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، عنوان کرد: اولین ندای دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را امام راحل آغاز کرد.

او از خدمات انقلاب اسلامی به مردم فلسطین سخن به میان آورد و اظهار کرد: ذات انقلاب اسلامی روحیه امید و مبارزه و انتظار پیروزی برای مردم فلسطین را تقویت و زنده کرد و مردم فلسطین متوجه شدند که با مقاومت و جهاد، پیروزی در دسترس است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: اعلام روز جهانی قدس اقدام بعدی انقلاب اسلامی برای همراهی با مردم فلسطین بود و جمهوری اسلامی ایران پای راهپیمایی ایستاد و از همه ظرفیت خودش برای همدردی و همراهی با مردم فلسطین استفاده کرد.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات را برای مردم مظلوم فلسطین ارائه داد تا آنها در صحنه های مختلف تنها نمانند و امروز فلسطین را در شرایطی می بینید که دست برتر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به شکل گیری جبهه مقاومت اظهار کرد: جبهه مقاومت با پشتیبانی جمهوری اسلامی و کمک ایران اسلامی و مردان رشید و قهرمان این جبهه موفق شد اشغالگری را به پیروزی تبدیل کند و اسرائیل از لبنان عقب نشینی کردند و فقط در محدوده کوچکی در بلندی های جولان حضور دارند.

او افزود: قریب به ۸۰ درصد سوریه را اشغال کردند و این اشغالگری دوامی نداشت زیرا نیروهای مجاهد در جهان اسلام با فرماندهی فرمانده رشید و شجاع شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه حضور پیدا کردند و به اشغالگری آنان پایان دادند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: عراق اشغالگری سوم بود و بخش قابل توجهی از این کشور را اشغال کردند و این اشغال نیز به شکست مبدل شد.

او تاکید کرد: امروز فلسطین قوی و رژیم غاصب اسرائیل ضعیف است و نیروهای مقاومت از نظر کمیت و کیفیت قوی تر از قبل هستند و شاهد پیروزی های مستمر آنها هستیم. فاصله جبهه مقاومت با دیروز قابل توجه است و جبهه سنگ تبدیل به جبهه موشک شده است.

امام جمعه کرمان با یادآوری جنگ ۳۳ روزه، هشت روزه و ۵۰ روزه اظهار کرد: امروز مردم فلسطین در شرایطی از آرمان های خود دفاع می کنند که در داخل خود اسرائیل شکاف عمیق وجود دارد و این شکاف به سرعت به دره ای تبدیل می شود و اسرائیل در آن محو خواهد شد.

انتهای پیام




تحلیل امام جمعه کرمان از مقاومت در فلسطین: جبهه سنگ به جبهه موشک تبدیل شده است

منبع: ایـسنا
? تحلیل امام جمعه کرمان از مقاومت در فلسطین: جبهه سنگ به جبهه موشک تبدیل شده است